|
|
|
| Klik hier om het dagboek van chanti te bekijken (6 pagina's) |
| Start datum: Woensdag 29 Augustus 2007 10:40 am |
| Laatste bewerking: Woensdag 10 Februari 2010 9:55 am |
| Dagboek en dit topic zijn 2780 keer bekeken |
| Waardering |
|
(3 uit 2 waarderingen)
|
|
chanti
Fladderaar
|
| mica |
|
|
bedankt voor de reactie.
Ik heb al van alles geprobeert, maar het stomste is als ie weet dat ie sávond bv wat anders krijgt dan eet ie gerust de hele dag geen pellets zo slim is ie dan wel, en dan geef ik hem als ie het nog niet op heeft gegeten niks en moet ie dus dat eerst op eten en dan word ie boos joh en mopperen. En ik vind het verschikkelijk dat ie niet door de rui heen komt, hij is zo lelijk zo, vind het zo jammer, heb je mischien daar nog een tip voor.
Hij is verder heel fit, maar door de rui komt ie heel moeilijk. |
Maandag 11 Januari 2010 12:08 pm |
|
|
esjo
Moderator

Douche je hem ook relematig of baddert ie zelf?
Aloe Vera bevordert de veer aanmaak, dus om hem door de rui heen te helpen zou je daar mee kunnen gaan douchen  |
Vrijdag 15 Januari 2010 11:09 am |
|
|
|
|
chanti
Fladderaar
|
| mica |
|
|
hey ja dat zou ook een optie zijn ja, maar meneer wil dus niet onder de douche en badderd zich af en toe en nu bijna niet, kan het dan ook met een plantenspuit ofzo(mischien dom vragen). Hoe vaak raad je me aan dat te doen dan? oh ja het lijkt er op dat er weer wat veren doorkomen maar ik kan het mis hebben. |
Zaterdag 16 Januari 2010 9:05 am |
|
|
Sarah
Moderator

Met de plantenspuit gaat dat perfect hoor eneuh, je stelt geen domme vragen hoor. De enige domme vragen zijn die die niet worden gesteld.
Hoeveel keer per week? Ik zou het zo vaak mogelijk doen eigenlijk, indien mogelijk elke dag, andere om de paar dagen.  |
Zaterdag 16 Januari 2010 9:15 am |
|
|
|
|
chanti
Fladderaar
|
| mica |
|
|
haha, dank je.
heb je enig idee waar ik dat kan kopen dan?
Vind het fijn dat ik mensen op deze forum kan vragen, want ik echt dat mijn micaatje er weer mooi uit ziet.
weet je wat ie ook veel doet, dat is uit de krop willen voeren, ik hoef maar wat te zeggen en hij doet het al. |
Zaterdag 16 Januari 2010 9:27 am |
|
|
Sarah
Moderator

Ik geloof dat Esjo wel goede adresjes had ervoor, ik heb het zelf niet in huis maar zij weet perfect waar je het kan halen. Ik zal haar ff een mail sturen, dan komt ze wel ff kijken als ze het leest
Dat voer opgeven is typisch partnergedrag. Probeer dat gedrag te negeren, stimuleren kan hoe langer hoe erger gedrag met zich meebrengen en dat wil je niet hebben. Mica ziet je als partner en dat is niet zo goed. Wij kunnen niet de partner zijn van een gaaitje.
Ben je trouwens ook zeker dat Mica niet plukt? |
Zaterdag 16 Januari 2010 9:30 am |
|
|
chanti
Fladderaar
|
| mica |
|
|
oke.
euhm nou hij heeft wel jeuk maar hij trekt er niet echt wat uit ofzo, heeft ook nergens geen bloed ofzo.
fijn dat jullie mee denken met mij, ben er erg blij mee.
groeten chantal |
Zaterdag 16 Januari 2010 9:37 am |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

Hij hoeft niet persé bloed te hebben daarom hoor, gelukkig maar want de plukkers die bloed hebben dat zijn al de plukkers die niet stoppen bij de veertjes alleen. Ze plukken vaak ook als je het niet merkt en dan krijg je soms de indruk dat ze niet door de rui komen of zo. Misschien kan je eens een bloedonderzoekje laten doen, kwestie van lichamelijke dingen uit te sluiten, gewoon om zeker te zijn. |
Zaterdag 16 Januari 2010 9:46 am |
|
|
chanti
Fladderaar
|
| mica |
|
|
ja mischien wel, maar het is zo verschrikkelijk duur voor zo'n klein beestje.
wil het eerst op andere manieren proberen. |
Zaterdag 16 Januari 2010 9:56 am |
|
|
|
|
esjo
Moderator

Inderdaad een onderzoekje of hij inderdaad niet plukt is misschien niet zo'n verkeerd idee. Ik heb hier een geplukte Edel, die plukt echt veel als ie zijn veren weer terug heeft, maar ik betrap hem er nooit op. Dat gaat zo sneaky zeg maar
Aloe Vera kun je kopen bij een reform winkel, maar ook hier: http://parrotparadise.eu/index.....p;Itemid=1 kan je ze bestellen. Het is makkelijker in een winkel te kopen omdat je dna niet met die verzendkosten zit
Ik meng 15 ml op ongeveer 300 ml lauw water, even schudden en sproeien maar.
Wanneer ze niet van een plantenspuit houden (sommigen gaaitjes hebben een hekel aan het geluid wat je produceert elke keer) kun je zo'n drukspuit kopen http://www.soer.nl/index.html (bij de Action hebben ze die ook voor nog geen drie euri's) |
Zaterdag 16 Januari 2010 10:02 am |
|
|
chanti
Fladderaar
|
| mica |
|
|
hey bedankt voor de tip hoor, zal eens bij het reformhuis kijken hier.
een bloedonderzoek is het laatste wat ik doe, want dan ben ik dik honderd euro kwijt. eerste maar andere dingen proberen.
Hij heeft wel wat jeuk dat wel.
namens mij en mica bedankt voor de tips alvast.
groeten chantal |
Zaterdag 16 Januari 2010 11:52 am |
|
|
|
|
Ga naar Pagina Vorige 1, 2, 3
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Zondag 27 Mei 2012 7:07 pm
|
|
|
|