|
|
|
| Klik hier om het dagboek van *Manon* te bekijken (2 pagina's) |
| Start datum: Zondag 2 Augustus 2009 1:33 pm |
| Laatste bewerking: Maandag 3 Augustus 2009 2:00 pm |
| Dagboek en dit topic zijn 631 keer bekeken |
|
|
*Manon*
Eitje
|
In dit topic kan je een reactie plaatsen op mijn dagboek.
Alle reacties die in het verleden gemaakt zijn op mijn dagboekpagina's, zijn verplaatst naar dit topic.
Wil je een waardering aan mijn dagboek geven? Beweeg dan je muis over 'Geef je waardering' en klik op de waardering die jij wil toekennen aan mijn dagboek; Je waardering wordt dan meteen bewaard. (Vernieuwen van je pagina is niet nodig)
Merk wel op dat je ingelogd moet zijn om deze handeling te verrichten.
Waarschuwing: Dit bericht is automatisch aangemaakt door de Fluffies server!! |
Maandag 3 Augustus 2009 2:00 pm |
|
|
*Manon*
Eitje
|
|
|
|
Hoi hoi,
Omdat ik het heel erg leuk vind om een dagboekje bij te houden van mijn valkjes, ga ik van start...
Ik heb 9 valkjes.... ik zal ze even voorstellen...
Tibeau Tinco, hij is een witmasker man, een ontzettend lief en zacht mannetje van karakter. Hij heeft nu een nestje met zijn vriendinnetje Tara Tynn en zij is een bonte opaline witmasker pop.
Ze hebben nu vier baby'tjes.... 3 witmasker mannen en één bonte witmasker, waar ik het geslacht nog niet van kan zien... ik zal hier binnenkort wat foto's van ze neerzetten.
Zazcha, een bonte cinnamon die nu anderhalf jaar oud is en met de pap groot is geworden... hij is ontzettend jaloers wat nog wel eens problemen geeft, omdat hij het niet toelaat dat
een ander valkje ook aandacht wil...
Hij is dikke vriendjes met zijn popje Zaura (bonte opaline cinnamon witmasker), dit is een heel hecht koppel, waar Zaura is, is Zazcha ook....
zij hebben ook een nestje met twee jongen... dit zullen bonte cinnamonnetjes worden....
Sari, mijn getekende pop van 1 jaar oud, ze komt uit de buitenvoliere en ik kreeg haar met 10 weekjes... ze is zo lief en mooi.
Sjimmie, is een bijna getekend valkje en ik zou graag zien dat hij het vriendje wordt van Sari, zodat ze mooie getekende jongen krijgen...
Gebbe, een opvangvalkje van 4 jaar oud... tis een bont mannetje en hij fluit de sterren van de hemel als je hem kroelt
... tis zo'n lieverdje
Bibi is mijn wildkleur popje van 7 maanden oud. Ze is hier komen wonen toen ze 8 weken oud was en was zo bang, dat ze niet tam is geworden...
Heel jammer, want al mijn valkjes zijn tam...
Billie Jean...wildkleur mannetje is een opvangvalkje die ik heb gekregen met 4 weekjes.
Hij was nog aan de pap en hij had spreidpootjes... gelukkig is hij daar
van af en was met 8 weken zelfstandig en hij zit nu gezellig bij de anderen
in de voliere... het is zo'n lieverdje....
Nou dit voor zover even de voorstel ronde... binnenkort zal ik nog even wat fotootjes maken van de kleine pluisjes.
Groetjes Manon
|
Zondag 2 Augustus 2009 2:32 pm |
|
|
Sarah
Moderator

Ow, leuk dat je een dagboekje bent begonnen. Je stelt je valkjes met alle trots voor en dat mag ook zeker hoor want ik ben ze net gaan bekijken en moet zeggen, je hebt een mooie collectie valkjes bij je.
Ben gek van je Tibeau Tinco en Tara Tynn koppeltje.
Echt super dat we je donsjes gaan kunnen volgen
O, jij hebt ook een gaaitje opgevangen met spreidpootjes, onze BB had ook spreidpootjes, die hebben ze 1 pootje volledig gebroken en daarna beide pootjes gespalkt voor een 10 tal dagen. Hij heeft het niet makkelijk gehad maar hij is nu helemaal gaai en moet voor niets onderdoen. Ik kijk helemaal uit naar jullie avonturen.
Mooie valkjes, mooi voorgesteld, ben zeker dat we nog vele leuke dingen gaan zien en lezen van jullie.  |
Zondag 2 Augustus 2009 3:00 pm |
|
|
|
|
*Manon*
Eitje
|
Hai hai Sarah,
Leuk dat je in mijn dagboekje komt kijken... ik dacht dat er iets mis was gegaan, maar zie nu dat ik mijn verhaal ook bij reacties had geplaatst... de foto's zijn dus wel zichtbaar, ik dacht dat ze dat niet waren... maar gelukkig wel dus
Ja, met mijn spreidpootje billie is het allemaal goed gekomen gelukkig. Zijn kweekster is met hem naar de dierenarts gegaan en toen kreeg hij calcitat druppels voorgeschreven, daarmee is hetprobleem dan ook helemaal verholpen.. en nu staan zijn pootjes helemaal goed.
Groetjes Manon
|
Zondag 2 Augustus 2009 3:05 pm |
|
|
Sarah
Moderator

Ik zag het ja dat het gelukt was met de foto's. Billie is er gelukkig makkelijker vanaf geraakt dan onze Fluf:
Hier kan je Fluf zijn verhaal lezen: http://www.fluffies.org/nl/flu.....ry_id=4135
Gelukkig is het goedgekomen, je ziet het nog wel een beetje hoor aan zijn teentjes maar goed, hij moet niets anders doen als een andere gaai dus dat is ook al veel. |
Zondag 2 Augustus 2009 3:12 pm |
|
|
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat
Ah, die grijs-witte (voor ons leken in het Valkparkietenland, al die witmasker en geparelde etc ) zijn ontzettend mooi  |
Zondag 2 Augustus 2009 4:17 pm |
|
|
|
|
vlindertje
Ervaren vlieger
Erg mooi je valkjes, het lijkt me een vrolijke boel  |
Zondag 2 Augustus 2009 6:59 pm |
|
|
dragonflyer
Ervaren vlieger
Wat een mooie valkjes zeg..
echt wel..
 |
Zondag 2 Augustus 2009 8:43 pm |
|
|
esjo
Moderator

Wat een prachtige valkjes zeg  |
Maandag 3 Augustus 2009 9:24 am |
|
|
|
|
joopie123
Fladderaar
wat een mooie valkjes en het ziet er top uit |
Maandag 3 Augustus 2009 1:41 pm |
|
|
*Manon*
Eitje
|
Bedankt voor jullie leuke reacties.
Ik begrijp dat het merendeel van jullie papagaaitjes hebben?
een valkparkiet heet dan wel parkiet, maar valt eigenlijk onder de kakatoe achtigen...
Groetjes Manon
|
Maandag 3 Augustus 2009 2:18 pm |
|
|
Sarah
Moderator

Wel een schatjes hoor, echt wel, mooie foto's zo die close-ups van de jonkies.
Is dat niet wat weinig 28 gr op 13dagen, vergeleken met de rest van de jonkies? |
Maandag 3 Augustus 2009 2:36 pm |
|
|
|
|
*Manon*
Eitje
|
quote:
Originally posted by Sarah
Wel een schatjes hoor, echt wel, mooie foto's zo die close-ups van de jonkies.
Is dat niet wat weinig 28 gr op 13dagen, vergeleken met de rest van de jonkies?
Inderdaad Sarah, de oudste drie zijn een drieling... deze kleine (Anik) heb ik uit haar eitje moeten helpen, omdat ze er niet zelf uit kon komen omdat ze was ingedroogd... het vliesje zat om haar heen... ik was net op tijd om haar te redden, maar door die actie dat ze er niet uit kon, heeft ze zoveel energie verbruikt, dat ze wat achterloopt op de rest, desalniettemin doet ze het heel erg goed en ik ben onwijs trots op haar
http://i283.photobucket.com/al.....009047.jpg
Dit is hoe ik Anik aantrof toen ik haar eitje verwijderd had....
Groetjes Manon
|
Maandag 3 Augustus 2009 3:09 pm |
|
|
Sarah
Moderator

Ow, wat speciaal dat je haar hebt kunnen redden zeg
Ik heb je foto wel ff in een linkje omgezet  |
Maandag 3 Augustus 2009 3:38 pm |
|
|