|
|
|
| Klik hier om het dagboek van Noor te bekijken (3 pagina's) |
| Start datum: Maandag 9 Juni 2008 6:46 pm |
| Laatste bewerking: Woensdag 11 Juni 2008 5:32 pm |
| Dagboek en dit topic zijn 1382 keer bekeken |
| Waardering |
|
(5 met één waardering)
|
|
nemi
Kuikentje
Leuk om mee te lezen hoe het met Noor gaat
Leuk hé hoe druk ze kunnen zijn met spelen en klimmen.
Ik zelf heb ook sinds kort een forpusje, Coco genaamd.
Eerder had ik zelfs nog nooit van een forpus gehoord, maar nu ben ik toch wel tot de conclusie gekomen dat forpusjes geweldig zijn!
De mijne is trouwens helemaal wild van zijn koperen belletje, daar is ie echt verliefd op. Dus misschien nog een leuk idee..?
Ga je ook foto's plaatsen...??
Groetjes, Ellen |
Dinsdag 10 Juni 2008 10:55 pm |
|
|
Noor
Eitje
Hoi Ellen!
Ik heb indd al een paar speelgoeddingetjes gekocht voor Noor.
Hij is vooral aan het spelen met een rammelend iets
Het belletje hangt er ook wel in.. alleen speelt hij daar nog niet mee.
En ik ben het nu al met je eens, forpusjes zijn indd geweldig!
Ik vind het nu al super dat ik hem heb.
Coco is dus ook nog een jonge forpus? |
Dinsdag 10 Juni 2008 11:02 pm |
|
|
|
|
nemi
Kuikentje
nee Coco is al iets ouder, ik weet niet precies hoe oud hoor, hij is in 2007 geboren maar ik weet niet wanneer.
Ik heb Coco nu klein maandje denk ik. Hij is best tam, ik laat hem ook dagelijks minstens 1 keer even uit zijn kooi. Helaas is hij nog wat bang voor mijn handen maar ik ben druk aan het oefenen
Waarschijlijk krijgt Coco in juli een vriendje of vriendinnetje erbij.
Had jij Noor als cadeautje gekregen? |
Dinsdag 10 Juni 2008 11:10 pm |
|
|
Noor
Eitje
Okee.. wel moeilijker om een iets oudere vogel dingetjes te leren of niet? Kost iets meer tijd volgens mij. Ik heb Noor vandaag nog geaaid, dus volgens mij heeft hij niet veel moeite met mijn handen.
Ik heb Noor indd een beetje als cadeautje gekregen. Mijn vader en broertje hebben een grote voillere achter het huis en fokken ook met vogels. Toevallig had mijn broertje een forpus paartje. Daar zijn 3 kleintjes uitgekomen en daar mocht ik er 1 van hebben! Heel tof! |
Dinsdag 10 Juni 2008 11:24 pm |
|
|
|
|
nemi
Kuikentje
|
|
|
Leuk cadeautje! En leuk dat je vader en broer met vogels fokken, welke vogels hebben ze allemaal?
Ja het kost wel wat meer moeite ze dingen te leren als ze wat ouder zijn, maar gelukkig is Coco al heel tam. Maar aaien kan dus niet want dat moet met mijn vingers en daar is ie echt bang voor. Ik ben nu druk bezig met oefenen en hij is de laatste paar dagen wel al een paar keer vrijwillig op mijn hand gelopen dus er is hoop Hij pakt dan wel weer zonnebloempitjes aan uit mijn hand, dát dan weer wel
Verder vind hij het heel leuk om te spelen terwijl hij in zijn kooi zit. Hij heeft zo'n speeltje van allemaal soort kattenbelletjes aan elkaar hij vind het leuk als ik die heen en weer schud dan gaat ie er wild mee spelen. En als ik dan even stop gaat ie me echt staan uitdagen, haha.
Hij zit buiten zijn kooi graag op mijn hoofd. hij heeft sinds kort ook ontdekt dat je aan het haar op mijn hoofd kan trekken. Op mijn schouder vind ie ook prima, voor mij wat leuker omdat ik hem dan ook kan zien.
Het gebeurt ook nog weleens dat ik de hele tijd naast zijn kooi zit tegen hem te praten en een beetje spelen af en toe. En als ik dan wegloop dat hij me niet meer ziet gaat hij soms keihard schreeuwen. En als ik er dan weer ben is hij weer stil  |
Dinsdag 10 Juni 2008 11:36 pm |
|
|
esjo
Moderator

Hoi Noor,
Wat erg zeg Heel veel sterkte. Al was Noor nog maar kort bij je, je bent zo snel gehecht aan zo'n beessie  |
Woensdag 11 Juni 2008 7:09 pm |
|
|
|
|
nemi
Kuikentje
He bah wat naar! Heel veel sterkte ermee! |
Woensdag 11 Juni 2008 7:12 pm |
|
|
Noor
Eitje
Dank jullie wel!
Noor was indd nog heel kort bij me.. maar je hecht je indd snel aan zown beestje! Best wel zielig als je zown beestje onder het kooitje ziet liggen.
Jullie horen snel weer wat van me! Want ik wil zeker nog zown beestje.
Noor zal ik nooit vergeten natuurlijk! |
Woensdag 11 Juni 2008 7:15 pm |
|
|
|
|
roxyenace
Beginnende vlieger
|
veel sterkte  |
Woensdag 11 Juni 2008 7:29 pm |
|