Weddels aratinga

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Conure forum (Zuid Amerikaanse parkieten oa Aratinga en Pyrrhura)

Auteur Onderwerp
Sue
Moderator
Moderator

Weddels aratinga  Reageer met quote  

Ik heb zijn site gezien, wat een ontzettend mooi vogeltje zeg..
Helaas zie je ze hier niet veel, dus ik was erg verrast om zomaar een aratinga tegen te komen!

Zou je wat meer over 'm willen vertellen?
Bericht Vrijdag 15 April 2005 8:08 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Dat wil ik graag doen hoor Wink Ik ben namelijk super trots op mn kleine groene mannetje.En ik vind t geweldig dat jij een ruimte voor conures hebt gemaakt op je site Smile
Ik vind veel aratingas erg mooi, er zijn ook zoooo veel verschillende soorten en kleuren.

Guano is inderdaad een weddels aratinga, ook wel aratinga weddelli of dusky headed conure. Zij zijn iets stiller dan de andere soorten. Hij kan wel heel schel schreeuwen hoor, vooral als er iets spannends gebeurd . En ook als ze niet genoeg aandacht krijgen...dat was namelijk de reden dat zn vorige baas hem weg deed. Hier zit hij samen met Tommy de timneh en wij hebben totaal geen overlast van schreeuwende Gwaan.

Guano was nog niet echt tam toen hij hier kwam, maar ze zijn zo vreselijk nieuwschierig dat dat snel klaar was. Vanaf de 1e dag was hij t liefst steeds bij ons en savonds of sochtends in bed kruipt hij eigenlijk t liefst even bij mn hoofd om een dutje te doen. Dat is zoooo schattig. Een erg aanhankelijk vogeltje dus.

Verder leert hij graag trucjes. Guano kan draaien, zwaaien, kleuren herkennen, handje geven en ook vormen herkennen leerde hij erg snel... hebben we alleen al een poos niet meer gedaan.

Eigenlijk is hij voor iedereen aardig en vindt t ook leuk om mee te gaan en nieuwe mensen te ontmoeten. Hij bijt wel eens, maar dat is even heel snel en vooral als hij iets niet of juist wel wil. Maar meestal zit hij te flirten en kus geluidjes te maken.

Een weddels aratinga is iets groter dan een valkparkiet en bij t kortwieken moeten dus ook BESLIST de buitenste 2 veren weggeknipt worden. Wij hebben vorig jaar meegemaakt dat Guano schrok van een vliegtuig en weg was hij... Sad Hij was toen nog verkeerd gewiekt.

Door dit avontuur weet ik nu wel heel zeker dat hij graag bij ons is, want na een omzwerving door t dorp...van hoge boom, naar t dak van de slager..,vloog hij na een uur zo de deuropening door de gang in! Very Happy Very Happy

Voor zover ik weet zijn andere conures net als Guano dol op spelen ,gezelschap en water...ze houden ook erg veel van fruit. Conures slapen trouwens het liefst in een huisje. Veel conures kunnen leren praten, al zal dat niet zo duidelijk zijn als bij grotere gaaien. Gwaantje praat niet, maar hij beweegt wel zn snaveltje als je iets zegt, net een playbackshow Razz Oh ja...wat ik grappig vind aan Guano en wat ik ook over andere conures heb gelezen is dat ze soms ineens zo mal naar hun eigen voetjes gaan staren.

Ik omschrijf Guano vaak als een Cartmann (van southpark) met veren. Hij is net zo grappig en kan op precies de zelfde toon mopperen. Echt, sprekend t geluid van Cartmann Laughing

Kortweg...Guano is grappig, ongelovelijk lief, dapper, zeer speels, erg slim
en heeft met recht onze harten veroverd en zal er zelf altijd voor zorgen dat we dat niet vergeten Laughing

Ik probeer nog even een foto te plaatsen, dan is mn eerbetoon aan Guano compleet Wink

[img][/img]
Bericht Vrijdag 15 April 2005 9:03 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Wat een leuk verhaal heb je d'r van gemaakt, echt gaaf om te lezen.. Ik zou zo nog een kooi vrij maken ha ha ha!
Je eerbetoon komt goed over hier.. Smile

Wat bedoel je met ruimte voor conures? Bij de parrots around the world bedoel je? Of jouw site.. ??

D'r zijn echt te veel aratinga's.. Vond ik er eerst maar een paar nodig, als je langer kijkt worden ze steeds mooier.. En soorten die je eerst niet zo vond, zijn toch eigenlijk wel erg mooi!

Doet Tommy Guano's roepje na?

Je hoort het wel vaker van aratinga's he? Dat ze zo supernieuwsgierig zijn, en zo superslim.. Ze worden zó vaak ondergesneeuwd door de 'echte' papegaaien, terwijl het echt supervogeltjes zijn. (In Amerika zijn ze daar al langer achter ha ha ha)
Wat geweldig om te lezen dat 'ie zoveel doet: Kleuren herkennen, hoe heb je 'm dat geleerd?

Zal wel schrikken geweest zijn, toen Guano de 'vleugels' nam, maar wel super dat 'ie weer terug kwam.. Je zult je wel zeer gevleid gevoeld hebben..
Smile

Misschien kan je eens kijken op hidensleeps.com. Daar verkopen ze een soort huisjes/tentjes.. Erg leuk! En echt wat voor Guano?
Bericht Vrijdag 15 April 2005 9:02 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Fijn dat je t een leuk verhaaltje vindt Wink

Ik bedoel de ruimte hier op je forum...al die verschillende papegaaien en parkieten topics waar je ook de conures tussen hebt gezet Smile Dat vind ik echt heel erg leuk en ik hoop dat er nog een paar conure fans komen.

Tommy doet Guanos roepje inderdaad na, heel schattig, eerst krijste hij vreselijk oerwouds, maar al snel riep hij alleen nog in Guano taal Razz

Op Amerikaanse sites vind je veel heel erg leuke verhalen over conures als huisdier...best raar dat dat hier nog niet zo is.

Kleuren herkennen heb ik hun geleerd door eerst 3 de zelfde vorm lego blokjes te nemen, in verschillende kleuren. Ik noemde de kleur en gaf t blokje een aantal x. Daarna hield ik ze stevig vast en zei...welke is geel, pak maar geel (of rood of blauw) Alleen als ze de goede kleur wilden pakken liet ik het blokje los. En tadaaa Very Happy al snel hadden ze t door en ze vinden lego blokjes ERG leuk om te hebben,m dus daar willen ze hun best voor doen ! Daarna kun je steeds meer kleuren nemen.

Ze kijken ook wel Dribbel films over kleuren en vormen en ik vertel vaak welke kleur iets is, misschien helpt dat ook. Vormen deed ik trouwens op dezelfde manier, maar dan in de zelfde kleur en van papier geknipt. Dat betekend heeeeeeeel veel vormen knippen, want bij t juiste antwoord verdienen ze t papier vormpje en dat gaat er natuurlijk helemaal aan Laughing

Zon slaaphutje ja die vond ik ook zo leuk! Ik heb zelf al eens voor Gwaan gemaakt, eerst sliep hij daar ook in, maar Tommy sloopt het nu, dus dan is het minder leuk Sad . Het houten huisje met miniknuffel winnie de pooh is nu zijn slaapkamer. Hij ligt echt tegen zn beertje aan (waar de neus inmiddels van gesneuveld is Razz ) Zeer schattig dus die Gwaan...ik zou zeggen als je nog plek hebt in huis en kooi...Neem er 1 Wink Laughing
Bericht Vrijdag 15 April 2005 9:40 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ohhh dat bedoel je.. Ik ben soms blond he he he! Of noemen ze dat 'traag van begrip'? Wink
Ik hoop eigenlijk ook wel dat er meer mensen 'naar voren stappen' met conures. Zou wel leuk zijn, want mensen onderschatten ze echt heel erg!

Amerika houdt van andere vogels, lijkt het wel.. Komt misschien ook omdat ze meer ruimte hebben? Je ziet daar meer grotere kaketoes. Vind ik dan hoor..

Wat een manier om ze kleuren te leren, echt verbazingwekkend dat ze het zo snel door hadden..
Als ze de verkeerde kleur hadden, haalde je dan ook de blokjes weer weg? (Time-out?)

Wat leuk dat je ze ook op die manier vormen hebt leren herkennen.. Echt super! Kan je daar geen filmpje van maken? Of houd je niet zo van filmpjes? Smile

Wat ontzettend schetig dat Guano tegen z'n knuffel aan slaapt.. Heb je daar geen foto van? Smile
Bericht Zaterdag 16 April 2005 7:28 am
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Ik zal s kijken of ik een foto van Gwaan met zn beertje kan maken...maar als je kijkt is hij vaak snel uit zn holletje om te kijken wat we voor leuks gaan doen Razz Dus ik moet t heeeel stiekem proberen.

Die kleuren blokjes krijgen ze inderdaad niet als ze t fout hebben.
Filmpjes maken...ppff ik heb t nog nooit gedaan en weet ook niet hoe ik die dan moet plaatsen. Zal eens op onderzoek uitgaan, maar ik beloof nog niks (ben namelijk ook blond Laughing )
Bericht Zaterdag 16 April 2005 4:50 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Veel succes hihihi!
Ik weet dat het moeilijk is om juíst die momenten vast te leggen.. Ze zijn vaak meer geinteresseerd in de camera ofzo!

Filmpjes maken? Gewoon met je digi (Als die die mogelijkheid heeft) en dan opsturen naar ownwebsite.----- AUB EMAILADRES VERWIJDEREN! -----.fluffies.org Smile
Laat eventjes weten wat voor formaat je gebruikt! Smile
Bericht Zondag 17 April 2005 8:41 am
Marjet
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Wat een totaal koddig verhaal over jullie Guano! Wat een grappig kereltje moet dat zijn, heel leuk. Very Happy
Inderdaad wel een doodeng verhaal van dat wegvliegen, wat een rotschrik moet zoiets zijn zeg! Gaaf dat ie terug kwam.
Je krijgt echt wel de neiging om alvast een kooi klaar te zetten hoor. Laughing
Bericht Zondag 17 April 2005 10:06 am
 Gebruikers profiel bekijken  

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Zondag 27 Mei 2012 1:53 pm
  Berichten van afgelopen: