In dit topic kan je een reactie plaatsen op mijn dagboek.
Alle reacties die in het verleden gemaakt zijn op mijn dagboekpagina's, zijn verplaatst naar dit topic.
Wil je een waardering aan mijn dagboek geven? Beweeg dan je muis over 'Geef je waardering' en klik op de waardering die jij wil toekennen aan mijn dagboek; Je waardering wordt dan meteen bewaard. (Vernieuwen van je pagina is niet nodig)
Merk wel op dat je ingelogd moet zijn om deze handeling te verrichten.
Waarschuwing: Dit bericht is automatisch aangemaakt door de Fluffies server!!
Dinsdag 24 Oktober 2006 8:17 pm
Patricia Kamikaze piloot
Hoi warner,
ohh spannend twee verliefde agaatjes? Als je echt kleintjes wilt is het volgens mij (wat ik erover gelezen heb) beter ze samen in een kooi te zetten en er een broekhokje bij te zetten. Vrouwtjesagaatjes vervoeren heel vaak het nestmateriaal tussen hun veren. Als je een agaatje lange stroken papier ergens af ziet trekken en tussen haar veren stoppen kun je er bijna zeker van zijn dat het een vrouwtje is.
Wilgentakken zijn erg goed als nestmateriaal.
Ik geef je een link waar je ook nog info vindt over het broeden van agaatjes (op de pagina die opent naar beneden scrollen)
http://home.hccnet.nl/h.rens/s.....page6.html
Succes !
Enneh..ga vooral door met leuke pagina's maken en vertellen over je agaatjes
Zondag 5 Maart 2006 9:52 pm
Patricia Kamikaze piloot
Spannend!!!!! Ik ben heel erg benieuwd. Gefeliciteerd met het eerste eitje en heel veel succes toegewenst!
Vrijdag 10 Maart 2006 5:20 pm
Patricia Kamikaze piloot
chilli, hoe gaat het met de eitjes? Ik las toevallig net ergens dat je vaak aan de kleur kunt zien of ze bevrucht zijn of niet (bevruchte eitjes zouden meer "blauwig" zijn en onbevruchte meer "rozig".
Een site waar ik dit o.a. gelezen heb is http://www.ellen-parrots.com/
Bij "breeding lovebirds" staan een paar fantastische dagboeken met foto's. Heerlijk om te bekijken en te lezen!
Zaterdag 18 Maart 2006 2:20 pm
marleen Kamikaze piloot
Wat lieve foto's
Ik ben ook heel benieuwd hoor
Dus nog ongeveer 3 weekjes?
Maandag 20 Maart 2006 8:42 am
Patricia Kamikaze piloot
Dat is inderdaad goed nieuws chilli! Ik hoop echt voor je dat het gaat lukken.
Leuke foto's weer!
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa Wohoooo!! Gefeliciteerd met jullie eerstgeborene! Wat een leuke naam. Hoe gaat het nu met jullie baby? Heeft die naam nog een speciale betekenis?
Heey van harte gefeliciteerd met je kleintje Wat leuk en nu wachten op de anderen Groetjes
Vrijdag 7 April 2006 10:43 pm
Patricia Kamikaze piloot
Hai chilli,
Alles nog goed met de kleine? Zijn spooky en roze goede ouders? Vast wel
Ik zou picachi niet te gauw bij zijn ouders weghalen hoor. Hij krijgt belangrijke voedings- en antistoffen mee van zijn ouders en de ouderliefde is ook heel belangrijk. Gizmo kwekers voeden de baby's die ze echt handtam willen maken pas vanaf vier à vijf weken zelf verder op (als de ouders er zelf goed voor zorgen, want dit is niet altijd het geval). En dit zijn kwekers die inmiddels veel ervaring hebben met handopfok. Zonder ervaring is de kans groot dat het alsnog mis gaat en als de ouders er zelf wel goed voor zorgen waarom dan niet een weekje langer wachten? Wat je dan wel al kunt doen is het babytje vanaf een week of drie af en toe in de hand nemen en zo gewend maken aan menselijk contact. Je zult zien dat je Picachi dan vanaf een week of vijf/zes oud nog heel goed tam kunt maken. Veel succes hoor!
Ik hoop dat je gauw weer foto's kunt plaatsen van de baby
Zondag 9 April 2006 11:20 am
Patricia Kamikaze piloot
Fijn dat het zulke goede ouders zijn . Ik ben zelf helemaal geen expert op gebied van baby-agaatjes en eitjes hoor. Verre van! Wat ik weet heb ik hier op het forum geleerd en van de kwekers van Gizmo.
Hoe weet je of de andere eitjes niet bevrucht zijn? Ik weet dat er wel 5 dagen tussen uitkomen van de eitjes kan zitten. Als je eenmaal zeker weet dat ze niet bevrucht zijn kun je ze het beste weghalen volgens mij (heb ik ergens gelezen).
Oh ja, je vroeg ook nog naar de papvoeding die Gizmo kreeg. Wij kregen van de kwekers nog pap mee voor ongeveer twee weken. Volgens mij was dat "lori-voeding" zou dat kunnen?
Zondag 9 April 2006 4:26 pm
Fladder naar forum:
Ga naar Pagina 1, 2Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Donderdag 4 December 2008 10:59 pm