Yay!

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Conure forum (Zuid Amerikaanse parkieten oa Aratinga en Pyrrhura)

Auteur Onderwerp
Kipje
Kuikentje

Yay!  Reageer met quote  

Binnenkort is het zover,

Eindelijk krijg ik mijn kromsnavel!

Ik heb er zo'n zin in Yeah!

Het word een Pyrrhura Hypoxantha(cinnamon misschien)
Jammer genoeg kan ik geen kwekers vinden in mijn omgeving die deze vogels heeft.. Sad
Iemand een tip?

Ik heb bij happybird een grote doos vol speelgoed en dergelijke gekocht!
Ook is de kooi al onderweg

Zijn er nog wat belangrijke dingen die ik moet weten?

Groetjes
Bericht Zaterdag 21 Augustus 2010 12:46 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek  
Kipje
Kuikentje

Reageer met quote  

Ik heb trouwens nog een vraagje,

Ik heb een kweker gevonden die 3 jonge hypoxantha's heeft.

De jongste is 6 weken, ik wou hem met 8 weken ophalen. Ze zijn geheel natuurbroed. Alleen die 8e week moet hij alleen 's avonds bijgevoed worden maar als het goed is zou hij al grotendeels zelfstandig zijn.

Nu mijn vraag,

Hoe maak ik een vogel die tot 8 weken bij de ouders is gebleven en dus al uitgevlogen is het beste tam?

Ik ben bang dat ik hem nietmeer tam krijg bij 8 weken Sad
Bericht Zaterdag 21 Augustus 2010 5:52 pm
daf
Fladderaar

Reageer met quote  

Beste Kipje,

behalve een kooi, voer en speeltjes zijn heb ikzelf nog:
- een speciaal nagelschaartje
- voer uiteraard
- een doek voor over de kooi
- een piksteen (of hoe je zoiets noemt)
- schelpenzand of andere bodembedekker
- anti beestjes spul (tegen mijten/luizen etc.)
- vitaminen voor in het drinkwater
- aloe vera om eventueel mee te spuiten, krijgen ze een mooie glans
- standaard antibioticum (zul je altijd zien dat ie op zaterdagavond ziek wordt)
ehm... als ik wat vergeten ben zou best kunnen hihi.

Wat betreft het tam maken, dat ligt echt aan de tijd die je erin wilt stoppen. En een klein beetje aan het karakter natuurlijk. Als je wat op het forum rond gluurt zul je een hoop tips en tricks tegenkomen.

Ikzelf ben niet zo voor zelf bijvoeren, hier moet je niet mee gaan rommelen/oefenen naar mijn mening, dit vindt ik meer voor mensen met veel ervaring en/of kwekers e.d.
Bericht Zaterdag 21 Augustus 2010 6:40 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Kipje
Kuikentje

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by daf
Beste Kipje,

behalve een kooi, voer en speeltjes zijn heb ikzelf nog:
- een speciaal nagelschaartje
- voer uiteraard
- een doek voor over de kooi
- een piksteen (of hoe je zoiets noemt)
- schelpenzand of andere bodembedekker
- anti beestjes spul (tegen mijten/luizen etc.)
- vitaminen voor in het drinkwater
- aloe vera om eventueel mee te spuiten, krijgen ze een mooie glans
- standaard antibioticum (zul je altijd zien dat ie op zaterdagavond ziek wordt)
ehm... als ik wat vergeten ben zou best kunnen hihi.

Wat betreft het tam maken, dat ligt echt aan de tijd die je erin wilt stoppen. En een klein beetje aan het karakter natuurlijk. Als je wat op het forum rond gluurt zul je een hoop tips en tricks tegenkomen.

Ikzelf ben niet zo voor zelf bijvoeren, hier moet je niet mee gaan rommelen/oefenen naar mijn mening, dit vindt ik meer voor mensen met veel ervaring en/of kwekers e.d.

Hallo daf,

Behalve een kooi en speelgoed heb ik ook alle dergelijke besteld, zo'n beetje alles wat je omschreef (behalve het voer)

Ik heb ervaring met bijvoeden maar ik ben er niet zo voor om ze na 2 weken al uit het nest te halen.
Ik wil daarom ook een natuurbroed vogel die al zelfstandig eet, en alleen maar 's avonds een voeding hoeft te hebben Smile

Helaas, moet ik 14 september weer naar school (5 september wou ik de pyrr ophalen) Die denk ik Pie gaat heten (van Applepie).

Ik zit 4 dagen per week elke dag 6 uur op school. Dus in die tijd, kan ik hem geen aandacht geven.

Voor de rest heb ik 3 vrije dagen en alle avonden om hem alle aandacht te geven.
Ik ben gewoon bang dat ik hem na 8 weken en net uitgevlogen niet tam meer krijg en dat ik hem dan alsnog weg moet doen Sad
Bericht Zaterdag 21 Augustus 2010 6:47 pm
daf
Fladderaar

Reageer met quote  

Wat tam maken betreft heb ik alleen ervaring met een grasparkietje, ik weet niet hoeveel Pyrrhura's verschillen. Dat kan een andere gebruiker je vast beter vertellen!

Zelf heb ik mijn grasje bij de vogelopvang vandaan (ongewenst nestje van mensen) en deze was uitgevlogen en zelfstandig toen ik hem kreeg. Eerst heb ik hem een paar dagen aan zijn kooi laten wennen en dat ik regelmatig mijn hand erin stak om het voer en water te wisselen. Daarna iedere avond opgepakt en ermee op de bank gezeten, totdat hij begreep dat er dan toch echt niets engs gebeurde hihi. Daarna proberen te 'lokken' met trosgierst en zo ga je steeds een stapje verder.

Mijn grasje vloog uiteindelijk op ons af als het kooideurtje openging, kwam hij lekker bij je kroelen, begon te kletsen en is ook al was hij dus niet piepjong toen we hem kregen, erg tam geworden.
Bericht Zaterdag 21 Augustus 2010 7:03 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Kipje
Kuikentje

Reageer met quote  

Ik heb trouwens nog een vraagje,

Ik heb een kweker gevonden die 3 jonge hypoxantha's heeft.

De jongste is 6 weken, ik wou hem met 8 weken ophalen. Ze zijn geheel natuurbroed. Alleen die 8e week moet hij alleen 's avonds bijgevoed worden maar als het goed is zou hij al grotendeels zelfstandig zijn.

Nu mijn vraag,

Hoe maak ik een vogel die tot 8 weken bij de ouders is gebleven en dus al uitgevlogen is het beste tam?

Ik ben bang dat ik hem nietmeer tam krijg bij 8 weken Sad
Bericht Zaterdag 21 Augustus 2010 7:04 pm
Kipje
Kuikentje

Reageer met quote  

Bedankt voor je antwoorden daf Very Happy

Ik ga toch overwegen om hem te reserveren, het is zo'n lief beestje! Hartje
De vogel is regelmatig in de hand genomen door de kweker en is dus wel een beetje gewend aan handen.

Binnenkort maar eerst even kijken bij de vogels, of de ouders gezond zijn e.t.c.

Als dat allemaal goedkomt ga ik hem 5 september ophalen, kan niet wachten Yeah!
Bericht Zaterdag 21 Augustus 2010 7:33 pm
Kipje
Kuikentje

Reageer met quote  

Bedankt voor je antwoorden daf Very Happy

Ik ga toch overwegen om hem te reserveren, het is zo'n lief beestje! Hartje
De vogel is regelmatig in de hand genomen door de kweker en is dus wel een beetje gewend aan handen.

Binnenkort maar eerst even kijken bij de vogels, of de ouders gezond zijn e.t.c.

Als dat allemaal goedkomt ga ik hem 5 september ophalen, kan niet wachten Yeah!
Bericht Zaterdag 21 Augustus 2010 9:53 pm
Kipje
Kuikentje

Reageer met quote  

In mijn dagboekpagina staan de eerste fotos Very Happy
Bericht Maandag 23 Augustus 2010 12:49 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.