Dagboek van gebruiker: pinkygirl

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie 
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Dagboeken: updates & reacties

Het dagboek van: pinkygirl is verwijderd
Start datum: Zondag 13 December 2009 3:43 pm
Laatste bewerking: Zondag 3 Januari 2010 4:22 pm
Dagboek en dit topic zijn 644 keer bekeken
Geen waarderingen

Auteur Onderwerp
pinkygirl
Kuikentje

Reageer met quote  

Nu sta ik helemaal op ontploffen Evil or Very Mad
Ik ging daarnet kijken op de website waar ik House en Chase gevonden had,(Kapaza)
en diezelfde mensen hun zoekertje staat er nog,
alleen..ze hadden een nestje van drie fischeri's (met mijn House bijgerekent) dus twee groene en één blauwtje.
Van dat nestje heb ik één groeneke genomen (House) en van een ander nestje van daar een roseicollietje (Chase).
Dus normaal hadden ze van de fischeri's nog twee over,een met de kleuren zoals ik heb,en dat met die blauwe tinten.

Nu staat er bij dat zoekertje :

nog steeds 3 ficheries: 2 wildkleur 1 blauw te koop!!!
Met dezelfde foto's die er stonden toen ik reageerde..
Maar als ik eentje van dat nestje genomen heb,hoe kan het dan dat er nog drie over blijven?
Er waren er maar drie!
Verder staat er nu bij : waren handtam maar nu niet meer. misschien
lukt het nog om ze handtam te krijgen. bijten niet maar gaan altijd
vliegen. € 17,50 stuk.

Dat is hetzelfde dan die die ze mij gebracht heeft!!
Die bleven ook niet zitten en gingen steeds lopen/vliegen!
Alleen heb ik er wel meer dan het dubbele van de prijs voor betaald die ze er nu voor vraagt!!!

Hier word ik echt razend van,ik ben gewoon in het zak gezet!!
Bericht Zondag 3 Januari 2010 7:50 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ow, sorry Pinkygirl,

Dit vind ik zo naar voor je Troosten
Daarom dat wij proberen mensen te adviseren mensen naar ervaren en meer gekenden kwekers te gaan maar dit zijn vijgen na pasen. Bedenk je vooral dat je schatjes hier niets aan kunnen doen. Ik weet niet goed wat zeggen, vind het gewoon heel erg naar dat mensen elkaar zo kunnen bedotten en daar zijn die kleintjes vaak de dupe van, die mensen mochten geen gaaitjes hebben,konden ze ook niet kweken en konden ze anderen ook niet in het zak zetten.
Bericht Zondag 3 Januari 2010 8:10 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
pinkygirl
Kuikentje

Reageer met quote  

Neen,ik weet dat House en Chase hier niet aan kunnen doen,
ik zie hen nog altijd even graag Hartje
Bericht Maandag 4 Januari 2010 1:54 am
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Jeetje wat a-sociaal zeg. Het gebeurt helaas zo vaak en veel.
Je hebt een (dure) les geleerd dat dan wel. Probeer de woede los te laten. Die mensen zijn dat niet eens waard. Het kost je alleen maar energie en het levert niets op.
Maar kan me je reactie levendig voorstellen Troosten
Bericht Maandag 4 Januari 2010 1:32 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
pinkygirl
Kuikentje

Reageer met quote  

Ik heb die vrouw wel een mail gestuurd,erg beleefd,maar toch mijn gedacht gezegd.
Ik probeer me nu gewoon te concentreren op House en Chase.
Alleen zit ik nog met een paar twijfels,het splitsen van House en Chase.
1 van hen zal in die grote kooi moeten blijven,en een andere zal in een kleindere kooi zitten.

Ik denk eraan om 1 kooi voorlopig boven te zetten bij mij op de slaapkamer.
Ik spendeer daar heel wat uurtjes (mijn kamer is net een kleine woonkamer),

Ook heb ik het gevoel dat als ze voorlopig gescheiden zitten,dat Chase dan terug meer zal durven komen (zoals de eerste week)

Voor Chase wacht ik deze week tot de vogelspeciaalzaak terug open is om zijn vleugeltjes te laten knippen,
dat bespaard mij én hen veel stress als ze uit de kooi zijn.

Ook heb ik zoveel verschillende dingen op internet gelezen dat ik het niet meer weet.
De ene zegt ze in de kooi laten tot ze op je hand komen én dan pas eruit,een ander zegt vleugels knippen en toch uit de kooi halen.
Een ander zegt dat ik ze niet zelf mag vast pakken omdat ze zo mijn hand gaan associeren met iets slechts omdat ze er bang voor zijn,maar ik heb dit enkel gedaan omdat ik schrik had als ik ze weken niet vastnam dat ze dan helemaal wild zouden worden.
Ook mag ik hen niet dwingen (dus zelfs vastnemen) en uit de kooi halen,maar als ik moet wachten tot de op mijn vinger komen dan zal het nog lang duren eer ze uit de kooi kunnen.

Dus als ik House (degene waar ik volgens mij het meeste werk aan zal hebben) meeneem naar mijn slaapkamer.
Wat kan ik dan het beste doen,gewoon mijn hand in de kooi en tegen hem praten,of hem eerst de kans geven zelf uit de kooi te komen,maar als dit niet gebeurd hem eruit nemen,tegen praten,en dan loslaten?
Ik weet dat hij dan op de grond zal gaan fladderen,want ook al zijn zen vleugels geknipt,voor House lijkt dit blijkbaar niet zo,vanaf ie de kans ziet blijft ie proberen te vliegen,en rent op de grond naar een plaatsje waar hij onder kan kruipen.
Bericht Maandag 4 Januari 2010 1:49 pm
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

het is vervelend te zien dat ze nog steeds niet tam zijn. je zou kunnen overwegen om ze te wieken waardoor ze neit meer van je weg kunnen vluchten en idd. als ze bij elkaar zitten is het moeilijker om ze tam te krijgen dan als ze alleen zitten.
je hebt gewoon heel veel geduld nodig en zo blijkt wel weer dat mensen veel kunnen zeggen om je iets te verkopen, maar uiteindelijk gaat het dan niet zoals jij verwacht.
ik snap dat je beiden graag bij je wilt hebben, dus dan zou ik proberen om ze te wieken en dan eens te proberen. de veertjes groeien vanzelf weer aan, maar in die tijd kan jij er wat meer mee oefenen en ze uit de kooi halen zonder dat ze weg vliegen. probeer dat eens. een garantie heb je niet dat het zeker gaat lukken, maar het is het proberen waard
Bericht Maandag 4 Januari 2010 2:26 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
pinkygirl
Kuikentje

Reageer met quote  

Wel,House was van in het begin al gewiekt,en hij is de moeilijkste van alletwee.
Aangezien Chase de 'slechte' gewoontes heeft overgenomen van House heb ik besloten om ze te scheiden.
En vandeweek laat ik ook Chase kortwieken.

Dit is de kooi waar House nu voorlopig inzit.

http://img17.imageshack.us/img.....010026.jpg

http://img94.imageshack.us/img.....010028.jpg

Ik had geen andere reservekooi meer,en het is maar voorlopig tot hij niet meer zo angstig is.
Dan kan hij terug samen zitten met zijn maatje.
Bericht Maandag 4 Januari 2010 3:40 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Volgens mij de ideale oplossing hoor door ze te scheiden. Is geen makkelijke beslissing maar lijkt me wel de juiste.
Bericht Maandag 4 Januari 2010 8:35 pm
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hoe gaat het nu met house en Chase?
Bericht Zondag 10 Januari 2010 3:19 pm
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik zie net je andere topic staan - Embarassed Zal daar een reactie neerzetten Wink
Bericht Zondag 10 Januari 2010 3:22 pm

Plaats Reactie 
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Zondag 27 Mei 2012 7:59 pm
  Berichten van afgelopen: