|
|
|
Sue
Moderator

|
| Wheezy kom! |
|
|
Wheezy kan op dit moment redelijk vliegen. Het leek me ontzettend mooi om hem z'n vleugels terug te geven, omdat ik het idee heb dat hij gewoon best graag vliegt. Hij is ook meer gebouwd om te vliegen dan bijvoorbeeld Iago. (Die is toch vrij grof en zwaar gebouwd)
Nog niet alle pennen zijn volgroeid, maar toch genoeg om een rondje kamer te vliegen en keurig te keren bij de ramen om daarna ergens te landen.
Sinds vanmorgen ben ik met 'm aan het trainen om naar mijn vinger te vliegen op commando. Hij had gelukkig na een keer door wat de bedoeling was, maar het duurt wel even voordat hij komt.
Het lijkt me ontzettend leuk om in de verre verre verre toekomst héél misschien (Misschien komt dat moment ook nooit) met Wheezy aan freeflight te gaan doen. (Ik weet niet of hij daarvoor geschikt is)
Ik ben ook van plan een aviator harness voor hem aan te schaffen. Wie heeft er een aviator maatje pyrrhura?
Laatst aangepast door Sue op Vrijdag 4 Mei 2007 7:00 am, in totaal 1 keer bewerkt |
Dinsdag 24 April 2007 9:43 am |
|
|
Danny
Fluffies bewoner
hey,wat goed,Sue.
Ben eens benieuwd of het gaat lukken.
Ik denk dat elkepapegaaiensoort wel geschikt is.
Ik denk dat het veel al met vertrouwen heeft te maken. |
Dinsdag 24 April 2007 9:46 am |
|
|
Sue
Moderator

|
Leuk he!! Ik hoop ook dat het gaat lukken, maar eerst ga ik hopen dat Wheezy geen vliegende terrorist wordt.
Hij heeft trouwens schitterende blauwe pennen! Mocht ik 'm weer gaan knippen dan zal ik daar wel erg veel moeite mee hebben. |
Dinsdag 24 April 2007 9:51 am |
|
|
|
|
Danny
Fluffies bewoner
dat kan ik me helemaal voorstellen.  |
Dinsdag 24 April 2007 9:55 am |
|
|
esjo
Moderator

quote:
Originally posted by Sue
Leuk he!! Ik hoop ook dat het gaat lukken, maar eerst ga ik hopen dat Wheezy geen vliegende terrorist wordt.
Terror Wheezy
Wel gaaf als dat in de toekomst mocht gaan lukken. Alleen het trainen daarvoor is natuurlijk al heel leuk omdat je toch naar een doel toewerkt. Spannend hoor. succes  |
Dinsdag 24 April 2007 10:20 am |
|
|
Sue
Moderator

|
Jaaa het trainen op zich is hartstikke leuk! En mocht het niet lukken, dan zijn we leuk bezig geweest.  |
Dinsdag 24 April 2007 10:21 am |
|
|
|
|
mirkip
Vlieger
wauw leuk zeg sue!!!
wat is een aviator harnas? (heb je misschien een plaatje??)
zou maat valkparkiet ook niet voldoen? (als ie dingen tenminste iets verstelbaar zijn?) |
Dinsdag 24 April 2007 11:18 am |
|
|
Laura B
Moderator

Wat spannend allemaal!!!! Leuk dat wheezy weer mag vliegen....Ik had trouwens er ook moeite mee om Cleo's pennen te laten knippen, ookal waren ze niet eens mooi blauw...  |
Dinsdag 24 April 2007 11:20 am |
|
|
Ziya
Fluffies bewoner
Als freeflight met Wheezy lukt zou echt wel gaaf zijn!!
Bob vertrouw ik echt niet, nooit! |
Dinsdag 24 April 2007 6:12 pm |
|
|
|
|
Tommy
Fluffies bewoner
Goed man!! Dat zou echt geweldig zijn en opzich is een conure een geschikte soort Niet iedere soort is nml even geschikt hoor Danny Tuurlijk moet de vogel zelf dan ook nog geschikt zijn..en de omgeving en de training, en dan nog zijn er risicos... maar t zou echt prachtig zijn als t lukt Geniet er in iedergeval van dat t nu zo gaat...je kunt altijd weer wieken en dan opnieuw bekijken wat je doet. Zo doe ik ook al tijden met Gino  |
Dinsdag 24 April 2007 7:44 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
quote:
Originally posted by mirkip
wauw leuk zeg sue!!!
wat is een aviator harnas? (heb je misschien een plaatje??)
zou maat valkparkiet ook niet voldoen? (als ie dingen tenminste iets verstelbaar zijn?)
Gaaf he! Mirkip, bestaan die harnasses in die maat? Ik ga binnenkort eens even kijken bij Dieca denk ik.
Een aviator harnass is trouwens een tuigje met een elastieke band. |
Woensdag 25 April 2007 8:32 am |
|
|
Sue
Moderator

|
quote:
Originally posted by Laura B
Wat spannend allemaal!!!! Leuk dat wheezy weer mag vliegen....Ik had trouwens er ook moeite mee om Cleo's pennen te laten knippen, ookal waren ze niet eens mooi blauw...
Ja, dat kan ik me voorstellen. Ze kon zich best goed redden.. Mocht je besluiten om haar haar vleugels weer terug te geven: Wieken is gelukkig niet permanent. |
Woensdag 25 April 2007 8:33 am |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
quote:
Originally posted by Ziya-Cilek
Als freeflight met Wheezy lukt zou echt wel gaaf zijn!!
Bob vertrouw ik echt niet, nooit!
Jaaa dat zou echt zooo gaaf zijn he? Maar we hebben nog een lange weg te gaan, en misschien durf ik puntje bij paaltje niet!
Is Bob niet te vertrouwen? |
Woensdag 25 April 2007 8:34 am |
|
|
Sue
Moderator

|
quote:
Originally posted by Tommy
Goed man!! Dat zou echt geweldig zijn en opzich is een conure een geschikte soort Niet iedere soort is nml even geschikt hoor Danny Tuurlijk moet de vogel zelf dan ook nog geschikt zijn..en de omgeving en de training, en dan nog zijn er risicos... maar t zou echt prachtig zijn als t lukt Geniet er in iedergeval van dat t nu zo gaat...je kunt altijd weer wieken en dan opnieuw bekijken wat je doet. Zo doe ik ook al tijden met Gino
Jaaaa gaaf he! Hij vliegt steeds beter, want aan z'n ene vleugel zijn er 4 pennen die net uit de schacht zijn.
Eerst maar leren vliegen, laten komen & aan het tuigje laten wennen.. En dan zien we wel weer verder!
Hoe is Gino op het moment? Lang of kort?  |
Woensdag 25 April 2007 8:37 am |
|
|
millie
Kamikaze piloot
millie zijn vleugels zijn nog steeds niet hersteld hij is nu wel vreselijk in de rui hij ziet er niet uit net of hem hem verwaarloosd heb |
Woensdag 25 April 2007 9:55 am |
|
|
|
|
Ga naar Pagina 1, 2, 3 Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Zondag 27 Mei 2012 1:54 pm
|
|
|
|
|