Dagboek van gebruiker: mel

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie 
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Dagboeken: updates & reacties

Klik hier om het dagboek van mel te bekijken (14 pagina's)
Start datum: Maandag 8 September 2008 9:49 pm
Laatste bewerking: Maandag 31 Augustus 2009 10:18 am
Dagboek en dit topic zijn 6446 keer bekeken
Waardering     (5 met één waardering)

Auteur Onderwerp
mel
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Haha, 26 jaar, als ik dan naar onze kleine spruit kijk, kan ik me daar totaal nog geen voorstelling bij maken Very Happy.
Hij heet Yannick Smile en tis een heerlijk lief en makkelijk manneke, goed eten en slapen, maar zo praat waarschijnlijk iedere mama Wink .

Wat fijn dat al je beestjes met elkaar overweg kunnen of elkaar in ieder geval accepteren!

Welke kleur heeft je Pino eigenlijk?
Halsbandjes blijven bij mij toch een speciaal plekje houden Smile .

Groetjes Mel
Bericht Zaterdag 16 Juli 2011 8:23 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken  
chikimo
Eitje

Reageer met quote  

Hallo Mel

Jaja kleine ze zeggen wel eens kleine kinderen kleine zorgen grote kinderen grote nu weet ik wat het inhoud Razz

Pino is een blauw en ik hoop een beetje dat het een mannetje is ik vind die bandje zo schitterend.
Zo niet ach ja dan is zij in dat geval ook mooi.
Maar ja moet ik nog ongeveer 2 jaartjes wachten want ik ga hem geen veertjes uittrekken vind ik zielig.
hij/zij is wel erg jaloers als het valkje bij me zit wil hij ook jaagt hij hem weg probeert hij bij de grijze ook maarja die is toch de baas en ook jaloers. haha

3 dikke vrienden die het liefste bij mij zijn Vrienden

de honden en de kat ook 3 vrienden die het liefste bij mijn man zijn Vrienden

Ik had trouwens bij jouw foto's een foto van ice gezien wat een mooie zeg zag ik het goed had die allemaal van die vlekjes?

Groetjes Luci
Bericht Vrijdag 22 Juli 2011 11:56 am
 Gebruikers profiel bekijken  
chikimo
Eitje

Reageer met quote  

Hallo Mel

Nou ik ben ten einde raad met Pino hij bijt mij alleen nog maar als hij in de kooi is en ik wil hem eruit halen bijt hij als hij bij me zit bijt hij.
Hij geeft me wel nog kusjes wow
Mijn man bijt hij niet
Hij vervolgt de kleine valkparkiet en probeert hem te bijten als gevolg dat al 2 a 3 staartveren overgebroken zijn.
Pino is gewoon vreselijk jaloers ben er over na aan het denken hem naar het vogelpark in veldhoven te brengen zodat er weer wat rust in huis komt. Sad
Of heb jij nog enig idee wat ik kan doen ik heb al vanalles geprbeerd.

Groetjes Luci
Bericht Woensdag 10 Augustus 2011 10:00 am
mel
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Oei, dat klinkt allemaal niet zo best Sad
Het bijten is wel een tijdje over geweest toch?
Het zou goed kunnen hoor, dat het jaloezie is en dat kan zich natuurlijk uiten in bijten.
Ben jij misschien meer met het valkje bezig als je man?
En hoe was het hiervoor, trok Pino altijd al meer naar je man toe of juist naar jou?
Misschien is het een oplossing dat ze voorlopig niet meer tegelijk uit de kooi zijn en je aandacht goed te verdelen tussen beiden, zo heb ik het altijd geprobeerd met onze papegaaien.
Het kan helaas wel even duren voordat vogels aan elkaar gewend zijn, nouja, dat is mijn ervaring...

Groetjes Mel
Bericht Woensdag 10 Augustus 2011 3:35 pm
chikimo
Eitje

Reageer met quote  

Hallo Mel

Dank je voor je snelle reactie.
Heb dat wat je adviseerde ook al geprobeerd los van elkaar uit de kooi pino eigenlijk meer uit de kooi als de andere 2 maar helpt ook niet.
de andere 2 hebben er geen moeite mee als hij eruit is en dan is het valkje pas 3 maandjes oud en dan al zo lief geweldig.
Mijn man gaat niet zoveel met de vogels om is niet zo zijn ding dus echt vreemd dat pino naar hem toetrekt.
Heb hier al eens vogelpark gevraagd die zeggen dat het over het algemeen vrij agressieve vogels zijn vooral in de broedperiode dan kunnen ze ook weleens andere vogels doodbijten als ik dan zo na pino kijk kan ik me dat niet voorstellen.

Maar toch hij kan ook best heel gemeen zijn dus denk toch dat ik voor alle drie het beste ga doen en toch richting vogelpark veldhoven ga met hem voordat er wat met een van de vogels gebeurt zou ik ook erg vinden.

Groetjes Luci
Bericht Woensdag 10 Augustus 2011 5:35 pm
mel
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Zoiets is natuurlijk een hele moeilijke beslissing!
Misschien kan je andere op het forum nog vragen voor tips?
Ik heb hier altijd superadviezen gekregen!

Groetjes Mel
Bericht Vrijdag 12 Augustus 2011 10:01 pm
chikimo
Eitje

Reageer met quote  

Goedemorgen Mel

Heb contact gehad met Veldhoven en hun gevraagd om eventuele dingen die ik nog kan doen.
Hun zeggen dat hij vreselijk pubergedrag laat zien wat normaal is op die leeftijd en ik verder moet gaan met kortwieken en straffen met de plantenspuit.
Dat met de plantenspuit had ik nog niet geprobeerd.

Dus gaan we dat maar proberen we geven niet zomaar op.
En andere mensen op het forum vragen ook een goed idee dank je.

Groetjes Luci
Bericht Zaterdag 13 Augustus 2011 8:32 am
mel
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Hoi Luci,

Ik hoop dat het inderdaad de puberteit is, dan is het maar een fase.
Bij ons werkte de plantenspuit altijd wel redelijk, ik weet alleen niet of je ze ook met de plantenspuit sproeit?
Anders moet je even uitkijken hiermee, anders denkt Pino als je hem gewoon met de plantenspuit sproeit, dat hij dan "straf" krijgt...

Groetjes Mel
Bericht Zondag 14 Augustus 2011 11:42 am
chikimo
Eitje

Reageer met quote  

Hoi Mel

FF een update

Met Pino gaat het best goed heb de plantenspuit nog niet echt nodig gehad hij word steeds liever tussen haaksjes dan.
Zo af en toe kan hij het wel maar dat is wel redelijk op te lossen hier.
Hij gaat altijd met mij douchen dus hij word nooit met de plantenspuit nat gemaakt dus kan hij dat niet als straf zien gelukkig.

Als het zo blijft als het nu is ben ik tevreden hij zit nu goed in de rui ziet wel grappig uit.
Maar al bij al kan hem in ieder geval weer gewoon uit de kooi halen zonder dat hij me bijt dat is natuurlijk wel prettig.

Groetjes Luci
Bericht Zondag 28 Augustus 2011 2:44 pm
chikimo
Eitje

Reageer met quote  

Hallo Mel

lang niks meer laten horen
We hebben toch besloten pino na veldhoven te brengen mijn man en schoonzoon hebben dat 2 weken geleden gedaan Sad Crying or Very sad
De reden hij schreeuwde heel erg hard ik was bang dat hij mijn grijze dat ging aanleren hij zat al de hele tijd pino rustig
ik zit momenteel al bijna 5 weken ze weten niet wat heb gisteren in belgie de laatste onderzoeken gehad kan bijna niet lopen slaap dus onder.
kon hem er niet uithalen laat staan alle 3 dat met morfine ik draaide helemaal door.
als ze er dan uitwaren ging hij achter alle 2 aan ook achter mijn grijze en die weert zich wel en die begon dus ook jaloers te worden als ik alleen pino eruit liet
Heb veldhoven gebeld en het gaat super met hem als ik weer beter ben ga ik er meteen heen.
en die 2 hier verstaan zich goed zowel binnen als buiten en de rust is ook weer terug misschien was 3 toch net 1 teveel weet het niet.

vind het wel heel jammer dat het niet ging tussen die drie

zo nu weet je weer alles

hoe gaat het met de kleine en met de dieren?

groetjes luci
Bericht Donderdag 6 Oktober 2011 9:18 am
mel
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Hallo Luci,

Jammer om dat te moeten horen, maar als het niet meer gaat, dan gaat het niet meer he! Misschien zijn nu voor alle vogels de irritatiepunten weg genomen.
Wat vervelend dat het niet goed gaat met je gezondheid! Hopelijk vinden ze snel wat je mankeerd!

Hier loopt het ook niet zo lekker, we hebben besloten dat het niet meer gaat met Jane ( onze grijze ). Jane roept veel en is erg luidruchtig.
Mijn zoontje is weer erg onrustig en reageerd hier sterk op en slaapt dan dus niet. Gevolg, ik zat hier in totaal 9 weken met dag in dag uit een krijsende baby en papegaai.
Jane is nooit een makkelijke gaai geweest, maar wel ons meissie, dus we vinden het verschrikkelijk om deze beslissing te moeten maken.
Maar net als in jou situatie, ik wordt er erg gestresst van, zeker met nu de kleine.
We zijn 3 jaar bezig geweest met Jane, de opvoeding is nooit goed gelukt omdat ze het niet op pakte. Daarnaast zit ze niet graag bij ons, ze zit het liefst op haar kooi naar buiten te kijken. Het schreeuwen is begonnen toen we er een gaai erbij kochten, deze gilde dus ontzettend en toen is het bij haar ook begonnen... Maar toen deze een jaar geleden weg ging en we weer aan Jane probeerde te werken, maakte dit ook niks uit
Nu staat ze bij mijn moeder en zet daar ook de boel redelijk op stelten, dus mijn moeder kan er ook niet lang meer voor zorgen.
Zucht, ik hoop met heel mijn hart dat we een fijn thuis voor haar gaan vinden! Sad

Groetjes Mel
Bericht Donderdag 6 Oktober 2011 1:39 pm
chikimo
Eitje

Reageer met quote  

hallo Mel

Lang niks meer gehoord heb je inmiddels iemand gevonden voor jane of staat die nog steeds bij je moeder.
Hier is de rust redelijk de valkparkiet kan het ook wel maar valt wel mee is te doen.
Mijn haren knalood geverfd heefd mijn man timba ( grijze ) hem pumuckl geleerd is een popetje van de duitse tv met rood haar.
Zegt hij momenteel de hele dag door, nu is hij met hem het liedje ervan aan het oefenen Very Happy
Met mijn gezondheid gaat het al beter ben al weer 5 uur per dag aan het werk.
Hoe is het daar bij jullie en jullie zoon.

Groetjes Luci
Bericht Donderdag 12 Januari 2012 3:38 pm

Plaats Reactie 
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Zondag 27 Mei 2012 5:59 pm
  Berichten van afgelopen: