|
|
|
| Klik hier om het dagboek van John_19 te bekijken (2 pagina's) |
| Start datum: Maandag 14 Januari 2008 12:36 pm |
| Laatste bewerking: Zondag 3 Februari 2008 1:58 pm |
| Dagboek en dit topic zijn 1438 keer bekeken |
| Waardering |
|
(5 uit 2 waarderingen)
|
|
John_19
Kuikentje
In dit topic kan je een reactie plaatsen op mijn dagboek.
Alle reacties die in het verleden gemaakt zijn op mijn dagboekpagina's, zijn verplaatst naar dit topic.
Wil je een waardering aan mijn dagboek geven? Beweeg dan je muis over 'Geef je waardering' en klik op de waardering die jij wil toekennen aan mijn dagboek; Je waardering wordt dan meteen bewaard. (Vernieuwen van je pagina is niet nodig)
Merk wel op dat je ingelogd moet zijn om deze handeling te verrichten.
Waarschuwing: Dit bericht is automatisch aangemaakt door de Fluffies server!! |
Zondag 3 Februari 2008 1:58 pm |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Hoi John! Wat fijn dat Chico banaan eet. Maarreeeeee waar zijn de foto's?  |
Maandag 14 Januari 2008 3:43 pm |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Wat een gave kiekjes! Wat een schatje! Op die tweede foto heeft hij wel hele donkere schattige oogjes. |
Maandag 14 Januari 2008 4:19 pm |
|
|
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Ah er zijn nog twee kiekjes bijgekomen! Wat een schatje zeg.. Die laatste foto. Zegt hij 'hai'? Het lijkt wel alsof hij zwaait! |
Maandag 14 Januari 2008 4:54 pm |
|
|
John_19
Kuikentje
Wenste dat hij hai zei, hij wou gewoon effe op zijn kopie krabben. Is niet erg blij als hij een fototoestel ziet lijkt wel paparazzi :p lol |
Maandag 14 Januari 2008 5:12 pm |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Daar wennen ze snel genoeg aan hoor!
Het leek alsof hij hai zei.  |
Maandag 14 Januari 2008 5:38 pm |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

Wat een schatje. Het ziet er een klein deugnietje uit.  |
Maandag 14 Januari 2008 5:50 pm |
|
|
Kea009
Fladderaar
| Bonte boer |
|
|
Hoi,
Welkom op het forum. Blij dat Chico een goede thuis heeft. Verwittig me op tijd als je papvoeding gaat afbouwen
Kea  |
Dinsdag 15 Januari 2008 10:31 am |
|
|
John_19
Kuikentje
| Re: Bonte boer |
|
|
quote:
Originally posted by Kea009
Hoi,
Welkom op het forum. Blij dat Chico een goede thuis heeft. Verwittig me op tijd als je papvoeding gaat afbouwen
Kea
Ben stilletjes aan aan et beginnen met af e bouwen naar 9u, vandaag heeft hij rond 8u30 gegeten maar wel de volle 10ml en nu eet hij zelfs l een stukje wortel. Hij begint al tamelijk goed zelfstandig te worden voor te eten. Het voeden van de pap gaat ook al veel makkelijker. Het is een zeer nieuwsgierig beestje  |
Dinsdag 15 Januari 2008 10:52 am |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

Hey John,
Is Chico ook een Kea-vogeltje?
Groetjes |
Dinsdag 15 Januari 2008 10:56 am |
|
|
Kea009
Fladderaar
| Re: Bonte boer |
|
|
Ben stilletjes aan aan et beginnen met af e bouwen naar 9u, vandaag heeft hij rond 8u30 gegeten maar wel de volle 10ml en nu eet hij zelfs l een stukje wortel. Hij begint al tamelijk goed zelfstandig te worden voor te eten. Het voeden van de pap gaat ook al veel makkelijker. Het is een zeer nieuwsgierig beestje [/quote]
Het belangrijkst is de pellets en zaadjes eens hij daar van begint te eten kan het afbouwen beginnen. Groeten en fruit eten ze geleidelijk aan. Er zijn er die het eerste van allemaal eten en er zijn er die het echt moeten leren. Maar in de loop van de maanden zal je snel ontdekken wat hij het liefst eet.
Kea  |
Dinsdag 15 Januari 2008 11:02 am |
|
|
John_19
Kuikentje
Ja, hij is ook eentje van Kea, ik was eerst in een dierenwinkel gaan kijken maar de verkoper was nogal tamelijk onbeschaafd en had totaal geen informatie gegeven, ook had hij 2 bb's zitten die nogal 'ontam' bleken te zijn, heb dan op internet wat rondgezocht en ben dan kea tegengekomen en vond dat hij meer info gaf en vriendelijker was, de verkoper van de winkel kon ook geen bewijs leveren van ziektes of geslacht.
Is jouw papegaai ook van bij Kea? |
Dinsdag 15 Januari 2008 11:04 am |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

Ja, ons Joske, weet je, heb daar geen minuut spijt van. Oké, het is een eind rijden maar we rijden zelfs naar Kea voor zijn vleugels te knippen. Ben op mijn gemak bij hem en zijn respect voor de vogels is onuitputtelijk. Ook zijn service na verkoop is eindeloos. Veel verkopers krijgen hun geld en trek je plan en als beginner is dat nu niet wat we wilden. Je wil ergens met je vraag naartoe kunnen. Een papegaai is niet zo evident hé. Daarom, wij vinden de afstand niet erg en weten dat we er goed aan doen om terug naar hem te gaan. Er zullen nog wel goede verkopers zijn, dat zal ik niet zeggen maar ons vertrouwen ligt bij Kea.  |
Dinsdag 15 Januari 2008 11:09 am |
|
|
John_19
Kuikentje
Op de afbeelding van je papegaai-profiel ligt Joske in uw hand, hoe leer je dit eigelijk aan een papegaai, ik heb het al geprobeert maar hij is niet echt op zijn gemak  |
Dinsdag 15 Januari 2008 11:18 am |
|
|
Sarah
Moderator

|
|
|
quote:
Originally posted by John_19
Op de afbeelding van je papegaai-profiel ligt Joske in uw hand, hoe leer je dit eigelijk aan een papegaai, ik heb het al geprobeert maar hij is niet echt op zijn gemak
Dat is ook iets wat Kea mij aangeraden heeft. Eens hij dit volleditg toelaat zonder protest vertrouwd hij je volledig. Dit lukte ook niet direct hoor, maak je maar geen zorgen. Ik heb hem in het begin altijd mijn andere hand op zijn buikje gelegd zodat hij voelde dat ik hem niet losliet. Hij protesteerde ook in het begin maar niet toegeven, elke dag voor zijn papje deed ik dit. En op een bepaald moment voel je dat hij niet meer ligt te wringen en dan kan je beetje bij beetje je ene hand verder en verder van zijn buikje weghouden. Nu is het wel zo dat hij nu zichzelf kan opduwen met zijn vleugels als ik hem zo leg en dit durft hij wel eens te doen maar als ik hem nu zo in mijn hand leg dan leg ik terug mijn andere hand op zijn buik tot hij weet van oké, zal maar braaf blijven liggen want anders laat ze mij toch niet met rust. Gebruik ik ook als hij mij uitdaagd en de bovenhand wil krijgen. Als ik hem dan op zijn rug leg in mijn hand is hij zo afgekoeld en weet hij dat ik het voor het zeggen heb en stopt hij ook direct met mij uit te dagen. Hij kan het maar eens proberen hé. Mocht het niet duidelijk zijn, vraag het gerust of vraag het ook gerust, dan leg ik het met alle plezier nog even uit.  |
Dinsdag 15 Januari 2008 11:41 am |
|
|

|
|
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Zaterdag 11 Oktober 2008 9:09 am
|
|
|
|
|