Wheezy kom!

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Conure forum (Zuid Amerikaanse parkieten oa Aratinga en Pyrrhura)

Auteur Onderwerp
Sue
Moderator
Moderator

Wheezy kom!  Reageer met quote  

Wheezy kan op dit moment redelijk vliegen. Het leek me ontzettend mooi om hem z'n vleugels terug te geven, omdat ik het idee heb dat hij gewoon best graag vliegt. Hij is ook meer gebouwd om te vliegen dan bijvoorbeeld Iago. (Die is toch vrij grof en zwaar gebouwd)
Nog niet alle pennen zijn volgroeid, maar toch genoeg om een rondje kamer te vliegen en keurig te keren bij de ramen om daarna ergens te landen. Very Happy

Sinds vanmorgen ben ik met 'm aan het trainen om naar mijn vinger te vliegen op commando. Hij had gelukkig na een keer door wat de bedoeling was, maar het duurt wel even voordat hij komt.

Het lijkt me ontzettend leuk om in de verre verre verre toekomst héél misschien (Misschien komt dat moment ook nooit) met Wheezy aan freeflight te gaan doen. (Ik weet niet of hij daarvoor geschikt is)
Ik ben ook van plan een aviator harness voor hem aan te schaffen. Wie heeft er een aviator maatje pyrrhura?

Laatst aangepast door Sue op Vrijdag 4 Mei 2007 7:00 am, in totaal 1 keer bewerkt
Bericht Dinsdag 24 April 2007 9:43 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Danny
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

hey,wat goed,Sue.
Ben eens benieuwd of het gaat lukken.
Ik denk dat elkepapegaaiensoort wel geschikt is.
Ik denk dat het veel al met vertrouwen heeft te maken.
Bericht Dinsdag 24 April 2007 9:46 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Smile Leuk he!! Ik hoop ook dat het gaat lukken, maar eerst ga ik hopen dat Wheezy geen vliegende terrorist wordt. Laughing

Hij heeft trouwens schitterende blauwe pennen! Hartje Mocht ik 'm weer gaan knippen dan zal ik daar wel erg veel moeite mee hebben.
Bericht Dinsdag 24 April 2007 9:51 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Danny
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

dat kan ik me helemaal voorstellen. Sad
Bericht Dinsdag 24 April 2007 9:55 am
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Sue
Smile Leuk he!! Ik hoop ook dat het gaat lukken, maar eerst ga ik hopen dat Wheezy geen vliegende terrorist wordt. Laughing

Terror Wheezy Laughing
Wel gaaf als dat in de toekomst mocht gaan lukken. Alleen het trainen daarvoor is natuurlijk al heel leuk omdat je toch naar een doel toewerkt. Spannend hoor. succes Smile
Bericht Dinsdag 24 April 2007 10:20 am
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Jaaa het trainen op zich is hartstikke leuk! Cool En mocht het niet lukken, dan zijn we leuk bezig geweest. Cool
Bericht Dinsdag 24 April 2007 10:21 am
mirkip
Vlieger

Reageer met quote  

wauw leuk zeg sue!!!
wat is een aviator harnas? (heb je misschien een plaatje??)
zou maat valkparkiet ook niet voldoen? (als ie dingen tenminste iets verstelbaar zijn?)
Bericht Dinsdag 24 April 2007 11:18 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Wat spannend allemaal!!!! Leuk dat wheezy weer mag vliegen....Ik had trouwens er ook moeite mee om Cleo's pennen te laten knippen, ookal waren ze niet eens mooi blauw... Laughing
Bericht Dinsdag 24 April 2007 11:20 am
Ziya
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Als freeflight met Wheezy lukt zou echt wel gaaf zijn!!
Bob vertrouw ik echt niet, nooit!
Bericht Dinsdag 24 April 2007 6:12 pm
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Goed man!! Very Happy Dat zou echt geweldig zijn en opzich is een conure een geschikte soort Very Happy Niet iedere soort is nml even geschikt hoor Danny Wink Tuurlijk moet de vogel zelf dan ook nog geschikt zijn..en de omgeving en de training, en dan nog zijn er risicos... maar t zou echt prachtig zijn als t lukt Very Happy Geniet er in iedergeval van dat t nu zo gaat...je kunt altijd weer wieken en dan opnieuw bekijken wat je doet. Zo doe ik ook al tijden met Gino Embarassed Laughing
Bericht Dinsdag 24 April 2007 7:44 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by mirkip
wauw leuk zeg sue!!!
wat is een aviator harnas? (heb je misschien een plaatje??)
zou maat valkparkiet ook niet voldoen? (als ie dingen tenminste iets verstelbaar zijn?)

Gaaf he! Smile Mirkip, bestaan die harnasses in die maat? Ik ga binnenkort eens even kijken bij Dieca denk ik.
Een aviator harnass is trouwens een tuigje met een elastieke band.
Bericht Woensdag 25 April 2007 8:32 am
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Laura B
Wat spannend allemaal!!!! Leuk dat wheezy weer mag vliegen....Ik had trouwens er ook moeite mee om Cleo's pennen te laten knippen, ookal waren ze niet eens mooi blauw... Laughing

Ja, dat kan ik me voorstellen. Ze kon zich best goed redden.. Very Happy Mocht je besluiten om haar haar vleugels weer terug te geven: Wieken is gelukkig niet permanent.
Bericht Woensdag 25 April 2007 8:33 am
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Ziya-Cilek
Als freeflight met Wheezy lukt zou echt wel gaaf zijn!!
Bob vertrouw ik echt niet, nooit!

Jaaa dat zou echt zooo gaaf zijn he? Maar we hebben nog een lange weg te gaan, en misschien durf ik puntje bij paaltje niet! Laughing
Is Bob niet te vertrouwen?
Bericht Woensdag 25 April 2007 8:34 am
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Tommy
Goed man!! Very Happy Dat zou echt geweldig zijn en opzich is een conure een geschikte soort Very Happy Niet iedere soort is nml even geschikt hoor Danny Wink Tuurlijk moet de vogel zelf dan ook nog geschikt zijn..en de omgeving en de training, en dan nog zijn er risicos... maar t zou echt prachtig zijn als t lukt Very Happy Geniet er in iedergeval van dat t nu zo gaat...je kunt altijd weer wieken en dan opnieuw bekijken wat je doet. Zo doe ik ook al tijden met Gino Embarassed Laughing

Jaaaa gaaf he! Smile Hij vliegt steeds beter, want aan z'n ene vleugel zijn er 4 pennen die net uit de schacht zijn.
Eerst maar leren vliegen, laten komen & aan het tuigje laten wennen.. En dan zien we wel weer verder!
Hoe is Gino op het moment? Lang of kort? Laughing
Bericht Woensdag 25 April 2007 8:37 am
millie
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

millie zijn vleugels zijn nog steeds niet hersteld hij is nu wel vreselijk in de rui hij ziet er niet uit net of hem hem verwaarloosd heb
Bericht Woensdag 25 April 2007 9:55 am

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2, 3  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Zondag 27 Mei 2012 1:54 pm
  Berichten van afgelopen: