|
|
|
| Klik hier om het dagboek van Kea009 te bekijken (8 pagina's) |
| Start datum: Maandag 12 November 2007 3:51 pm |
| Laatste bewerking: Woensdag 28 Mei 2008 8:19 am |
| Dagboek en dit topic zijn 1916 keer bekeken |
| Waardering |
|
(5 uit 3 waarderingen)
|
|
Kea009
Kuikentje
In dit topic kan je een reactie plaatsen op mijn dagboek.
Alle reacties die in het verleden gemaakt zijn op mijn dagboekpagina's, zijn verplaatst naar dit topic.
Wil je een waardering aan mijn dagboek geven? Beweeg dan je muis over 'Geef je waardering' en klik op de waardering die jij wil toekennen aan mijn dagboek; Je waardering wordt dan meteen bewaard. (Vernieuwen van je pagina is niet nodig)
Merk wel op dat je ingelogd moet zijn om deze handeling te verrichten.
Waarschuwing: Dit bericht is automatisch aangemaakt door de Fluffies server!! |
Woensdag 28 Mei 2008 8:19 am |
|
|
Laura B
Moderator

wat een schatjes!!! Van harte gefeliciteerd! roodbuiken zie je zo weinig helaas.... |
Maandag 12 November 2007 4:46 pm |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Ohhh wat lief zeg. Ik zie één pluisje onder paps of mams uitkomen.
Gefeliciteerd met de baby-vogeltjes! |
Maandag 12 November 2007 7:19 pm |
|
|
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Ohhh wat lief! Wat groeien de jongen goed. Geweldig dat je ons op de hoogte houdt van je nestje roodbuikjes, Kea!
Is dit je eerste nestje roodbuikjes?
PS Hoe gaat het met papa en mama kraag?  |
Dinsdag 27 November 2007 11:54 am |
|
|
Kea009
Kuikentje
quote:
Originally posted by Fluffy Sue
Ohhh wat lief! Wat groeien de jongen goed. Geweldig dat je ons op de hoogte houdt van je nestje roodbuikjes, Kea!
Is dit je eerste nestje roodbuikjes?
PS Hoe gaat het met papa en mama kraag?
Hoi,
Dit is mijn 2de nestje roodbuikjes ooit. Uit het vorige nestje komt Stinky die reeds voorgesteld is bij de poicephalus soorten. Echt een heel lief diertje dat niet liever doet dan de hele dag bij mij hangen. Op de schouder helaas zoals de meeste van mijn papegaaien doen
Met mamma en pappa Scuttle gaat het goed. Ze hadden in 2007 een sabatjaar gehouden en hebben geen zin gehad om aan nakweek te denken.
Kea  |
Dinsdag 27 November 2007 1:31 pm |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Hahaha ja Stincky.. Wat een grappige naam vind ik dat! Hoeveel papegaaien heb je eigenlijk 'in de huiskamer' zitten?
Ik zie steeds nieuwe vogeltjes voorbij schieten.
Ik hoop dat papa & mama Scuttle (Triton & Ariel? ) volgend jaar weer gaan denken aan kleine broertjes of zusjes voor Scuttle.  |
Dinsdag 27 November 2007 11:08 pm |
|
|
|
|
Kea009
Kuikentje
quote:
Hahaha ja Stincky.. Wat een grappige naam vind ik dat! Hoeveel papegaaien heb je eigenlijk 'in de huiskamer' zitten?
Ik zie steeds nieuwe vogeltjes voorbij schieten.
Ik hoop dat papa & mama Scuttle (Triton & Ariel? ) volgend jaar weer gaan denken aan kleine broertjes of zusjes voor Scuttle.
Ik kweek met handopfok, vandaar dat ik er zoveel voorstel op de site. De voorgestelde vogels zitten dus bijna allemaal in de volières of kweekruimtes. In de huiskamer zitten er 2 mijn molukken papegaai KOVU en mijn oranjekuif Floeffie.
Ik hoop ook op een nestje kragen volgend jaar want zou graag deze keer de jongen bijhouden. Het probleem is dat ik er dit jaar tamelijk veel bijgehouden heb dat we moeten gaan uitbreiden denk ik  |
Woensdag 28 November 2007 8:41 am |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Een molukken? Pfoeh! Hoe oud is Kovu? Is het een man of een pop? En hoe oud is Floeffie? Heb je ook foto's van die twee? Kunnen ze goed met elkaar overweg?
Wil je zelf alle jongen houden? Kragen krijgen toch iets van twee jongen? Dan kan ik in ieder geval gedachten uitwisselen met iemand die kragen in de huiskamer (?) heeft!
Een vraagje: Badderen papa & mama Kraag ook zo luidruchtig als Scuttle? Scuttle zingt altijd heel vals als hij aan het badderen is. Je kan het niet zien aan de foto's maar hier nog wat kiekjes van badderende Scut: http://www.fluffies.org/nl/flu.....ry_id=3223 |
Woensdag 28 November 2007 11:23 am |
|
|
Kea009
Kuikentje
|
|
|
quote:
Een molukken? Pfoeh! Hoe oud is Kovu? Is het een man of een pop? En hoe oud is Floeffie? Heb je ook foto's van die twee? Kunnen ze goed met elkaar overweg?
Wil je zelf alle jongen houden? Kragen krijgen toch iets van twee jongen? Dan kan ik in ieder geval gedachten uitwisselen met iemand die kragen in de huiskamer (?) heeft!
Een vraagje: Badderen papa & mama Kraag ook zo luidruchtig als Scuttle? Scuttle zingt altijd heel vals als hij aan het badderen is. Je kan het niet zien aan de foto's maar hier nog wat kiekjes van badderende Scut: http://www.fluffies.org/nl/flu.....ry_id=3223
Hoi,
Fluffie is 5 jaar en Kovu is een verwaarloosde molukken papegaai die ik onlangs overgenomen heb . Hij zat veel te klein met een berg ontlasting in zijn kooi en eenzijdige voeding. Hij was in zijn vleugel gebeten door een ara waardoor hij nooit meer kan vliegen. Hij is van 1994 en zeer lief tegen iedereen. Momenteel eet hij alles zaden, Harisson pellets, noten, eivoeder fruit en nog meer. De eerste weken waren vreselijk, hij schreeuwde ook 's nachts . Momenteel schreeuwt hij net zoals mijn oranjekuif bijna niet, en dit kunnen enkele leden beamen dat dit werkelijk zo is. Maar als het gebeurt (Kovu)dan is het oorkleppen opzetten. Het blijven vogels en ze moeten zich ook kunnen uiten. Ik zal een foto van hem plaatsen in de gebruikerspagina. Van Floeffie staat er trouwens sinds gisteren ook een foto op de gebruikerspagina. Een verwaarloosde papegaai kan ik echt niet zien zitten. Vind het trouwens erg dat er nog zulke mensen met de vleet bestaan.
Wat ma en pa kraag betreft, zijn het een voorbeeldig stel. Lawaai hoor ik amper , maar je moet wel rekening houden dat ik wat kan verdragen van lawaai en dat ik ook met de ergste lawaaimakers van de papegaaien zit. Zoals molukken , aras, amzones en vasas. In vergelijking tot deze soorten zijn het musjes. Badderen doen ze nauwelijks. Ze zijn altijd precies zeer verliefd op elkaar en zitten voortdurend elkaars veren te poetsen of gezamelijk te eten. Ik denk dat ik de kragen zelf ga bijhouden in 2008 als ik er kweek natuurlijk. Natuurlijk zal alles afhangen van hoeveel (inderdaad 2 normaal) en dat ze wel kweken en niet weer een sabatjaar houden.
Kea  |
Woensdag 28 November 2007 1:15 pm |
|
|
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Wat een lieve foto's zeg! Ik moest wel even bij de laatste foto kijken hoe ze nu precies lagen? Het jong ligt met de vleugel over paps of mams. Superschattig!  |
Dinsdag 4 December 2007 11:36 am |
|
|
Kea009
Kuikentje
quote:
Wat een lieve foto's zeg! Ik moest wel even bij de laatste foto kijken hoe ze nu precies lagen? Het jong ligt met de vleugel over paps of mams. Superschattig!
De ouders zijn echt superkalme vogels ze dulden heel veel dat zie je ook op de foto's. Dit kan ik niet met elk paar vogels doen
Kea  |
Dinsdag 4 December 2007 11:43 am |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Wat fijn zeg, dat ze zo relaxed zijn. Zo kan je ons mee laten genieten!
Wat zijn de minst aardige vogels gedurende de broedtijd? |
Dinsdag 4 December 2007 12:31 pm |
|
|
|
|
Kea009
Kuikentje
quote:
Wat fijn zeg, dat ze zo relaxed zijn. Zo kan je ons mee laten genieten!
Wat zijn de minst aardige vogels gedurende de broedtijd?
De minst aardige zijn bij mij de edelpapegaaien  |
Dinsdag 4 December 2007 1:37 pm |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Hahaha daar had ik het nu juist niet van verwacht.. Ik dacht eerder dat je ara's of kaketoes zou noemen. Zo zie je maar. Heb je één paar? |
Dinsdag 4 December 2007 6:42 pm |
|
|
Kea009
Kuikentje
quote:
Hahaha daar had ik het nu juist niet van verwacht.. Ik dacht eerder dat je ara's of kaketoes zou noemen. Zo zie je maar. Heb je één paar?
1 paar halmaheras en 1 paar nieuw guinea  |
Dinsdag 4 December 2007 7:35 pm |
|
|

|
|
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4, 5 Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Zondag 6 Juli 2008 10:29 pm
|
|
|
|