Dagboek van gebruiker: C.P

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie 
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Dagboeken: updates & reacties

Klik hier om het dagboek van C.P te bekijken (4 pagina's)
Start datum: Zaterdag 12 November 2011 9:27 pm
Laatste bewerking: Zaterdag 26 November 2011 8:49 pm
Dagboek en dit topic zijn 451 keer bekeken
Waardering     (5 met één waardering)

Auteur Onderwerp
C.P
Net uit het ei

In dit topic kan je een reactie plaatsen op mijn dagboek.

Alle reacties die in het verleden gemaakt zijn op mijn dagboekpagina's, zijn verplaatst naar dit topic.

Wil je een waardering aan mijn dagboek geven? Beweeg dan je muis over 'Geef je waardering' en klik op de waardering die jij wil toekennen aan mijn dagboek; Je waardering wordt dan meteen bewaard. (Vernieuwen van je pagina is niet nodig)
Merk wel op dat je ingelogd moet zijn om deze handeling te verrichten.

Waarschuwing: Dit bericht is automatisch aangemaakt door de Fluffies server!!
Bericht Zaterdag 26 November 2011 8:49 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Lea_KN
Net uit het ei

Reageer met quote  

Wauw wat een verhaal. Vol emotie heb ik alle pagina's uitgelezen.
In een woord "Topper!"
Knuffels aan de vogels.
Liefs Sjors en Lea
Bericht Woensdag 23 November 2011 4:52 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
C.P
Net uit het ei

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Lea_KN
Wauw wat een verhaal. Vol emotie heb ik alle pagina's uitgelezen.
In een woord "Topper!"
Knuffels aan de vogels.
Liefs Sjors en Lea

Hallo Lea_KN,
Ik heb enkel geschreven wat ik vernomen heb wat deze schatjes hebben meegemaakt door de opvangbeheerster,dit heb ik dan zo geschreven alsof het lijkt dat de papegaaien hun verhaal doen.

Zal de schatjes een knuffel uit u naam geven,al denk ik wel dat ik dan een stukje van mijn vinger of topje van mijn neus ga missen door Polly Laughing Laughing
Mvg C.P
Bericht Woensdag 23 November 2011 9:34 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Lea_KN
Net uit het ei

Reageer met quote  

Vogeltjes

Zo heb ik ook het verhaal gelezen. Ik kan mij helemaal hierin verplaatsen. Zelf hebben wij een grijsje die niet echt makkelijk is. Ik moet dan ook eerlijk toegeven dat ik ook een paar keer met de gedachte heb gespeeld om haar af te staan, maar gelukkig heb ik dit nooit doorgezet. Ook mede dankzij de steun van het papegaaienvrouwtje uit Schagen. Daar blijf ik haar eeuwig dankbaar voor.

Een papegaai kopen kan iedereen, maar een papegaai de juiste verzorging en aandacht geven tja dat is een vak apart.

Groet,
Lea
Bericht Woensdag 23 November 2011 10:05 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
C.P
Net uit het ei

Reageer met quote  

quote:
Vogeltjes

Zo heb ik ook het verhaal gelezen. Ik kan mij helemaal hierin verplaatsen. Zelf hebben wij een grijsje die niet echt makkelijk is. Ik moet dan ook eerlijk toegeven dat ik ook een paar keer met de gedachte heb gespeeld om haar af te staan, maar gelukkig heb ik dit nooit doorgezet. Ook mede dankzij de steun van het papegaaienvrouwtje uit Schagen. Daar blijf ik haar eeuwig dankbaar voor.

Een papegaai kopen kan iedereen, maar een papegaai de juiste verzorging en aandacht geven tja dat is een vak apart.

Groet,
Lea

Een papegaai kan je het beste een opvoeding geven die te vergelijken is met de opvoeding van een peuter van 3 a 4j.Straffen in welke vorm dan ook mag je bij een papegaai zekers niet doen,als hij/zij iets doet wat niet mag zoals onnodig krijsen kan je dat beter negeren.Als u op het gekrijs reageerd denkt zij/zij ik krijg aandacht en dan gaat het van kwaad naar erger,je kan de papegaai het best aandacht geven voor goed gedrag dan gaat hij/zij na een tijdje begrijpen stil=aandacht,gekrijs= geen aandacht.
Als je papegaai aan meubels of iets dergelijks knaagt wat niet is toegestaan zeg je op een overtuigende strenge toon nee en als het mogelijk zet je hem/haar voor enkele minuutjes in de kooi,waarna je hem8haar weer los laat met de woorden "naam en nu braaf of je gaat weer in de kooi",u zal verbaasd zijn hoevlug de papegaai dat door heeft.

het is zoals Mevr.:H.Willemsen van de opvangt zegt.Er zou een wet moeten komen die toekomstige papegaaieneigenaars verplicht om een cursus verantwoord een huiskamer papegaai houdenmoeten volgen.
Volgens haar zeggen zou deze cursus de volgende punten moeten omvatten, verzorging,papegaaiengedrag,voeding en omgaan met een huiskamer papegaai dan zal er al veel papegaaienleed kunnen worden voorkomen.
Mvg C.P
Bericht Woensdag 23 November 2011 10:41 pm
Lea_KN
Net uit het ei

Reageer met quote  

Ik heb inderdaad een cursus gevolgd bij de heer Hooijmeier. Dit nadat Sjors inderdaad ongewenst gedrag begon te vertonen.
Voeding en verkeerd speelgoed (materiaal) was bij haar het grote probleem. Dit is nu gelukkig verholpen (na 3 jaar) en merken wij dat de giftige stoffen uit haar lichaampje zijn verdwenen.

Dus net als bij honden een puppycursus en vele vervolgcursussen zijn zou inderdaad dit voor een papegaaien eigenaar een must moeten zijn.

En veel voorlichting over het wel en wee aan toekomstige eigenaren. Veertje
Bericht Woensdag 23 November 2011 11:05 pm
C.P
Net uit het ei

Reageer met quote  

quote:
Ik heb inderdaad een cursus gevolgd bij de heer Hooijmeier. Dit nadat Sjors inderdaad ongewenst gedrag begon te vertonen.
Voeding en verkeerd speelgoed (materiaal) was bij haar het grote probleem. Dit is nu gelukkig verholpen (na 3 jaar) en merken wij dat de giftige stoffen uit haar lichaampje zijn verdwenen.

Dus net als bij honden een puppycursus en vele vervolgcursussen zijn zou inderdaad dit voor een papegaaien eigenaar een must moeten zijn.

En veel voorlichting over het wel en wee aan toekomstige eigenaren. Veertje

Dhr.hooijmeier is een erg bekwaam.Zelf heb ik meerdere cursussen en workshops gevolgd bij Mevr.B.Talsma en Mevr.W. Weinbeck;
Waaronder volgende cursussen:
*Meerdere 1 daagse cursus papegaaigedrag.
*3 daagse cursus Herkennen en begrijpen van papegaaiengedrag.
*4 daagse cursus Ethologie papegaai
*5 daagse cursus Leren en trainen van papegaaien
Workshops:
*Trainen van papegaaien
*Papegaaiengedrag
*Benadering van een papegaai
*Opvoeding en gedrag
* Oplossen gedragsproblemen
* Voeding en gezondheid
* Huisvesting
* Verrijking
Mvg C.P
Bericht Woensdag 23 November 2011 11:35 pm

Plaats Reactie 
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Zondag 27 Mei 2012 7:01 pm
  Berichten van afgelopen: