|
|
|
| Klik hier om het dagboek van mechteld te bekijken (1 pagina) |
| Start datum: Donderdag 23 Oktober 2008 6:10 pm |
| Laatste bewerking: Donderdag 4 December 2008 10:01 pm |
| Dagboek en dit topic zijn 999 keer bekeken |
| Waardering |
|
(5 uit 2 waarderingen)
|
|
mechteld
Eitje
In dit topic kan je een reactie plaatsen op mijn dagboek.
Alle reacties die in het verleden gemaakt zijn op mijn dagboekpagina's, zijn verplaatst naar dit topic.
Wil je een waardering aan mijn dagboek geven? Beweeg dan je muis over 'Geef je waardering' en klik op de waardering die jij wil toekennen aan mijn dagboek; Je waardering wordt dan meteen bewaard. (Vernieuwen van je pagina is niet nodig)
Merk wel op dat je ingelogd moet zijn om deze handeling te verrichten.
Waarschuwing: Dit bericht is automatisch aangemaakt door de Fluffies server!! |
Donderdag 4 December 2008 10:01 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Heel veel sterkte met het verlies van Rokkie.
Ik zag dat ze rode veertjes had? |
Vrijdag 24 Oktober 2008 7:55 am |
|
|
mechteld
Eitje
Bedankt voor je reactie,klopt ROKKIE had overal rode veertjes ook de nieuwe veertjes die ze kreeg zaten een aantal rode veertjes tussen,zelf hebben wij al gedacht aan een Konings Grijze roodstaart maar qua afmeting klopte dat weer niet ze was nogal klein van stuk. |
Vrijdag 24 Oktober 2008 4:59 pm |
|
|
|
|
larask2
Kuikentje
Wat een zielig verhaal!
Ik wensje heel veel sterkte bij het verlies van zo'n mooie vogel. |
Zaterdag 25 Oktober 2008 5:37 am |
|
|
Sarah
Moderator

Heel veel sterkte met dit grote verlies. Ik las net dat jullie in Augustus nog een grijsje hebben moeten afgeven en in september jullie hond en nu deze lieverd. Moeilijke tijd moet het voor jullie zijn. Sterkte hoor.  |
Zondag 26 Oktober 2008 9:48 pm |
|
|
mechteld
Eitje
Bedankt voor jullie medeleven |
Zondag 26 Oktober 2008 11:48 pm |
|
|
|
|
ilona
Eitje
heel veel sterkete met dit grote verlies  |
Maandag 3 November 2008 5:32 pm |
|
|
esjo
Moderator

Jeetje wat een verhaal zeg. Heel veel sterkte
Rokkie heeft gelukkig nog wel een fijne tijd bij jullie gehad  |
Maandag 3 November 2008 7:21 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Ik heb nog andere verklaringen voor die rode veertjes gehoord: Het zou gaan om een voedingstekort of een ontsteking aan de veerfollikels op jongere leeftijd. Deze verklaringen komen van twee verschillende dierenartsen. |
Dinsdag 4 November 2008 7:52 am |
|
|
|
|
mechteld
Eitje
Hallo, Dat heb ik een tijdje geleden (Ik denk Feb.- Maart )ook op
een site gelezen,maar ik kan die site niet meer terug vinden.
Op die site werd uitgebreid over afwijkende veren en de kleur van de veren
verteld en dat het vaak door tekorten kon komen in de voeding enz.
Toen wij Rokkie voor de eerste keer zagen bij de kweker heb ik daar naar gevraagd,
en hij kon daar niets over zeggen of het door de voeding kwam of iets anders.... zijn andere Grijze Roodstaart (een man) had het niet. Rokkie werd al een aantal weken 2x per dag met pap en pellets van Harrison's Bird gevoerd en voor wij haar kochten is ze 4 dagen bij de V.A geweest en onderzocht wij hebben haar gekocht met een gezondheids
verklaring. Ik heb nu contact met de kweker en hij blijft er bij dat ze gezond was op het moment van verkoop. |
Dinsdag 4 November 2008 4:23 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Wat zei de dierenarts over Rokkie? Was zijn oordeel wel positief? |
Woensdag 5 November 2008 7:16 am |
|
|
mechteld
Eitje
|
|
|
Ja, ik heb haar Dinsdag 11-11-08 weer op nieuw gebeld naar aanleiding van een trieste toestand, wij zijn met Amora naar dokter Bastiansen gegaan omdat zij op Maandag-middag op eens bol op haar stok zat en een tijdje later op de grond.
Drs. Bastiansen heeft haar onderzocht en besloot een Rontgen foto te maken en hij dacht aan K.S.D hij wilde toch meer zekerheid en wilde na 2 uur nogmaals een foto maken na het geven van bariumpap het was voor 90% zeker maar hij wilde toch 100% en zou s'avonds nog een keer foto's maken, in overleg met hem hebben we besloten
om als het zeker was haar in te laten slapen .
ik heb toen de V.A gebeld waar Rokkie was geweest
om te vragen of zij het het eventueel gehad zou kunnen hebben,maar zij dacht van
niet Rokkie is 4 dagen bij haar in de kliniek geweest en zij is toen op verschillende
ziektes getest en er was geen aanleiding om verder onderzoek te doen.
Drs. Bastiansen belde s' avonds om te zeggen dat Amora K.D.S. had.Hij zou haar die
avond of de volgende dag laten inslapen. Hier was groot paniek want de andere vogels zouden zeker besmet zijn en je kan ze er niet op laten testen. Wel zei Drs. Bastiansen dat hij een rongenfoto kon maken van ze om te kijken of de kliermaag
verwijd zou zijn. We hebben nu wel sectie laten doen (jammer dat wij daar met Rokkie niet aan hebben gedacht) en vandaag kregen wij bericht en daar schrok ik toch van ben blij en verdrietig te gelijk.
JA DE UITSLAG IS BEKEND OP DE SECTIE BLEEK DAT DE VOGEL EEN GROOT STUK HOUT IN DE KLIERMAAG HAD, WAT VERSTOPPINGEN VEROORZAAKT HEEFT EN WAARDOOR DEZE KLIERMAAG DUS ZO UITGEZET WAS. ER WAREN GEEN AANWIJZINGEN VOOR EEN BESMETTELIJKE ZIEKTE. ONDERZOEK OP CHLAMYDIA INFECTIE WAS OOG NEGATIEF. GEEN PARASIETEN IN DE DARMEN, GEEN AANWIJZINGEN VOOR ANDERE INFECTIE ZIEKTEN. IK ZAL HET VERSLAG OPSTUREN
MVG PETER BASTIANSEN
> From: f.sampimon.----- AUB EMAILADRES VERWIJDEREN! -----.chello.nl
> To: debaronie.----- AUB EMAILADRES VERWIJDEREN! -----.hotmail.com
> Subject: Amora
> Date: Thu, 20 Nov 2008 19:18:37 +0100
>
> Goedeavond,
>
>
> Wij zijn vorige week Dinsdag 11-11-08 met Amora (Blauwkop Aratinga )
> op het spreekuur geweest en daar bleek dat ze
> K.D.S had. Is er al een uitslag bekend van de sectie?
> M
> .V.G. Fam. F Sampimon
Ik hoop maar dat het verhaal niet te verwarrend overkomt want ik ben al dagen uit mijn doen |
Vrijdag 21 November 2008 9:43 pm |
|
|
|
|
Priscilla
Fladderaar
Dit is echt een verschrikkelijk verhaal..
veel sterkte |
Zaterdag 22 November 2008 4:43 am |
|
|
mechteld
Eitje
|
|
|
quote:
Originally posted by mechteld
Ja, ik heb haar Dinsdag 11-11-08 weer op nieuw gebeld naar aanleiding van een trieste toestand, wij zijn met Amora naar dokter Bastiansen gegaan omdat zij op Maandag-middag op eens bol op haar stok zat en een tijdje later op de grond.
Drs. Bastiansen heeft haar onderzocht en besloot een Rontgen foto te maken en hij dacht aan K.S.D hij wilde toch meer zekerheid en wilde na 2 uur nogmaals een foto maken na het geven van bariumpap het was voor 90% zeker maar hij wilde toch 100% en zou s'avonds nog een keer foto's maken, in overleg met hem hebben we besloten
om als het zeker was haar in te laten slapen .
ik heb toen de V.A gebeld waar Rokkie was geweest
om te vragen of zij het het eventueel gehad zou kunnen hebben,maar zij dacht van
niet Rokkie is 4 dagen bij haar in de kliniek geweest en zij is toen op verschillende
ziektes getest en er was geen aanleiding om verder onderzoek te doen.
Drs. Bastiansen belde s' avonds om te zeggen dat Amora K.D.S. had.Hij zou haar die
avond of de volgende dag laten inslapen. Hier was groot paniek want de andere vogels zouden zeker besmet zijn en je kan ze er niet op laten testen. Wel zei Drs. Bastiansen dat hij een rongenfoto kon maken van ze om te kijken of de kliermaag
verwijd zou zijn. We hebben nu wel sectie laten doen (jammer dat wij daar met Rokkie niet aan hebben gedacht) en vandaag kregen wij bericht en daar schrok ik toch van ben blij en verdrietig te gelijk.
JA DE UITSLAG IS BEKEND OP DE SECTIE BLEEK DAT DE VOGEL EEN GROOT STUK HOUT IN DE KLIERMAAG HAD, WAT VERSTOPPINGEN VEROORZAAKT HEEFT EN WAARDOOR DEZE KLIERMAAG DUS ZO UITGEZET WAS. ER WAREN GEEN AANWIJZINGEN VOOR EEN BESMETTELIJKE ZIEKTE. ONDERZOEK OP CHLAMYDIA INFECTIE WAS OOG NEGATIEF. GEEN PARASIETEN IN DE DARMEN, GEEN AANWIJZINGEN VOOR ANDERE INFECTIE ZIEKTEN. IK ZAL HET VERSLAG OPSTUREN
MVG PETER BASTIANSEN
> From: f.sampimon.----- AUB EMAILADRES VERWIJDEREN! -----.chello.nl
> To: debaronie.----- AUB EMAILADRES VERWIJDEREN! -----.hotmail.com
> Subject: Amora
> Date: Thu, 20 Nov 2008 19:18:37 +0100
>
> Goedeavond,
>
>
> Wij zijn vorige week Dinsdag 11-11-08 met Amora (Blauwkop Aratinga )
> op het spreekuur geweest en daar bleek dat ze
> K.D.S had. Is er al een uitslag bekend van de sectie?
> M
> .V.G. Fam. F Sampimon
Ik hoop maar dat het verhaal niet te verwarrend overkomt want ik ben al dagen uit mijn doen
|
Donderdag 4 December 2008 10:03 pm |
|
|
sabina/kippie
Ervaren vlieger
Sterkte met het verlies van Rokkie |
Vrijdag 5 December 2008 7:28 am |
|
|
|
|