witoog aratinga

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Conure forum (Zuid Amerikaanse parkieten oa Aratinga en Pyrrhura)

Auteur Onderwerp
Madkalinca
Eitje

witoog aratinga  Reageer met quote  

Hallo,
Ik ben hier gekomen via iemand die had gereageerd op mijn oproep op marktplaats.Ik had een advertentie gezet omdat ik een vogel ergens had gekocht en niemand kon mij vertellen wat dit nou was.Ik heb enorm veel reacties gehad en het bleek een witoog aratinga te zijn.Ik heb er nog nooit van gehoord en doe bij deze dan ook een oproep om zo veel mogelijk info te krijgen,want hoe krijg ik hem tam.Hij is bang en schrikkerig , gelukkig na een week van trillen wel wat rustiger geworden, en zegt niks en ik denk vier jaar oud.Wel had hij vandaag zo'n trek in het stukje banaan dat ik hem aangaf dat hij deze aanpakte door de tralies heen ik kreeg zelfs een "kra'tje", is er dan nog hoop?
Ik heb dus wel een forpus en wilde er eentje bij maar ze schijnen elkaar erg lief te vinden.Mijn forpus is altijd los, ook niet echt tam maar zit wel eens op mijn hoofd.Maar hij gaat vaak door de grote tralies naar de witoog toe en daar blijft hij dan tot ik het hok openzet.erg lief hoor,
Nou dit was het eerst,
ik zet ,omdat het hier om twee soorten gaat ook bij allebei de vogelsoorten deze oproep als dat mag
groetjes en in afwachting van reacties

http://img.photobucket.com/alb.....G_0004.jpg

http://img.photobucket.com/alb.....G_0006.jpg
Bericht Zondag 15 Mei 2005 11:25 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina  
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Heee Wat leuk dat je er al bent! Very Happy Ik vind dat je zon prachtige vogel hebt!
Het gaat vast goedkomen met je aratinga hoor.
Als hij al iets door de tralies pakt lukt het je zeker hem verder tam te maken.
Is hij gewiekt? Mijn timneh, Tommy ,was namelijk ook heel wild maar die kon niet vliegen. Nu wiek ik hem en kan hij lekker mee naar buiten. Door veel te oefenen kun je heel wat bereiken. Guano, mijn weddels aratinga, was ook niet echt heel tam meer. Hij beet enzo bij zn vorige baasje Confused Maar 1 maal gewiekt en gewoon in het diepe gegooid (dus gewoon op mn hand gezet) was hij niet meer bij mij weg te slaan Razz

Als je even rondneust vind je hier vast nog meer informatie over tam maken Wink

Ik vind het erg leuk te lezen dat hij al vriendjes is met je forpus Very Happy
Voor t zelfde zie ze elkaar helemaal niet zitten.

Groetjes Daphne
Bericht Zondag 15 Mei 2005 11:51 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

oh ja, Bij gedrag vind je voorbeelden van "de 5 stapjes" misschien is dat ook handig voor je. En er zullen vast meer tips en adviezen komen hoor Wink
Bericht Zondag 15 Mei 2005 11:57 am
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

http://img.photobucket.com/alb.....G_0004.jpg

http://img.photobucket.com/alb.....G_0006.jpg

Ik heb even je fotos goed geplaatst Wink Als je eerst op img drukt en dan de link en dan weer op img , kunnen we ze zien.

Hele leuke fotos! Ook omdat je nu zo goed de verhoudingen kunt zien met de forpus erbij Very Happy
Bericht Zondag 15 Mei 2005 12:01 pm
Madkalinca
Eitje

hoi Daphne  Reageer met quote  

Nou hier ben ik dan inderdaad, bedankt voor de uitleg over de plaatjes ik zal het eens proberen.
Mijn aratinga, KOKO is niet gewiekt, weet ook niet hoe dat moet en of ik dat wel zou durfen, hij kan dus gewoon vliegen.Maar ze hebben een flinke snavel, dus zomaar op je hand zetten, ik krijg hem niet eens te pakken al zou ik willen.Ik moet zelf ook nog leren hoe dit allemaal aan te pakken, want ja een forpus is natuurlijk een kleine vogel en er zal wel wat verschil in kracht in zitten.
Groetjes
http://img.photobucket.com/alb.....58c3ed.jpg
Bericht Zondag 15 Mei 2005 12:21 pm
Madkalinca
Eitje

nog een keer  Reageer met quote  

http://img.photobucket.com/alb.....58c3ed.jpg
Bericht Zondag 15 Mei 2005 12:21 pm
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Tsja, als hij zo bijt dan kun je eerst beter vertrouwen opbouwen. Maar verder moet je zn angstige gedrag negeren, dan is het het snelst over.
Als je daar namelijk wel op reageert, dan versterk je het onbewust.

Voor het bijten zou je niet bang moeten zijn en ook negeren, maar das best moeilijk he? Pijn is nou 1maal niet fijn Confused

Ik heb met Tommy iedere avond geoefend terwijl hij heel laag bij de grond zat. Dat deed ik in de badkamer om de ruimte te beperken en ik had het iets duister zodat hij rustiger werd. Eerlijk gezegd deed ik wel een krant in mn mouw...vond die snavel maar eng Razz Maar vrij snel stapte hij op.

Je kunt ook eerst oefenen met een stok of een opstaptouw...misschien durft hij daarop? Verder alle kleine stapjes belonen, ze zijn dol op positieve aandacht Wink

Over dat kortwieken. Hier staat een heel stuk over hoe het moet en ook over hoe het vooral NIET moet. Je zou het eens kunnen lezen en kijken of een dierenarts ofzo het op die manier voor je kan doen? Dan kun je het afkijken en daarna zelf bijhouden. Het is ook niet zielig hoor, al swnel klimmen ze er vrolijk op los. En je kunt hem dan ook meenemen naar buiten. Very Happy
Bericht Zondag 15 Mei 2005 1:03 pm
Madkalinca
Eitje

Reageer met quote  

ik zal even verder gaan onder aratinga anders staat alles van deze vogel onder forpus.
Ik heb gisteren na het lezen van jullie bericht toch de stoute schoenen maar aangetrokken en zelf genkipt, wat aardig gelukt is, moest hem wel goed vasthouden maar toch.Ik geloof niet dat hij het me erg in dank afnam.Maar s'avonds pakte hij door de tralies toch wel een stukje banaan.
Verder wilde hij niks van me weten.Ik zal vandaag of morgen wat fotootjes plaatsen onder de foto afdeling over hoe hij daarna eruitzag,
groetjes Wendy

ps hij bijt wel maar durft het ook niet echt, bijt dus tot nu toe niet door en nieuwe info over waar hij vandaan komt;
In ieder geval door eigen kweek op de wereld gekomen , het ringnummer heeft niks te maken met de vogelbond en hij heeft ongeveer 4 of 5 eigenaars gehad en ook wisselingen van kooi naar volliere en vice versa moeten doorstaan in de vier jaar dat hij nu leeft.
Hoe oud kunnen ze eigenlijk worden?
Bericht Donderdag 19 Mei 2005 8:10 am
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ohhh wat knap dat je 'm zelf hebt geknipt! Hoeveel heb je geknipt?
Probeer er niet te veel mee te zitten.. Dan gaat het vandaag waarschijnlijk een stuk beter. Vogels voelen (helaas) prima aan of je ergens mee zit!

Ik denk dat ze zeker wel 35 kunnen worden, maar zekerheid durf ik niet te geven..
Bericht Donderdag 19 Mei 2005 9:56 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Ze kunnen ongeveer 25 tot 30 jaar worden dus hij heeft nog een mooie poos om een leuk leven te leiden Wink
Hoe weet je dat hij zoveel baasjes heeft gehad Sad Echt sneu voor Koko hoor, hij is nog zo jong Sad Wat een geluk dat hij nu bij jou en je forpus is!

Heb je een goed gevoel over het knippen? Smile en heb je nog getest hoe Koko nu vliegt? Ik doe dat door ze de lucht in te gooien (wel voorzichtig hoor) Ze mogen een eindje kunnen fladderen en netjes landen, maar moeten geen hoogte kunnen maken. Ik test dit regelmatig en kijk ook vaak even naar de veren of ze bij geknipt moeten worden.

Hij zal het je misschien niet in dank afnemen, maar dat komt nog wel Wink Misschien kun je wat mooie wilgen of vlier takken zoeken zodat hij lekker kan klimmen en slopen. Hij hoeft nu ook minder in een kooi en kan klekker veel bij je zijn. Ik weet zeker dat hij je gezelschap straks al snel op prijs stelt hoor. Heb je een tuin? Misschien durf je zelfs wel even met hem in t zonnetje te gaan. Opstappen gaat nu heel snel hoor. Zet hem op de grond waar hij niet omhoog kan en zorg dat jij de enige hoogte bent (of een opstap stok of touw) Zeg "op" En hij zal t zo doorhebben.

Over dat bijten...dat kan wel pijn doen, maar ik heb Guano mij de erste keer perongeluk flink laten bijten en heb daar niet op gereageerd. Dat heeft wel geholpen haha Laughing

Ben Erg benieuwd naar je fotos! Very Happy
Bericht Donderdag 19 Mei 2005 10:01 am
Madkalinca
Eitje

Koko  Reageer met quote  

Hoi,
Hij kan inderdaad wat fladderen maar dan houd het op.En dat opstappen, het klinkt makkelijker dan het is.Deze vogel is doodsbenauwd.Als hij op de grond is dan rent hij gewoon heel hard weg en soms dan komt hij uit in een hoek van de kamer en gaat dan schuin op zijn rug liggen met zijn hoofdje naar me toe en zijn bek open.Dat vind ik pas echt zielig, dus ik blijg gewoon maar eerst elke dag een stukje fruit geven vanaf mijn hand en ik praat vaak tegen hem dan leg ik mijn hand op zijn stok, zover dat hij nog durft te blijven zitten en hoop dat hij zo snel door heeft dat ik niks engs ben.
En hoe ik weet van zijn vorige baasjes, mijn moeder wist waar hij had gezeten voor mijn broertje en is wezen vragen.Ze konden alleen vertellen dat hij maar even bij hun is geweest net zo als bij hun voorganger dus dat maakt met mijn broertje al drie, dus zoiezo heeft hij dan nog bij een of twee mensen gezeten.Maar dat is niet te achterhalen.netzomin als wie zijn fokker is geweest of waarom niemand hem leuk vond...wat mij onvoorstelbaar lijkt.
Zijn kooi staat trouwens altijd al open(van boven)maar hij toont geen intresse in zijn omgeving.Hij is eigenlijk totaalniet actief, geen beweging alleen om te eten en geen geluid.
Ik zal even de foto's van mijn camer op mijn computer zetten,
doei
Bericht Donderdag 19 Mei 2005 11:46 am
Sannie
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Ahh jeetje al zoveel eigenaars gehad Sad
Dat in een hoekje weg kruipen geeft idd wel aan dat hij erg angstig en onzeker is..je weet nooit wat er gebeurt is bij de vorige eigenaars!
Eigenlijk heeft zo,n jong beestje al te veel meegemaakt Sad
Idd lekker rustig opbouwen niks forceren Wink
Bericht Donderdag 19 Mei 2005 12:41 pm
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Ik ben heeeel benieuwd hoe het met Koko gaat Wink
Bericht Maandag 30 Mei 2005 10:38 pm
Madkalinca
Eitje

Koko  Reageer met quote  

Nou met koko gaat het al wat beter, ik moet eerlijk zeggen dat ik het zelf ook erg druk heb en het dus allemaal wat langzamer gaat dan misschien verwacht.
Zoiezo moet ik voorzichtig zijn want mijn zoontje is erg bang voor hem, die is toen hij een jaar was tot bloedens toe gebeten door een rossela.En eigenlijk moet hij niks van vogels meer hebben.Begint ook te huilen als koko over de grond wandelt of te dicht bij is.
Verder wil hij nog niet op mijn hand of arm.vorige week wel even op mijn knie blijven zitten om zonnebloempitten te eten uit mijn hand.
Hij heeft me een keer goed te pakken gehad, maar toch vind ik het niet echt een bijter.Hij begint soms wat te brabbelen als ik smorgens beneden kom, en voor hij zijn eten krijgt verwacht ik wel dat hij wat zaadjes uit mijn hand pakt, wat hij dan ook doet.Ik sta gelukkig niet meer een half uur in een doodstille houding, het gaat al wat vlotter, al is het niet van harte.
Nou dat waren eerst zijn vorderingen.
groetjes vanuit Drenthe
Bericht Dinsdag 31 Mei 2005 11:05 am
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Nou het gaat in iedergeval beter dan eerst Wink
Wat sneu dat je zoontje zo gebeten is Sad Hopenlijk verdwijnt zijn angst als hij ouder wordt en hij betere ervaringen op doet
Bericht Dinsdag 31 Mei 2005 1:09 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Zondag 27 Mei 2012 2:01 pm
  Berichten van afgelopen: