Dagboek van gebruiker: pinkygirl

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie 
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Dagboeken: updates & reacties

Het dagboek van: pinkygirl is verwijderd
Start datum: Zondag 13 December 2009 3:43 pm
Laatste bewerking: Zondag 3 Januari 2010 4:22 pm
Dagboek en dit topic zijn 645 keer bekeken
Geen waarderingen

Auteur Onderwerp
pinkygirl
Kuikentje

In dit topic kan je een reactie plaatsen op mijn dagboek.

Alle reacties die in het verleden gemaakt zijn op mijn dagboekpagina's, zijn verplaatst naar dit topic.

Wil je een waardering aan mijn dagboek geven? Beweeg dan je muis over 'Geef je waardering' en klik op de waardering die jij wil toekennen aan mijn dagboek; Je waardering wordt dan meteen bewaard. (Vernieuwen van je pagina is niet nodig)
Merk wel op dat je ingelogd moet zijn om deze handeling te verrichten.

Waarschuwing: Dit bericht is automatisch aangemaakt door de Fluffies server!!
Bericht Zondag 3 Januari 2010 4:22 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ow, wat leuk te lezen dat je het vertrouwen weer helemaal terug hebt en inderdaad hoor, laat je niet altijd zomaar ompraten want ze hebben je wat wijgemaakt met de kietjes. Kietjes zijn best tam te maken maar daarom niet beter als je aga'tjes die je nu hebt hoor Nee! Nee! , absoluut niet. Veel plezier met je schatjes Veertje
Bericht Zondag 13 December 2009 5:06 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Het zijn echt 2 schatjes om te zien en wanneer je er lekker mee beizg gaat zullen ze vast helemaal super tam worden Veertje
Bericht Maandag 14 December 2009 6:45 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Wat een lief stel zeg zo te lezen Hartje
Trosgierst vinden de meeste vogels inderdaad erg lekke Ja r.
Probeer daar niet teveel van te geven. Er zitten weinig voedingstoffen in maar vult wel. Maar zo af en toe lekker verwennen met wat trosgierst is natuurlijk altijd leuk Wink
Bericht Maandag 14 December 2009 7:05 pm
pinkygirl
Kuikentje

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by esjo
Wat een lief stel zeg zo te lezen Hartje
Trosgierst vinden de meeste vogels inderdaad erg lekke Ja r.
Probeer daar niet teveel van te geven. Er zitten weinig voedingstoffen in maar vult wel. Maar zo af en toe lekker verwennen met wat trosgierst is natuurlijk altijd leuk Wink

Bedankt voor het advies,ik dacht al dat ik er niet te veel van moest geven,aangezien ze het 'verslinden' als gek Laughing
Maar ik wilde weten of ze het erg lekker zouden vinden,dan weet ik alvast wat ik uit de kooi kan gebruiken om ze te belonen zodat ze men handen minder eng gaan vinden.
En nu ze geproeft hebben hoe lekker dat smaakt,kan ik het vanaf nu gebruiken als beloning.
Ik ben allesbehalve een kenner,ik ben een beginnertje,maar ik voel al aan dat House en Chase elk een verschillende aanpak nodig hebben.
House gaat in de kooi echt 'lopen' als ie men hand ziet,ook als ik hem in mijn hand heb zoekt ie alle mogelijk manieren om te ontsnappen,en durft dan soms eens te 'krijsen'.
Chase daarintegen kan ik makkelijker pakken,en blijft ook al even zitten als ik mijn handen volledig open.
Wel moet ik zeggen dat ik denk dat House niet de vogel is van op de foto's die ik toegestuurd kreeg voor ik ze had.
Het vogeltje op die foto's blijft stilzitten op het hand,en de pluimen zijn ook anders dan bij House.
House blijft geen seconde stilzitten op een hand zoals de mensen vertelden toen ze hem kwamen brengen.(Wel een ander verhaal dan ik via mail vernomen had)
Maar het maakt me niet uit,ik kan toch niet van hen afblijven dus denk ik (hoop ik) dat ze snel aan mijn handen zullen wennen.
Ik ben zo verliefd op hen Hartje
Bericht Maandag 14 December 2009 7:15 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Dat zou toch niet echt eerlijk zijn mocht je een andere vogel hebben gekregen dan ze je eerst hebben aangeboden, die andere was misschien heel erg tam en deze half. Ze moeten natuurlijk wel eerlijk blijven.
Bericht Dinsdag 15 December 2009 9:07 am
pinkygirl
Kuikentje

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Sarah
Dat zou toch niet echt eerlijk zijn mocht je een andere vogel hebben gekregen dan ze je eerst hebben aangeboden, die andere was misschien heel erg tam en deze half. Ze moeten natuurlijk wel eerlijk blijven.

Van wat ik kan afleiden van de foto die ik kreeg denk ik dat het niet House is.
Deze foto kreeg ik : http://img683.imageshack.us/im.....mentvz.jpg

En House blijft echt niet zolang op een hand/vinger zitten.
Ook heeft de vogel op de foto meer veertjes dan House.
House lijkt nog jonger dan het vogeltje op bovenstaande foto.
En toen die mensen hem kwamen brengen,zeiden ze me ook dat ik men werk met hem ging hebben want dat ie niet bleef zitten en van handen ging lopen.
Ik weet dat ze twee kleine fisheri's hadden zitten,dus ik denk dat die foto van de ene is,en ik de andere gekregen heb.
Op zich geen drama,ik zie mijn Housje graag,met of zonder kuren,
maar dan vind ik dat de mensen van in het begin eerlijk moeten blijven.
Bericht Dinsdag 15 December 2009 9:12 am
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Maar, die foto die je nu als link hebt geplaats laat een deel van de ringnummer zien, kan je die vergelijken met de ringnummer van House nu?
Misschien dat je daar wat wijzer uit raakt. Ik zie niet echt veel verschil moet ik zeggen. Misschien dat de ring je wat wijzer kan maken?
Bericht Dinsdag 15 December 2009 12:38 pm
pinkygirl
Kuikentje

Reageer met quote  

Zal seffes eens proberen een kijkje te nemen.
Maar ik vond het sowieso al raar,ik kreeg te horen dat er twee groene waren,en één blauwe.
En toch heb ik twee foto's gekregen met telkens dezelfde groene vogel op (een keer die groene met de blauwe,en dezelfde groene apart,ik heb geen enkele foto gekregen waar de twee groene samen op staan)
Nu zou mijn euro wel vallen waarom,er kon van House zo geen foto gemaakt worden want die is te schrikkerig van handen en blijft niet 1 seconde in je hand zitten,laat staan op je hand.
Bericht Dinsdag 15 December 2009 12:57 pm
pinkygirl
Kuikentje

Reageer met quote  

Ok ben net gaan kijken.
Er staat op de ring van House : N006EG028
Ik weet wel niet juist waar die nr begint,ik ben gewoon beginnen opschrijven vanaf het eerste dat ik kon lezen,en zo verder gegaan.
De nummers op de foto kan ik niet direct lezen
Bericht Dinsdag 15 December 2009 1:05 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Kan je die foto niet proberen wat in te zoomen?
Bericht Donderdag 17 December 2009 3:30 pm
pinkygirl
Kuikentje

Reageer met quote  

Ja dat heb ik gedaan,en hetgeen wat ik daar kan zien op die ring,zie ik niet bij House.
Bericht Donderdag 17 December 2009 3:32 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

hmmm, lijkt me wel wat raar eerlijk gezegd. Confused
Bericht Donderdag 17 December 2009 3:36 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ow ow ow, meid, de moed niet laten zakken hoor. Ze zijn zo de moeite waard en zij kunnen het natuurlijk niet helpen dat iemand je iets heeft wijsgemaakt over hun al dan niet handtam zijn. Ik snap je ontgoocheling MAAR, het is niet te laat, zeker niet. Ga er dus vanuit dat je schatjes niet handtam waren. Wat ik zou doen is

- misschien ze toch gaan scheiden, kan je beter met elk van hun werken zonder dat ze elkaar gaan opjutten.
- Kortwieken, absoluut zeker weten. Dan kan je WEL buiten de kooi werken en kan je er eentje meenemen naar een vreemde plaats (badkamer, slaapkamer) en kan je eerste met de ene werken zonder dat deze last heeft van de andere.

Geef je schatjes niet op, het is niet hun schuld maar van de verkoper.
Je hebt al zoveel moeite gedaan en net dat zou jammer zijn om op te geven.
Maar, kortwieken, absoluut zeker zou ik het doen en ze afzonderlijk een kooi geven.( toch zeker nu)
Bericht Zondag 3 Januari 2010 6:10 pm
pinkygirl
Kuikentje

Reageer met quote  

Wel,het probleem is dat House al gekortwiekt is,die kan nog geen halve meter omhoog vliegen.
Maar toch,vanaf hij de kans krijgt springt ie van mijn handen,en rent en flappert hij over de vloer en kruipt dan overal onder,dus is het nogal een karwei om hem te pakken te krijgen.
Chase is iets rustiger vanaf ik hem in mijn handen heb.
Hij lijkt erg verlegen,hij probeert steeds zen koppie weg te steken,en duwt zijn kopje telkens tegen mijn vingers om zich weg te stoppen.
Als ik hem dan zachtjes aai dan ligt hij eigenlijk halft liggend aangeleunt tegen mijn hand,alsof ik hem ga slaan ofzo.
Hij kijkt ook altijd met van die bange ogen,en als ik met mijn vinger naar zijn koppie ga om te strelen,kruipt hij telkens volledig in elkaar.

En dan praat ik zachtjes tegen hen,en streel hen zachtjes terwijl ik ze tussen mijn handen hou,maar het lijkt echt alsof ze doodsbang zijn van mij.

Ze zitten hier ondertussen al bijna een maandje,en zelfs spelen in de kooi doen ze niet echt.
Altijd zitten op een stok,of eten en drinken.
Maar naar de speeltjes kijken ze niet om.
Ook had ik eens stukjes appel,en eens een druifje tussen de tralie gestopt bij hun stokje,maar daar keken ze niet naar om.

Ik zou echt kunnen wenen als ik ze zo zie,ik wil ze helemaal geen kwaad doen,maar ze lijken doodsbang van me Crying or Very sad

En als ik ze ga splitsen,dan zal er eentje in die héél grote kooi zitten,terwijl de andere dan in een veel kleindere kooi zal moeten.
Dus dan zit ik met het dilemma wie ik waar voorlopig plaats (de ene heeft dan een paleis bij wijze van spreken,en de andere een appartementje)
Bericht Zondag 3 Januari 2010 6:35 pm

Plaats Reactie 
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Zondag 27 Mei 2012 7:59 pm
  Berichten van afgelopen: