Dagboek van gebruiker: Evgenia

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie 
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Dagboeken: updates & reacties

Klik hier om het dagboek van Evgenia te bekijken (15 pagina's)
Start datum: Dinsdag 5 Januari 2010 11:35 pm
Laatste bewerking: Donderdag 10 Juni 2010 2:13 pm
Dagboek en dit topic zijn 3722 keer bekeken
Waardering     (5 met één waardering)

Auteur Onderwerp
Evgenia
Kuikentje

In dit topic kan je een reactie plaatsen op mijn dagboek.

Alle reacties die in het verleden gemaakt zijn op mijn dagboekpagina's, zijn verplaatst naar dit topic.

Wil je een waardering aan mijn dagboek geven? Beweeg dan je muis over 'Geef je waardering' en klik op de waardering die jij wil toekennen aan mijn dagboek; Je waardering wordt dan meteen bewaard. (Vernieuwen van je pagina is niet nodig)
Merk wel op dat je ingelogd moet zijn om deze handeling te verrichten.

Waarschuwing: Dit bericht is automatisch aangemaakt door de Fluffies server!!
Bericht Donderdag 10 Juni 2010 2:13 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Assie
Vlieger

Reageer met quote  

hallo

wat erg voor je dat t niet wil lukken zeg Sad
maar ff een vraagje?heb je momo bij dennis papagaaien gekocht????

ik hoop dat je snel zijn vertrouwen wint,en dat je net zoveel plezier aan je gaai mag beleven als wij doen

sterkte Veertje
Bericht Woensdag 6 Januari 2010 9:34 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Over de plaats waar je hem hebt gekocht kan ik helaas niet veel zeggen als dat er niet echt goede feedback is maar wil niet zeggen dat jou gaaitje daarom niet goed is natuurlijk. Het dier kan er natuurlijk niets aan doen. Maar, je bent in elk geval wel heel goed bezig met het stap voor stap nemen en met geduld bekijken, observeren en dan ietsje verder te gaan maar je doet het goed hoor, twijfel niet aan jezelf
Bericht Woensdag 6 Januari 2010 9:40 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Als ik dit zo lees ben je erg goed bezig Veertje Dat blijkt ook wel omdat je nu toch al naast de kooi mag zitten.
Ik geloof direct dat het allemaal niet meevalt en dat het nog een lange weg is.
Heel veel succes - je bent zeker op de goede weg Veertje
Bericht Woensdag 6 Januari 2010 10:29 am
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

leuke naam heb je hem gegeven. wat je zegt over tam maken klopt. het duurt heel lang. onze grijze heeft bijna een jaar nodig gehad om mij te vertrouwen en niet meer te krijsen als ik in de buurt kwam. nu praat en zingt ze uit volle borst. aanraken is er echter nog steeds niet bij. ze pakt dingen van me aan en drinkt uit mijn glas, maar is verder erg op haarzelf.
ook al wil je een gaai tam maken, wil niet zeggen dat je gaai dan geen speelgoed mag hebben hoor. het moet zich ook eens kunnen ontspannen en kunnen spelen, dus hang er gerust iets in.
de zaak waar je momo bij vandaan hebt is minder. heb je momo laten testen op ziektes? zou ik wel even doen hoor, dit ivm de erg negatieve dingen die er daar al gebeurd zijn.
in elk geval wens ik je heel veel succes. take it easy, alles komt met zijn tijd. je bent op de goede weg en het komt heus wel.
Bericht Woensdag 6 Januari 2010 11:10 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Evgenia
Kuikentje

Reageer met quote  

Dank je wel voor je lieve reactie. Wat betreft speeltjes, ben blij dat je zegt dat het kan...ik vond het erg voor hem... hij zal wel door de verhuizing in de stress zijn...
Wat betreft tests, ik kan Momo nog niet uit de kooi krijgen, behalve als hij eruit klimt om te spelen...hij vindt het geweldig op de kooi. Dus mijn man en ik dachten dat we hem gelijk laten testen zodra hij wat tammer is om hem zo min mogelijk te stressen...
Vertel eens over je grijsje, heb je haar geadopteerd?

quote:
Originally posted by alexandraatje
leuke naam heb je hem gegeven. wat je zegt over tam maken klopt. het duurt heel lang. onze grijze heeft bijna een jaar nodig gehad om mij te vertrouwen en niet meer te krijsen als ik in de buurt kwam. nu praat en zingt ze uit volle borst. aanraken is er echter nog steeds niet bij. ze pakt dingen van me aan en drinkt uit mijn glas, maar is verder erg op haarzelf.
ook al wil je een gaai tam maken, wil niet zeggen dat je gaai dan geen speelgoed mag hebben hoor. het moet zich ook eens kunnen ontspannen en kunnen spelen, dus hang er gerust iets in.
de zaak waar je momo bij vandaan hebt is minder. heb je momo laten testen op ziektes? zou ik wel even doen hoor, dit ivm de erg negatieve dingen die er daar al gebeurd zijn.
in elk geval wens ik je heel veel succes. take it easy, alles komt met zijn tijd. je bent op de goede weg en het komt heus wel.
Bericht Woensdag 6 Januari 2010 11:25 am
Evgenia
Kuikentje

Reageer met quote  

Dank je wel. Heb weleens steuntje in de rug nodig heb om niet op te geven met intensief trainen... Maar ben al veel verder met Momo, hij pakt walnootjes uit mijn hand en hij stapt al op sinds gisteren:yeah: Ik ga straks wel mijn dagboek verder schrijven, we hebben Mo al 7 weken.

quote:
Originally posted by esjo
Als ik dit zo lees ben je erg goed bezig Veertje Dat blijkt ook wel omdat je nu toch al naast de kooi mag zitten.
Ik geloof direct dat het allemaal niet meevalt en dat het nog een lange weg is.
Heel veel succes - je bent zeker op de goede weg Veertje
Bericht Woensdag 6 Januari 2010 11:28 am
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Dat klinkt al super zeg Veertje
Ik zal je dagboek vandaag in de gaten houden Wink
Bericht Woensdag 6 Januari 2010 12:28 pm
Evgenia
Kuikentje

Reageer met quote  

Dank je wel voor je reactie.
Oh absoluut, Dennis is de grootste leugenaar die er is!!! Maar wij hadden een tegoedbon van 10 jaar terug, daarom hebben Momootje daar gehaald.
Bij mijn vriendin is haar vogeltje na 2 maanden overleden, bleek ziek te zijn. Zij gingen naar Dennis en hij zei..ja jullie hebben nog garantie, dus jullie kunnen een vogeltje alvast reserveren en over 6 maanden krijg je een nieuwe. Dat is toch belachelijk! Hij zegt dat ie de grootste kweker van Europa is en je moet een half jaar op een kuikentje wachten... Maar goed, mijn vriendin en haar man zijn naar "Dieca" gegaan en gelijk een baby'tje gekocht en naar huis meegenomen.
Ik wil verder met Dennis nix te maken hebben, heb eten van Momo bij Parrotparadise.com besteld en verder koop ik spullen overal behalve bij Dennis.

quote:
Originally posted by Sarah
Over de plaats waar je hem hebt gekocht kan ik helaas niet veel zeggen als dat er niet echt goede feedback is maar wil niet zeggen dat jou gaaitje daarom niet goed is natuurlijk. Het dier kan er natuurlijk niets aan doen. Maar, je bent in elk geval wel heel goed bezig met het stap voor stap nemen en met geduld bekijken, observeren en dan ietsje verder te gaan maar je doet het goed hoor, twijfel niet aan jezelf
Bericht Woensdag 6 Januari 2010 12:52 pm
Assie
Vlieger

Reageer met quote  

mischien een heel rare vraag,maar is momo wel 9 maanden??????
Bericht Woensdag 6 Januari 2010 1:04 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Evgenia
Kuikentje

Reageer met quote  

Hahaha...dat vraag ik mij dus ook af....maar op zijn rind staat 2009, wat natuurlijk nix zegt, omdat het een open ring is...hij vertoont wel een aantal dingetjes wat vaak babyvogeltjes doen... maar ik weet het niet, misschien wil ik zo graag geloven dat hij 9 manden was toen ik hem kocht....hij zou nu bijna 11 maanden moeten zijn.... Kan ik zijn leeftijd ook met DNA-test laten testen? Kunnen ze zijn leeftijd zien?

quote:
Originally posted by Assie
mischien een heel rare vraag,maar is momo wel 9 maanden??????
Bericht Woensdag 6 Januari 2010 2:11 pm
Assie
Vlieger

Reageer met quote  

of ze dat aan dna kunnen zien...geen idee
wat dat betreft ben ik een leek

anders moet je een vogelarts bellen voor info

open ringen mochten toch niet meer???
Bericht Woensdag 6 Januari 2010 2:14 pm
Evgenia
Kuikentje

Reageer met quote  

Ja, ik moet sowieso naar de dierenarts. Dan kan ik dat allemaal vreagen... Maar dit is dus weer een reden om nooit meer bij Dennis te gaan. Hij heeft een bol rond ringetje om....wat een oplichters, zeg!!!!

quote:
Originally posted by Assie
of ze dat aan dna kunnen zien...geen idee
wat dat betreft ben ik een leek

anders moet je een vogelarts bellen voor info

open ringen mochten toch niet meer???
Bericht Woensdag 6 Januari 2010 2:20 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Kijk eens aan, ik lees vooral: geduld, liefde en het niet dwingen van Momo en dat is precies wat je zo perfect doet. Veertje

Zo kom je er hoor, je geeft beloningen bij iedere kleine goede stap, prima en kan niet beter.
Je doet korte sessies meerdere keren per dag, niets aan toe te voegen

Ik kan dus alleen maar zeggen: gelukkig is Momo bij jou gekomen en kan hij toch een mooi leven krijgen want op deze manier gaat het lukken, ben ik zeker van.
Bericht Donderdag 7 Januari 2010 11:34 am
Evgenia
Kuikentje

Reageer met quote  

thnx, Sarah!!! Ik wil hem zo snel mogelijk een vrij leven geven, daarom moet ik wel goed en intensief trainen...want vogeltjes horen niet in de kooi...hij moet vooral zo gelukkig mogelijk in gevangenschap leven en dat kan alleen als ie tam en op zijn gemak is. Het leukste is dat als je de veranderingen in Momo ziet, dat je je zo gelukkig voelt...
vandaag bijvoorbeeld....hij gilde altijd als ik hem 's ochtends douchte met een plantenspuit..maar vanochtend toen ie de plantenspuit zag...rende ie naar beneden, ging in het midden van zijn stok zitten en keek mij zo blij aan...hij had er echt zin in...ik kon wel janken van geluk Hartje
Bericht Donderdag 7 Januari 2010 1:45 pm

Plaats Reactie 
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2, 3  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Zondag 27 Mei 2012 7:33 pm
  Berichten van afgelopen: