|
|
|
| Klik hier om het dagboek van jedi2000 te bekijken (9 pagina's) |
| Start datum: Zaterdag 14 Juni 2008 2:28 pm |
| Laatste bewerking: Donderdag 28 Augustus 2008 1:30 pm |
| Dagboek en dit topic zijn 1460 keer bekeken |
| Waardering |
|
(5 met één waardering)
|
|
jedi2000
Net uit het ei
In dit topic kan je een reactie plaatsen op mijn dagboek.
Alle reacties die in het verleden gemaakt zijn op mijn dagboekpagina's, zijn verplaatst naar dit topic.
Wil je een waardering aan mijn dagboek geven? Beweeg dan je muis over 'Geef je waardering' en klik op de waardering die jij wil toekennen aan mijn dagboek; Je waardering wordt dan meteen bewaard. (Vernieuwen van je pagina is niet nodig)
Merk wel op dat je ingelogd moet zijn om deze handeling te verrichten.
Waarschuwing: Dit bericht is automatisch aangemaakt door de Fluffies server!! |
Donderdag 28 Augustus 2008 1:30 pm |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Ik hoop dat Alba mag blijven. Het zijn geen gemakkelijke vogels die kaketoes maar ze kunnen je wel om hun pootje winden.
Ben je bekend met de clicker? Is er iets wat hij erg lekker vindt? |
Zaterdag 14 Juni 2008 5:00 pm |
|
|
esjo
Kamikaze piloot
Ik kan me voorstellen dat het nog niet meevalt om te beslissen wat je nu in wlke situatie het beste kan doen. Maar zo te lezen zijn jullie goed bezig.
Ik hoop dat Alba een lid van jullie gezin kan blijven waar een ieder zich goed bij voelt.
Heel veel succes !!!!!!! |
Zaterdag 14 Juni 2008 5:20 pm |
|
|
|
|
jedi2000
Net uit het ei
| Oefenen |
|
|
De clicker heb ik inderdaad over gelezen. Lijkt mij een erg goede methode. Als hij blijft dan gaan we waarschijnlijk het voer beter controleren en dus op vaste tijden en niet de hele dag een bak vol. Dat geeft veel meer mogelijkheden om te oefenen. En dan zo snel mogelijk alle materiaal aanschaffen of maken. eens kijken hoever we komen.
Maar goed, hij is hier nog maar drie dagen en ik heb verwacht al teveel van hem denk ik. Ik wil iets te snel. eerst maar even deze week afwachten en kijken hoe hij het tot woensdag doet.
Groetjes. |
Zaterdag 14 Juni 2008 5:58 pm |
|
|
Sarah
Moderator

Alba is wel echt een fotomodel. Wat een prachtexemplaar . Zo mooi poseren. Hopelijk mag Alba blijven.  |
Zaterdag 14 Juni 2008 9:29 pm |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
| Re: Oefenen |
|
|
Kaketoes kunnen meer dan je denkt, je moet ze alleen 'eventjes' overhalen. Je kan evt (als je gaat clickeren) het gewone voer blijven geven en alleen het lekkere voer gebruiken om mee te clickeren. |
Zondag 15 Juni 2008 10:13 am |
|
|
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Wat heb je geupdate? |
Dinsdag 17 Juni 2008 9:50 am |
|
|
Sarah
Moderator

Zo, dat is nog eens goed nieuws. Je zal je schrik wel snel overbruggen door nog meer en meer vertrouwen. Het moet ff wennen natuurlijk maar dat zal vanzelf wel komen. Je staat er ook niet alleen voor. Alba heeft zo te horen al heel wat kunnen genieten, straalt gewoon als je de foto's ziet. Alba gaat een mooie toekomst tegemoet en dat is aan jullie te danken. Bouw je vertrouwen op en je zal zien dat je een prachtrelatie met Alba gaat krijgen, zal je geen spijt van krijgen.
Maar ermee werken is de boodschap vooraleer Alba er begint van te profiteren, gaaitjes zijn daar zo goed in.
Maar dat komt goed.  |
Dinsdag 17 Juni 2008 10:52 am |
|
|
jedi2000
Net uit het ei
quote:
Originally posted by Fluffy Sue
Wat heb je geupdate?
Als het je niet opvalt, zal het wel de naam van de titel geweest zijn ofzo. Niets bijzonders denk ik.
Ja leuk dat hij blijft. Ik heb Alba net kennis laten maken met de waterspuit, omdat hij de steroe dreigde te gaan slopen. Dus die gaan we gebruiken als straf.
Ik zal vanavond of morgen ff een foto maken van die java boom. Ziet er vast heel cool uit. Ik ben heel benieuwd. |
Dinsdag 17 Juni 2008 11:40 am |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

Gaat Alba gewoon de douche in om hem te wassen? Het is maar omdat het misschien beter is de plantenspuit nog niet direct als straf te gebruiken mocht het misschien het enige middel zijn om Alba te kunnen "wassen". Indien Alba de kraan of douche verkiest als wasbeurt dan kan het wel maar niet als je Alba er ook mee moet wassen want dan gaat wassen een ramp en straf worden.
Ik kijk al uit naar de foto's van de javaboom.  |
Dinsdag 17 Juni 2008 12:01 pm |
|
|
heikki
Eitje
Leuk nieuws dat Alba mag blijven
Het is ook een schatje op de foto's.
Ik zou ook even nadenken met dat natspuiten als straf want dan kan je hem straks als het warm is ook niet benevelen gaat hij bang worden .
Ik gebruik bij Rocko het woordje nee en de strafbak en werkt heel goed is maar een suggestie. Veel succes.
Groetjes |
Dinsdag 17 Juni 2008 8:16 pm |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Hey wat goed dat Alba mag blijven!
Probeer Alba niet te straffen met de plantenspuit. Hoewel het een goede oplossing lijkt kan je beter iets anders gebruiken waarmee je niet laat blijken dat JIJ ermee zit. (Hoop dat ik het goed uitleg)
Probeer eens met een bal te stuiteren, waardoor ze eventjes afgeleid is en probeer dan de vijf stappen toe te passen.
Ben benieuwd naar je kiekjes! |
Dinsdag 17 Juni 2008 9:07 pm |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

Wat een prachtige boom Je ziet Alba echt genieten van zijn boom. Knap hoor. Ik zou er toch nog even over nadenken om misschien toch een kooi te kopen voor de momenten dat je er niet bent. Kabels en zo zijn soms toch snel gevonden of stopcontacten. Het zou zoooo jammer zijn als hij zich toch eens laat gaan, het gebeurd soms sneller als je denkt.  |
Donderdag 19 Juni 2008 2:27 pm |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Wat een gave boom zeg, super! Ik ben benieuwd hoe lang die zal leven: kaketoes kunnen flink knagen.
Ben je niet bang dat hij dingen gaat slopen, zo zonder kooi? Kaketoes staan er bekend om dat ze op onderzoek uit gaan, dingen slopen etc. Grijsjes en amazones kunnen over het algemeen beter op een boom blijven zitten.
Ik weet de link eventjes niet meer, maar er is een website die de ravage laat zien als een witkuif eventjes z'n gang kan gaan.. |
Donderdag 19 Juni 2008 9:38 pm |
|
|
jedi2000
Net uit het ei
| De eerste schade opgenomen.... |
|
|
Hehe, ik wíl het niet eens zien. Ik heb vanochtend een heel klein voorproefje gezien van Alba. Als wij weg zijn klimt hij bij de buren op de voliere en is daar helemaal in zijn nopjes. Tot nu toe nog weinig schade trouwens, alleen dus dat kleine speelgoed vogelhuisje. Maar we hebben hem gefilmd en zien dat hij ruim anderhalf uur bij de buren aan de buitenkant op een stang zit te koekeloeren en knagen en waseen, noem maar op.
Maar vanochtend ben ik van huis geweest en toen zag ik hem alleen naar beneden klimmen en verder verdween hij uit beeld. Toen ik thuis kwam zag ik hem buiten al in de vensterbank zitten en eenmaal door de voordeur de relatief kleine schade opgenomen. Een paar forse hoeken uit onze rieten bank. Gelukkig een oude en hadden we al geaccepteerd als risico. Verder een lampensnoer kapot, gelukkig ook oud en niet in het contact. Maar ook mijn laptopkabel kapot, wel in het contact, maar gelukkig zonder laptop eraan vast. Al met al valt het nog wel mee vind ik, maar genoeg risico om toch maar eens goed na te denken om een kooi te gaan kopen. Ik durf het denk ik toch niet aan.
Eerst maar eens trainen dat hij van snpoeren af moet blijven en misschien lukt het ook nog wel dat hij blijft zitten, maar ik vertrouw het nooit 100%.
We zullen eens hard gaan nadenken. Jullie horen het nog wel. Nu eerst maar eens lekker naar buiten. Hopelijk waait het niet te hard. groetjes. |
Vrijdag 20 Juni 2008 11:41 am |
|
|

|
|
Ga naar Pagina 1, 2, 3 Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Zaterdag 11 Oktober 2008 3:24 pm
|
|
|
|
|