Dagboek van gebruiker: Nelly

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie 
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Dagboeken: updates & reacties

Klik hier om het dagboek van Nelly te bekijken (2 pagina's)
Start datum: Zondag 12 Juli 2009 3:38 pm
Laatste bewerking: Woensdag 15 Juli 2009 6:55 pm
Dagboek en dit topic zijn 609 keer bekeken
Geen waarderingen

Auteur Onderwerp
Nelly
Kuikentje

In dit topic kan je een reactie plaatsen op mijn dagboek.

Alle reacties die in het verleden gemaakt zijn op mijn dagboekpagina's, zijn verplaatst naar dit topic.

Wil je een waardering aan mijn dagboek geven? Beweeg dan je muis over 'Geef je waardering' en klik op de waardering die jij wil toekennen aan mijn dagboek; Je waardering wordt dan meteen bewaard. (Vernieuwen van je pagina is niet nodig)
Merk wel op dat je ingelogd moet zijn om deze handeling te verrichten.

Waarschuwing: Dit bericht is automatisch aangemaakt door de Fluffies server!!
Bericht Woensdag 15 Juli 2009 6:55 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Och jee, wat ontzettend jammer van Miu Troosten sterkte. Wie weet komt ie nog terug.

Wel heel knap en goed zeg dat Kayko weer terug kwam.

Je hoort het toch best nog wel veel dat ze via de gaten van voerbakjes kunnen ontsnappen. Ofwel door het slopen van de bakjes ofwel door gewoon ze eruit te drukken.
Bericht Maandag 13 Juli 2009 9:12 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

o wat naar zeg. Kan me voorstellen dat je goed geschrokken bent. Wel goed van Kayko dat hij zo terug kwam, wat moet je schrik gehad hebben. Misschien dat Miu toch nog terug gaat naar die plaats. Probeer anders Kayko daar eens te zetten met zijn kooi, kan zijn dat ze toch naar hem toekomt. Blijf er natuurlijk voor alle zekerheid wat bij of zorg dat hij zeker niet uit de kooi kan maar kan zijn dat hij haar lokt naar zijn kooitje

Sterkte in elk geval
Bericht Maandag 13 Juli 2009 9:50 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
dragonflyer
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

sterkte.. en misschien inderdaad kooi buiten zetten..
Bericht Maandag 13 Juli 2009 10:00 am
Nelly
Kuikentje

Reageer met quote  

ja ach voor miu hebben wij een hele mechanisme bedacht gehad. Kooi van Kayko in de schuur deur open, draatje aan de deur. Die liep dan via een paar katrolletjes tot ons huis toe en zo had ik de deur vanuit het huis dicht kunnen maken als miu eens naar Kayko had gekeken. Maar ja, helaas geen kans. Ze kwam niet eens meer in onze tuin terug...
Bericht Woensdag 15 Juli 2009 8:57 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
dragonflyer
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

jammer Crying or Very sad
veel s6..
Bericht Woensdag 15 Juli 2009 9:31 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Wat jammer dat jullie kleine meisje niet meer terug is gekomen maar ik las net dat Zoë in jullie familie is gekomen. Gefeliciteerd met haar. Veertje
Bericht Woensdag 15 Juli 2009 9:39 pm
dragonflyer
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

?????????/ zoe???
snel kijken Shocked
toppie Veertje
Bericht Woensdag 15 Juli 2009 9:51 pm
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

fijn te horen dat je nu een tijdelijke oplossing hebt om ze zo aan elkaar te laten wennen. misschien een optie om kayko te wieken en zoe niet. dan kan zij altijd wegvluchten van hem als ze samen ergens los buiten de kooi zitten. probeer het met een speelboom of zo, dat is neutraal terrein en het kan best dat het dan gewoon goed gaat. het heeft gewoon tijd nodig. wij mensne willen vaak te veel en te snel. het komt echt wel goed, je bent niet de enige die dit heeft.
Bericht Donderdag 16 Juli 2009 7:31 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Nelly
Kuikentje

Reageer met quote  

ja, dat is moelijk. Kayko will ik echt niet wieken omdat hij altijd veel mocht vliegen en nog nooit gewiekt was. Hem nu in een keer de fleugels te korten vind ik erg voor hem. Dan begrijpt hij de wereld niet meer denk ik. En bijten kan hij ook zonder vleuges.

Bij Zoe heb ik dat nu vanaf begin gedaan. Klinkt misschien nu een beetje oneerlijk, maar het probleem is ook eerder dat zij zich niet verdedigd.

Het eerste vrouwtje was toch een jaartje oud. Die heeft gewoon terug gebeten en dan was het klaar. Hij heeft het dus van zelf begrepen. Maar Zoe die loopt alleen maar weg en dan stopt hij ook niet...

moeilijk moeilijk, maar het klinkt positief van jullie te horen dat het niet zo raar is en beter wordt. Ik denk ik moet een beetje wachten tot zij meer durfd en nu war ik twee kooien heb heeft het ook geen hast....
Bericht Donderdag 16 Juli 2009 8:09 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik kan je reactie ook wel begrijpen hoor dat je het moeilijk hebt om Kayko te wieken, hier vliegt ons grijsje ook alweer een tijdje en heb ff getwijfeld toen ie echt begon te bijten en vreselijk moeilijk gedrag had tegenover mij maar dankzij trainen is het nu niet meer nodig, al zeg ik nooit nooit want als het echt niet anders kan, dan doe ik het toch, zeker weten maar wil het ook zolang mogelijk uitstellen.

Ik vind het wel prettig te lezen dat er geen haast is, dat is fijn
Bericht Donderdag 16 Juli 2009 9:13 pm
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Gefeliciteerd met Zoe Very Happy
Hopelijk gaat het na een tijdje beter tussen die twee. Vooralsnog is dit een prima oplossing.
En al zitten ze apart ze hebben wel gezelschap aan elkaar Wink
Bericht Zondag 19 Juli 2009 9:40 pm
Nelly
Kuikentje

Reageer met quote  

ja, ach het is zo zielig...... vandaag heb ik Zoe een beetje buiten laten lopen en toen is zij op de kooi van Kayko gesprongen en hij heeft haar zo snel en hard in haar foetje gebeten dat zij nu alleen nog op een poot loopt, of beter springt..... (Het is nu de derde keer dat zij zo hard in de poot was gebeten dat de huid erom stuk is)

Ik kan ze echt geen seconde bij elkaar laten want Kayko bijt direct en altijd en enorm hard..... Zo wordt het nooit wat.... Hopen wij dat Zoe over een paar manden iets sterker is en zich durf te verdedigen....

*FRUSTRATIE*
Bericht Dinsdag 21 Juli 2009 6:29 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hou het pootje wel in de gaten zodat het niet gaat ontsteken en dat er verder niets mis mee is.
Arme Zoë Troosten
Bericht Dinsdag 21 Juli 2009 6:37 pm
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Aj, wat sneu zeg. Troosten
Wat Sarah ook al zegt, hou het pootje goed in de gaten en als het niet beter wordt of gaat ontsteken even naar de va gaan.
Hopelijk kan ze het snel weer belasten
Bericht Dinsdag 21 Juli 2009 7:05 pm

Plaats Reactie 
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Zondag 27 Mei 2012 7:47 pm
  Berichten van afgelopen: