|
|
|
| Klik hier om het dagboek van joël te bekijken (7 pagina's) |
| Start datum: Zaterdag 23 Juni 2007 8:40 am |
| Laatste bewerking: Donderdag 3 Juli 2008 9:02 pm |
| Dagboek en dit topic zijn 1784 keer bekeken |
| Waardering |
|
(4.33 uit 3 waarderingen)
|
|
Danny
Moderator

Wat een prachtige foto's.
En zoals Esjo ook al aan geeft,zou wel opletten. |
Dinsdag 24 Juli 2007 8:48 pm |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Wow wat een gave kiekjes zeg! Leuk dat je ons lekker mee laat genieten!  |
Dinsdag 24 Juli 2007 10:08 pm |
|
|
mirella
Fladderaar
vind bimbo wel heel mooi en schattig, de rest trouwens ook hoor! welke zijn nou van jezelf? Ik zou ook zo een job willen hoor! groetjes |
Donderdag 26 Juli 2007 12:09 pm |
|
|
|
|
joël
Kuikentje
de vogels op mn werk zijn niet getest op ziektes zo ver ik weet ( kan zijn dat het wel gebeurd is bij de vorige eigenaren ) maar ze zijn verder helemaal gezond. heb verder ook niet zo heel erg veel verstand van ziektes om eerlijk te zijn. waar zou ik het meeste op moeten letten, en als de gaaien van mn werk dan ziek zijn zou bimbo dan ook al besmet kunnen zijn hij is nu al 3 keer megeweest naar mn werk. en is alle 3 de keren met andere gaaien in contact geweest.
alleen Bimbo is van mij, de rest van de gaaien zijn van mn werk. ik heb erverder ook niet veel over te zeggen hoor haha. ik zou het dan iets anders aan pakken. vind hun kooien wat zaai en ik zou ze allemaal kortwieken zodat ze ook uit de kooi kunnen en zo. als ze van de winter weer binnen zitten dan kan ik ze er wel gewoon uithalen heb er nu al weer zin in. |
Donderdag 26 Juli 2007 8:57 pm |
|
|
coco&joyce
Moderator

aan een gaai merk je eigenlijk niet gauw dat ze ziek zijn
ze zullen dit zo lang mogelijk verborgen weten te houden omdat ze niet in het wild ook moeten omdat ze anders een makelijke prooi zijn
ik zou voortaan de gaaien wel een beetje uit de buurt houden van bimbo
kan je de kooien niet wat leuker maken miss wat speelgoed voor ze kopen of als daar geen potje voor is zelf dingen maken?
er staan heel wat leuke ideeen bij het creatieve gedeelte
misschien wat wilgentakken in hangen (niet van een treurwilg die is giftig) |
Donderdag 26 Juli 2007 9:29 pm |
|
|
mirella
Fladderaar
Ja het zou educatief zijn voor de kinders he om in aanraking en contact te komen met de papegaaien! Weet niet waar het precies is, maar als het bezichtigd mag worden en ikke ben in de buurt kom ik zeker een keer langs! |
Donderdag 26 Juli 2007 9:35 pm |
|
|
|
|
Danny
Moderator

Zoals Coco &gompie al aan geeft.
Ik zou wel degelijk dan wel eens heel goed gaan oppassen.
Want de kans dat er een drager van ziektes tussen zit en dit overbrengt op jou gaaitje,bestaat.
En dit kunnen zeer dodoelijke ziektes zijn. |
Donderdag 26 Juli 2007 10:10 pm |
|
|
joël
Kuikentje
|
|
|
quote:
Originally posted by coco&gompie
aan een gaai merk je eigenlijk niet gauw dat ze ziek zijn
ze zullen dit zo lang mogelijk verborgen weten te houden omdat ze niet in het wild ook moeten omdat ze anders een makelijke prooi zijn
ik zou voortaan de gaaien wel een beetje uit de buurt houden van bimbo
kan je de kooien niet wat leuker maken miss wat speelgoed voor ze kopen of als daar geen potje voor is zelf dingen maken?
er staan heel wat leuke ideeen bij het creatieve gedeelte
misschien wat wilgentakken in hangen (niet van een treurwilg die is giftig)
ik heb het gister nagevraacht of de gaaien op mn werk getest zijn. en ze zijn bijna allemaal getest ook de nieuwe gaaien zijn getest dat is wel gebeurd bij hun vorige eigenaar.
is het nu wel veilig voor mijn bimbo om met ze te spelen?
ik zou het erg jammer vinden als hij niet meer in contact zou mogen komen met andere gaaien omdat de kans dan groot is dat hij ziek word.
vind het ook wel belangrijk voor bimbo dat hij in contact komt met andere gaaien, en dat hij dan lekker met ze kan spelen daar en lekker gaai kan zijn.
ja ik ben op het moment bezig om speeltjes voor de gaaien op mn werk te maken. het is gewoon een dikke wilgentak waar ik aan het uiteinde gaatjes in boor. daar doe ik dan een stuk touw doorheen met aan allebij de uiteinde van die houten kralen. ik ben benieuwd hoe ze het gaan vinden.
ik ga ook vragen of ik ze van de winter mag kortwieken als ze binnen zitten zodat ik ze wat tammer kan maken. |
Zaterdag 28 Juli 2007 12:33 pm |
|
|
coco&joyce
Moderator

ik zou bimbo dan met de geteste gaaien laten spelen
en het is idd leuk voor bimbo als ie met ze kan spelen
van die wilgen tak is een leuk idee ja
met goeiekope dingen kan je hele leuke dingen maken
ben benieuwd hoe ze het gaan vinden
wat ze trouwens ook leuk vinden is verse wilgentakken met de blaadjes eraan
kost je niks en ze zijn dol gelukkig
ik heb dat met coco ook gedaan maar ik ben alergies voor de blaadjes
dus dat kan ik hm niet meer geven |
Zaterdag 28 Juli 2007 1:01 pm |
|
|
|
|
Danny
Moderator

Ik zou dan toch naar de testresultaten vragen.
Want gezegd kan veel worden.
Ik zou het risico toch niet nemen. |
Zaterdag 28 Juli 2007 11:55 pm |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Hoi Joel, waar zijn ze op getest? Want dat maakt ook nog uit. Zou iig kijken of ze op PBFD en polyoma getest zijn.  |
Zondag 29 Juli 2007 5:07 pm |
|
|
joël
Kuikentje
quote:
Originally posted by Fluffy Sue
Hoi Joel, waar zijn ze op getest? Want dat maakt ook nog uit. Zou iig kijken of ze op PBFD en polyoma getest zijn.
ga ga er eigenlijk wel van uit dat ze gewoon volledig gezond zijn. maar als het wat rustiger in het park word zal ik er is naar vragen. het is nu hoogsijzoen en echt super druk.
ondertussen hebben we trouwens wel weer een jonge ara
deze is gelijk uit het nest blok gehaald en word nu met de hand op gevoed, en dat gaat super hij is nu al ruim 3 dagen oud en groeid goed.
het koppel heefd nu nog 2 eieren weet iemand of die nog bevrucht kunnen zijn. ik zelf denk eigneljk van niet omdat er zo lang tussen zit. |
Vrijdag 3 Augustus 2007 9:14 am |
|
|
|
|
Danny
Moderator

Ik zou je gaaitje dan toch maar niet meer meenemen naar het park,totdat je meer zekerheid hebt.
Waarom is de baby ara weg genomen bij zijn ouders???
Als er nu 3 dagen tuseen zit,kunnen evt. beide eiers nog bevrucht zijn,ligt er ook aan,hoe lang geleden de eieren zijn gelegd,vanaf wanneer de ouders zijn gaan broeden. |
Vrijdag 3 Augustus 2007 11:19 am |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Hoi Joël.. Ik denk dat het wel goed zit, maar zou je voor de zekerheid je vogeltje niet eventjes thuislaten? (Ik weet het, ik kan flink zeuren)
De testen voor pbfd komen het vaakste voor, dus het zal wel goed zitten denk ik?
Broeden de ouders zelf niet? Wat voor ara is het?  |
Zaterdag 4 Augustus 2007 6:05 pm |
|
|
joël
Kuikentje
ik snap jullie bezorgdheid, en ik zou het zelf natuurlijk ook erg vinden als mijn vogeltje ziek zou worden. maar aan de andere kant vertrouw ik mn werk dat ze zeggen dat de vogels getest zijn en gezond zijn. ik sta voorlopig niet op de kinderboederij dus hij zal voorlopig ook niet meer meegaan.
en de jonge ara is inmiddels 8 dagen oud en doet het erg goed. ( beter dan ik verwacht had ) de ouders broeden de eieren zelf uit en verzorgen het jong ook. iets meer dan een maand terug hadden ze een ander jong en die was na 4 dagen dood gegaan. nu was mn baas bang dat het weer zou gebeuren en heefd dit jong als voorzorg weg gehaald. als de andere 2 eieren ook waren uitgekomen ( wat we eigenlijk wel verwachte ) dan zouden de ouders 1 jong mogen houden, en de ander zou ook weggehaald worden.
alleen zijn de ander 2 eieren helaas niet uitgekomen. maar gelukig doet dit jong het erg goed |
Dinsdag 7 Augustus 2007 8:49 am |
|
|

|
|
Ga naar Pagina Vorige 1, 2, 3, 4 Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Vrijdag 5 September 2008 7:27 am
|
|
|
|
|