De advertentie van de Huisdiersuper

Dagboek van gebruiker: John_19

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Dagboeken: updates & reacties

Klik hier om het dagboek van John_19 te bekijken (2 pagina's)
Start datum: Maandag 14 Januari 2008 12:36 pm
Laatste bewerking: Zondag 3 Februari 2008 1:58 pm
Dagboek en dit topic zijn 1506 keer bekeken
Waardering     (5 uit 2 waarderingen)

Auteur Onderwerp
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Geprobeerd wel maar het was vooral een vallende baksteen wat ik te zien kreeg. Ik heb hem dan maar eventjes niet meer op zijn playtop gezet en begonnen op minder hoge dingen zodat hij zijn borstbeen en zo niet breekt als hij als een baksteen naar beneden viel. Sommige gaaitjes kunnen wat fladderen of zo mooi landen maar Jos niet. Dat is patat tegen de grond Shocked
Bericht Donderdag 31 Januari 2008 7:04 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
John_19
Kuikentje

Reageer met quote  

Moet wel even wennen worden voor de gaaitjes, van Joe weet ik dat hij niet zal vliegen (die vliegt nu ook bijna nooit als hij uit zijn kooi mag) maar Chiko zal de eerste week laag aan de grond blijven, desnoods laat ik hem in de zetel wat rondlopen of zet ik zijn kooi gewoon even op de grond, alhoewel dat het niet veel zal uitmaken denk ik Rolling Eyes Eenmaal gekortwiekt kan ik er mij meer mee bezig houden, anders vliegt ie telkens weg, vandaag is hij zelfs naar het raam gevlogen voor naar buiten te kunnen kijken Smile
Bericht Donderdag 31 Januari 2008 8:01 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
John_19
Kuikentje

Reageer met quote  

Succes, Joe en Chiko zijn gekortwiekt Smile Nu even het verhaal: Dierenarts kwam dus binnen en zijn dus begonnen met Joe, vermits Joe niet tam is heeft de dierenarts hebben proberen te vangen met een handdoek (iets wat minder was) Joe is dan beginnen rondvliegen en rondlopen op de grond, uiteindelijk kunnen vangen en Joe aan het vloeken (helaas kent hij het woordje *verdomme* goed, sorry voor het taalgebruik Embarassed ) Joe dan eenmaal gedaan, was het aan Chiko, Chiko natuurlijk zeer blij, mag uit zijn kooitje, zonder enig probleem bij de dierenarts opgestapt en zeer flink geweest om zich te laten kortwieken, het probleem was, de kleine man kon nog vliegen Shocked dus terug even verder geknipt, nog steeds braaf geweest en dan nog even getest en succes, Het enige dat hij momenteel kan is even springen en dan probeert hij te flapperen maar het lukt niet meer. Nu is het aan mij om op te letten dat hij nergens naar beneden valt tot hij het doorheeft dat zijn vleugeltjes het niet meer aankunnen. De dierenarts heeft dan ondertussen ook vlug even Joe zijn nageltjes bijgeknipt (waren redelijk lang) en zijn snavel is in orde, alhoewel dat Joe wel met een zeer scherpe snavel zit waar je soms wel even kan van verschieten
Bericht Vrijdag 1 Februari 2008 11:45 am
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Dat is dan toch weer al een zorg minder. Wel grappig dat Joe zijn vloeken ook echt wel gepast wist te gebruiken. Moet wel komisch geweest zijn. Hij over de grond kruipen al vloeken terwijl jullie erachter aan lopen. Laughing Laughing Ik zie het zo voor me. Komt wel in orde voor Chico, hij moet er gewoon even aan wennen. Laughing
Bericht Vrijdag 1 Februari 2008 11:56 am
John_19
Kuikentje

Reageer met quote  

Ik zet hem nu af en toe al eens op de grond, hij blijft wel even zitten maar zit liever op zijn kooi Smile probeert dan altijd van op de grond naar zijn kooi te gaan, probeert via mijn broek naar boven te klimmen voor dan zo aan mijn tshirt zich naar boven te helpen, grappig hoe ze zo hun 'doel' proberen te halen. Joe zit momenteel in zijn een beetje 'boos' en ook lijkt hij een beetje verward, maar hij reageert toch op mijn stem, hij lijkt ook al veel zachter van karakter maar met Joe weet je nooit Rolling Eyes
Bericht Vrijdag 1 Februari 2008 12:12 pm
Titi's mama
Vlieger

Reageer met quote  

Wat heb je een mooie gaaitjes zeg! Very Happy
Bericht Vrijdag 1 Februari 2008 12:23 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by John_19
Ik zet hem nu af en toe al eens op de grond, hij blijft wel even zitten maar zit liever op zijn kooi Smile probeert dan altijd van op de grond naar zijn kooi te gaan, probeert via mijn broek naar boven te klimmen voor dan zo aan mijn tshirt zich naar boven te helpen, grappig hoe ze zo hun 'doel' proberen te halen. Joe zit momenteel in zijn een beetje 'boos' en ook lijkt hij een beetje verward, maar hij reageert toch op mijn stem, hij lijkt ook al veel zachter van karakter maar met Joe weet je nooit Rolling Eyes

Niet teveel medelijden mee hebben, daar profiteren ze snel van. Gewoon doen wat je anders doet. Dan zijn ze dan net zo snel gewoon en gaan ze ook snel terug gewoon doen. Hier klimt Joske ook. Kan je op 1 van mijn laatste pagina's zien, hij wou springen van op de hondenbench naar mij toe maar geraakte er niet, de gek. Laughing Laughing en toen is hij maar van op de grond geklommen langs mijn benen.
Bericht Vrijdag 1 Februari 2008 12:54 pm
John_19
Kuikentje

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Sarah

Niet teveel medelijden mee hebben, daar profiteren ze snel van. Gewoon doen wat je anders doet. Dan zijn ze dan net zo snel gewoon en gaan ze ook snel terug gewoon doen. Hier klimt Joske ook. Kan je op 1 van mijn laatste pagina's zien, hij wou springen van op de hondenbench naar mij toe maar geraakte er niet, de gek. Laughing Laughing en toen is hij maar van op de grond geklommen langs mijn benen.

Hierjuist die filmpjes gezien, vind wel dat ze goed weten wie het baasje is, bij mijn broer zou Chiko niet naar boven kruipen via zijn broek, is eerder geinteresseerd in zijn bol krullen dat hij op zijn hoofd staan heeft, terwijl hij toch even uit zijn kooi was heb ik Chiko nog eens leren 'draaien' heb dan een fluo rietje genomen en hem dat laten volgen maar wou enkel dat fluo rietje kapotknabbelen, heb hem dat dan even gegeven en dan hield ik het rietje met beide handen vast en hij nam het beet met zijn snavel en dan zijn pootjes (dat hij zoals een vleermuis aan een stok gaat hangen), heb hem dan zo op mijn schoot gelegd, tot hij doorhad dat hij neerlag Very Happy en qwa bijten is hij ook al 'zachter' waarschijnlijk begint hij het te begrijpen dat hij niet mag knabbelen, nu dat hij niet op zijn kooi meer geraakt wil hij altijd in mijn buurt zijn, zelfs als hij op de grond zit volgt hij mij Laughing
Bericht Vrijdag 1 Februari 2008 1:30 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Dat heb ik ook gemerkt bij onze Jos, daarom dat hij van die hondenbench afsprong. Ik pakte hem niet snel genoeg daar vanaf naar zijn goesting. Ze kunnen nogal een gedacht hebben. A, dan heb jij nu een vleermuisje, maar wel een mooi en lief dan. Laughing Laughing
Bericht Vrijdag 1 Februari 2008 1:36 pm
Wil
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Leuke foto's en filmpjes van je gaaien Very Happy

Veel succes met Joe, het begin is er!! Veertje
Bericht Vrijdag 1 Februari 2008 1:57 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken  
John_19
Kuikentje

Reageer met quote  

Even een nieuwe foto geupload, vond deze grappig dus bekijk hem vlug even in Chiko zijn dagboekpagina Cool
Bericht Zondag 3 Februari 2008 1:54 pm
esjo
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Wat ligt hij daar lief met z'n balletje.
Herman kan dat ook zo mooi, met een balletje of z'n knuffeltje. Helaas gelukt het mij nooit er een foto van te maken.
Echt lief Very Happy
Bericht Zondag 3 Februari 2008 2:05 pm
John_19
Kuikentje

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by esjo
Wat ligt hij daar lief met z'n balletje.
Herman kan dat ook zo mooi, met een balletje of z'n knuffeltje. Helaas gelukt het mij nooit er een foto van te maken.
Echt lief Very Happy

Bij Chiko was het de eerste keer dat hij zich zo op zijn rug legt en toevallig lag het fototoestel in de buurt Very Happy Soms vraag ik mij af of hij wel een papegaai is, lijkt eerder op een aapje :p Laughing
Bericht Zondag 3 Februari 2008 2:24 pm
esjo
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Bereidt je maar voor. Bb-tjes zijn echt clowntjes, aapjes, acrobaatjes...hoe je het maar noemen wil. Ik vind het een geweldige eigenschap en moet vaak lachen om Herman met zijn rare capriolen Laughing Laughing Herman is nu bijna twee, maar ligt regelmatig op zijn rug te spelen. Hij heeft behalve een klein knuffeltje, ook een grote knuffelbeer die die rustig over hem heen laat vallen. Geweldig om te zien Laughing Laughing
Bericht Zondag 3 Februari 2008 2:53 pm
John_19
Kuikentje

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by esjo
Bereidt je maar voor. Bb-tjes zijn echt clowntjes, aapjes, acrobaatjes...hoe je het maar noemen wil. Ik vind het een geweldige eigenschap en moet vaak lachen om Herman met zijn rare capriolen Laughing Laughing Herman is nu bijna twee, maar ligt regelmatig op zijn rug te spelen. Hij heeft behalve een klein knuffeltje, ook een grote knuffelbeer die die rustig over hem heen laat vallen. Geweldig om te zien Laughing Laughing

Herman ziet er ook wel een nieuwsgierig gaaitje uit, Chiko is nu ongeveer 11 weken en hij moet dus nog groeien, maar hij is wel zeer nieuwsgierig en heeft van niets bang (behalve de stofzuiger soms) Smile
Bericht Zondag 3 Februari 2008 3:21 pm

Plaats Reactie
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Vrijdag 5 December 2008 3:57 am
  Berichten van afgelopen: