|
|
|
| Klik hier om het dagboek van parrotqueen te bekijken (3 pagina's) |
| Start datum: Dinsdag 1 Augustus 2006 3:51 pm |
| Laatste bewerking: Zaterdag 22 Augustus 2009 10:20 am |
| Dagboek en dit topic zijn 2012 keer bekeken |
|
|
esjo
Moderator

Wat een zorgen zul je gehad hebben om dat kleine ding. Kan me er alles bij voorstellen. En juist omdat je er zo intensief mee bezig bent, is de band al zo snel zo groot. Gelukkig heeft Piettie het mogen redden.  |
Woensdag 2 September 2009 10:39 am |
|
|
|
|
parrotqueen
Kuikentje
|
|
|
Het gebeurt idd steeds vaker en helaas lijken sommige mensen meer hart voor andere dingen te hebben als voor levende wezens.
Steeds vaker kom ik tot de conclusie dat zowel dieren en kinderen in huis (genomen) (want het is niet meer dan dat)worden. Omdat ze vinden dat het erbij hoort.
iedereen heeft kinderen dan maken wij er ook een. Iedereen heeft een lieve tamme gaai dan wil ik er ook een (helaas wel niet de zin en tijd en lef om het diertje tam te maken) Na de aanschaf blijkt het dier toch niet zo makkelijk te zijn als ze willen en komen kinderen en andere intresses in hun leven en dan moet hij maar weg.
en dan komt het mooie in het verhaal. ze bieden hem gewoon op marktplaats enzo aan. Omdat ze geld willen ervoor. Het boeit ze verder niet of het verder goed met het diertje gaat alleen dat ze weer veel geld ervoor terug krijgen.
Jammer genoeg ben ik geen miljonair anders had ik het wel geweten. het is voor een dierenliefhebber een ware kwaal om op marktplaats te kijken.
laatst stond er een grijze roodstaart erop die in zijn nestje zijn pootje afgebeten had gekregen. De eigenaar een broodfokker natuurlijk geeft in zijn verhaal duidelijk aan.
BIEDEN
IK WIL DAT ER OP GEBODEN WORDT DUS GEEN VERHALEN MET DAT JE ER GOED VOOR KAN ZORGEN EN DAT JE HEM HET BESTE KAN GEVEN MAAR UITEINDELIJK KRIJGT GEWOON DE HOOGSTE BIEDER DE VOGEL.
natuurlijk heb je genoeg mensen die dan gaan mailen met een verhaal van schuldsanering en moeder van een gezin enzovoort en het geld niet hebben voor een vogel en ze hem wel alles kunnen geven. Helaas trap ik op zon verhaalook niet in. Deze dieren kunnen behoorlijk oud worden en er komen echt veel kosten bij kijken. Alshet diertje ziek wordt moet hij ook medische verzorging krijgen en daar gaan je oren wel van waaien als je sommige kosten ziet. Dus ik zelf heb dan zoiets als je de aanschaf niet kan betalen koop hem dan niet. Dan is de onderhoud ook geen pretje.
maar natuurlijk zijn niet alle rijke mensen die hem wel kunnen betalen de beste ervoor. ik denk dat iedereen zelf maar moet bepalen wat hij er wel en niet voor over heeft. Ik ben ook maar 1 mens en 1 mens alleen veranderd geen hele wereld. Als ik weer eens een arm diertje kan opvangen doe ik dat met alle plezier, maar diep van binnen wil ik de eigenaar dan een flinke stomp onder zijn zit gedeelte geven. |
Woensdag 2 September 2009 1:01 pm |
|
|
Sarah
Moderator

Jezus zeg, die man die dat grijsje heeft aangeboden om marktplaats had eigenlijk veel beter een contractje aangeboden aan de eigenaar met de overeenkomst dat hij op bezoek zou gaan om te zien of de gaai naar behoren werd verzorgd, leek me veel diervriendelijker en niet zo naar geld gefloten. Indien niet voldaan zou er dan in het contract moeten staan dat de gaai niet kon blijven en terug naar de kweker ging. Moet je maar eens zien hoe goed de mensen dan hun best doen en hoe anderen die niet zo'n beste bedoelingen hebben worden afgeschrikt. Mensen die geld willen verdienen zijn vaak zo harteloos. |
Woensdag 2 September 2009 7:53 pm |
|
|
|
|
parrotqueen
Kuikentje
Ja dat klopt idd. en zo'n grijsje die extra aandacht en verzorging nodig heeft kanbeter naar mensen die er goed voor kunnen zorgen dan naar mensen die er het meest op bieden maar goed ik zei al als ik miljoniar was dan zou ik wel beter weten alleen dan steun je die ezels ook nog. maar voor mij gaat het welzijn van het diertje altijd op eerste plaats. |
Donderdag 3 September 2009 6:05 am |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

Dat is ook zo, ik moet dan zelf aan onze Fluf denken, vandaar.
Hij kon ook niet voor de verkoop dienen maar wij hebben beslist hem op te vangen en te laten behandelen. Nu moet ik wel zeggen dat die kweker er geen geld voor vroeg hoor, hij wou hem ook niet op marktplaats zetten en we hebben nog altijd contact dus dat ligt wel anders. |
Donderdag 3 September 2009 7:49 am |
|
|
parrotqueen
Kuikentje
Gelukkig zijn er ook goede kweekers bij
ik hoop dat alles goed gaat met fluf.
groeten |
Donderdag 3 September 2009 8:26 am |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

O ja hoor, Fluf is net als andere gaai. Pootjes zijn goed "gelukt" zeg maar. Aan zijn teentjes van zijn ene pootje kan je het wel nog zien maar ach, hij moet voor geen enkele gaai onderdoen en dan nog, hij is een schatje eerste klas (voor mij dan toch ) en ook al had hij meer zorg nodig, dan nog was hij hier gebleven, ik was van de eerste minuut verliefd op hem en nog steeds.
Had je Fluf zijn pagina gezien? Dacht dat ik de link al eens liet zien of niet? |
Donderdag 3 September 2009 10:52 am |
|
|
|
|
Ga naar Pagina Vorige 1, 2
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Zondag 27 Mei 2012 7:53 pm
|
|
|
|
|