Dagboek van gebruiker: frizzie

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie 
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Dagboeken: updates & reacties

Klik hier om het dagboek van frizzie te bekijken (15 pagina's)
Start datum: Donderdag 2 April 2009 10:32 pm
Laatste bewerking: Zondag 6 September 2009 7:04 pm
Dagboek en dit topic zijn 4222 keer bekeken
Waardering     (5 met één waardering)

Auteur Onderwerp
frizzie
Net uit het ei

Reageer met quote  

Nee, het in inderdaad niet de bedoeling dat ze dan weg moet.. Maar ik zou het fijn vinden voor het gezelschap voor kaki.. Als hij er gezelschap aan heeft om een popje naast hem te hebben dan is dat geen probleem.. Twee kooien maakt op zich niet uit.. Ik zou het alleen niet leuk vinden als hij jaloeurs zou worden, want dat zou nergens voor nodig zijn..
Ja, hij moet de twee weken wel overleven. Ik weet niet in hoeverre vogels je missen.. Want hij is gehecht aan mij.. Ik zou het niet leuk vinden als hij denkt dat ik hem verlaat.. Maar ik kom wel terug!!
Ik zou een popje wel erg leuk vinden voor erbij.. al is het niet in dezelfde kooi.. want kaki is erg gehecht aan zijn kooi. haha, het is zijn plekje..
Maar ik heb eens gekeken wat het aanbod is van een popje.. Is het trouwens van belang dat het hetzelfde soort is?? Het popje van Kaki's soort is groen, maar een andere kleur lijkt me ook wel leuk.. Alleen ik woon in limburg en er zijn hier bijna geen popjes! ik heb er nog geen gezien, en ik wil niet zo graag naar een dierenwinkel.. De enige dierenwinkel in de buurt waar ze forpussen hebben daar heb ik kaki vandaan.. en dat is echt geen goede winkel.. Ze hadden daar een koppel bij kaki gezet.. het is nog net niet zijn dood geworden, de armste.. dus ik wil eigenlijk niet een van die vogeltjes..
Ik kijk de vakantie eens aan.. we krijgen binnenkort een voillere buiten met kanaries.. Zou ik daar zijn kooi in kunnen zetten voor twee weken?? Haha... Ik heb wel een valkparkiet samen met een kanarie in een kooi gehad, dat ging prima! Of is het leuker om hem naast twee dwergpapagaaien te zetten, maar die hebben niet zoveel oog voor hem..
Moeilijk hoor, je wil toch het beste voor je vogeltje..
Bericht Vrijdag 10 Juli 2009 12:34 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Kaki heeft het in ieder geval heel goed getroffen met zijn baasje.
Wanneer je geen problemen hebt om eventueel met twee kooien te zitten dan kun je er inderdaad wel eentje bij nemen.
Volgnes mij koppelen forpussen toruwens best makkelijk.
Maar dat terzijde, al zitten ze in een aparte kooi, ze hebben wel gezelschap aan elkaar.
Als je er een tam popje bij hebt die je wiekt, kan die ook niet vliegen Wink

Ik zou wel even "hard"wat betreft de voeding van Kaki. Veren plukken kan nl. ook door goede voeding een heel stuk verbeteren.

Je zou eventueel eens zaden kunnen kiemen, misschien dat ie dat wel hartstikke lekker vindt en het is ook nog harstikke gezond.
Bericht Zaterdag 11 Juli 2009 12:38 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
frizzie
Net uit het ei

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by esjo
Kaki heeft het in ieder geval heel goed getroffen met zijn baasje.
Wanneer je geen problemen hebt om eventueel met twee kooien te zitten dan kun je er inderdaad wel eentje bij nemen.
Volgnes mij koppelen forpussen toruwens best makkelijk.
Maar dat terzijde, al zitten ze in een aparte kooi, ze hebben wel gezelschap aan elkaar.
Als je er een tam popje bij hebt die je wiekt, kan die ook niet vliegen Wink

Ik zou wel even "hard"wat betreft de voeding van Kaki. Veren plukken kan nl. ook door goede voeding een heel stuk verbeteren.

Je zou eventueel eens zaden kunnen kiemen, misschien dat ie dat wel hartstikke lekker vindt en het is ook nog harstikke gezond.

Ja inderdaad. Eigenlijk hebben ze dan altijd gezelschap aan elkaar! Ik zal eens een zoektocht gaan beginnen!
Ik geef nu al minder zonnebloempitten en nu eet hij meer zaadjes. Dus hij probeert het wel maar eet daarna toch de rest.
Ik zal eens proberen met dat kiemen!
THX!
Bericht Zaterdag 11 Juli 2009 5:11 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
dragonflyer
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

top dat het goed is gegaan met kaki Veertje
Bericht Zondag 6 September 2009 7:46 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hoe gaat het met Kaki?
Bericht Donderdag 10 September 2009 10:09 am
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Sorry Embarassed ik zie nu dat je een up-date hebt geplaatst in je dagboek Embarassed

Fijn dat het zo goed is gegaan.
Wat eet Kaki nu?
Bericht Donderdag 10 September 2009 10:10 am
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ow, kan me voorstellen dat het na je vakantie weer popelen was om je schatje terug te zien en wees maar zeker hoor dat Kaki ook superblij was je te zien.
Leuk dat Kaki graag mee buiten gaat, het is goed voor ze dus waarom ook niet en als ze er dan nog zo van genieten, beter zo natuurlijk. Veertje
Bericht Donderdag 10 September 2009 10:29 am
vlindertje
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Erg leuk om te lezen.

Ik denk wel dat hij je na de vakantie herkende en blij was.

Het ziet er naar uit dat hij het gezelschap van andere vogels erg waardeert, dus als de plannen van een popje doorgaan zou dat vast leuk voor het zijn. Maaar als je al parkieten hebt, en hij het daarmee goed kan vinden, is dat misschien ook wel voldoende.

Ik ben benieuwd wat je gaat doen. Smile
Bericht Donderdag 10 September 2009 11:05 am

Plaats Reactie 
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Zondag 27 Mei 2012 4:36 pm
  Berichten van afgelopen: