|
|
|
| Klik hier om het dagboek van Appiesmama te bekijken (2 pagina's) |
| Start datum: Donderdag 12 Maart 2009 12:50 pm |
| Laatste bewerking: Maandag 16 Maart 2009 1:26 pm |
| Dagboek en dit topic zijn 701 keer bekeken |
| Waardering |
|
(5 met één waardering)
|
|
Appiesmama
Net uit het ei
In dit topic kan je een reactie plaatsen op mijn dagboek.
Alle reacties die in het verleden gemaakt zijn op mijn dagboekpagina's, zijn verplaatst naar dit topic.
Wil je een waardering aan mijn dagboek geven? Beweeg dan je muis over 'Geef je waardering' en klik op de waardering die jij wil toekennen aan mijn dagboek; Je waardering wordt dan meteen bewaard. (Vernieuwen van je pagina is niet nodig)
Merk wel op dat je ingelogd moet zijn om deze handeling te verrichten.
Waarschuwing: Dit bericht is automatisch aangemaakt door de Fluffies server!! |
Maandag 16 Maart 2009 1:26 pm |
|
|
Sarah
Moderator

Gefeliciteerd met jullie mannetje, euh vrouwtje, hahahahha. Leuk joh, om er zo achter te komen. Schrikken wel ff hé en twijfel of ze je niets willen wijsmaken, ik zou ook ff achterdochtig zijn hoor, echt wel.
Maar, hé, niet tever op de zaken vooruit lopen hoor. Ga niet piekeren over het eventueel weg moeten doen van jullie lieverd om haar gelukkiger te maken want dat is niet altijd DE stap om je gaaitje gelukkig te maken. Ben er zeker van dat je gaaitje gelukkig is hoor en vaak zijn ze met kleine sloopdingen en variatie nog gelukkiger te maken maar wegdoen, hmm, vinden ze vaak zelf niet zo'n goed idee. Wees gerust, er zitten verschillende kaketoe-eigenaren op het forum die jullie zeker zullen willen helpen als er vragen zijn want zelf heb ik geen kaketoe-prachtje maar vind ze wel grandioos knap. Wel kan ik zeggen dat tips graag gegeven worden en men altijd bereid is te helpen waar nodig.
Geniet vooral van jullie schat, zonder teveel gepieker.  |
Donderdag 12 Maart 2009 2:18 pm |
|
|
|
|
Appiesmama
Net uit het ei
dat doen we zeker en komt tijd komt raad. Dit is in ieder geval een forum naar ons hart, Appie is ook blij dat iemand haar vrouwtje piekervrij houdt! Appie houdt van humor, dat zie je al als je naar haar kijkt  |
Donderdag 12 Maart 2009 2:32 pm |
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
ik kan me voorstellen dat jullie van elkaar dachten een grap te hebben uitgehaald. heb je ook foto's van je Appie?
een maatje hoef je er niet perse bij te zetten hoor. als ze genoeg aandacht van jullie krijgt is het ook goed. wegdoen zou ik niet doen. dat gaat wel heel erg ver. je kan er eventueel een kleiner vriendje bij zetten als gezelschap maar hoeft niet perse een zelfde soort ras te zijn. ze gaan ook vaak samen met andere rassen. |
Donderdag 12 Maart 2009 2:46 pm |
|
|
Appiesmama
Net uit het ei
oh echt we denken er niet over om Appie weg te doen! Ik ben nu eenmaal zo dat ik rekening hou met dingen. Voor mij is Appie's geluk het belangrijkste. Mocht ooit blijken dat ze niet gelukkig is, dan kijken we naar alle mogelijkheden. Maar geloof me, dat speelt HELEMAAL niet. Ze zit nu tv te kijken of in ieder geval wat duf voor zich uit te knikkebollen.
Ik heb niet veel foto's, maar die ik heb zal ik zeker online zetten. |
Donderdag 12 Maart 2009 2:55 pm |
|
|
|
|
esjo
Moderator

Wat een schat is het zeg. En zomaar een eitje
Dan hoef je niet meer te twijfelen....zeer zeker een popje  |
Donderdag 12 Maart 2009 4:37 pm |
|
|
vlindertje
Ervaren vlieger
Wat een leuk verhaal, en wat een verrassing! Ik denk wel dat ze een maatje op prijs zou stellen.  |
Vrijdag 13 Maart 2009 2:11 pm |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
Hahaha wat een grappig verhaal. Dan is geen twijfel over mogelijk he?
Ik denk dat het op zich wel meevalt met de behoefte aan een partner. Vaak herkennen ze andere vogels niet eens als partner. |
Zaterdag 14 Maart 2009 7:16 am |
|
|
esjo
Moderator

Och jee, legkip
Ik geloof dat kaketoe's gemiddeld zo'n drie eitjes leggen per nest.
Ik weet nu niet of appie nu bv die drie eitjes legt en dan stopt.
Er is vast iemand die daar iets meer van weet en je kan helpen. |
Maandag 16 Maart 2009 8:21 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Legde Roxy van Sannie geen eitjes? Zij stopte meen ik altijd bij één. |
Dinsdag 17 Maart 2009 6:56 am |
|
|
|
|
Appiesmama
Net uit het ei
| Nummertje twee |
|
|
Nou het is haar gelukt nog een ei te leggen. Misschien komt een derde vandaag of morgen, of anders is het afgelopen. Ik heb een hoop informatie van dit forum gekregen, dank voor jullie steun, advies, complimenten (Appie buigt met fonkelende oogjes van plezier). Ook de dierspeciaalzaak in Almere Stad blijkt een bron van info te zijn, de eigenaar heeft drie kaketoe paartjes! Ik heb bij hem wat Calci-Lux gehaald, zijn advies is om dit de rest van Appies leven aan het drinkwater toe te voegen, want ook vogels die geen eieren leggen kunnen de extra calcium goed voor hun botten gebruiken. Ik kijk even over mijn schouder naar onze lieve Ap, ze zit rustig op haar stokje om zich heen te koekeloeren. Als ze ziet dat ik kijk, knijpt ze haar ogen even dicht. Het zou me niets verbazen als nog 1 eitje in haar kooi ligt vandaag of morgen! |
Dinsdag 17 Maart 2009 11:07 am |
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: Nummertje twee |
|
|
Niet te veel calcilux geven hoor. Soms kunnen supplementen meer kwaad dan goed doen. Gaat Appie naar buiten? Ze heeft namelijk D3 nodig om calcium op te nemen. |
Vrijdag 20 Maart 2009 7:08 am |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Zondag 27 Mei 2012 6:42 pm
|
|
|
|
|
|