Dagboek van gebruiker: psychokuh

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Dagboeken: updates & reacties

Klik hier om het dagboek van psychokuh te bekijken (12 pagina's)
Start datum: Vrijdag 25 November 2005 7:34 pm
Laatste bewerking: Zaterdag 25 November 2006 10:47 am
Dagboek en dit topic zijn 4441 keer bekeken
Waardering     (4 met één waardering)

Auteur Onderwerp
psychokuh
Beginnende vlieger

In dit topic kan je een reactie plaatsen op mijn dagboek.

Alle reacties die in het verleden gemaakt zijn op mijn dagboekpagina's, zijn verplaatst naar dit topic.

Wil je een waardering aan mijn dagboek geven? Beweeg dan je muis over 'Geef je waardering' en klik op de waardering die jij wil toekennen aan mijn dagboek; Je waardering wordt dan meteen bewaard. (Vernieuwen van je pagina is niet nodig)
Merk wel op dat je ingelogd moet zijn om deze handeling te verrichten.

Waarschuwing: Dit bericht is automatisch aangemaakt door de Fluffies server!!
Bericht Zaterdag 25 November 2006 10:47 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
millie
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

heeyyy..........
ik heb een vraagie ik wil een aga van 3 a 4 weken op voeden omdat ik een parkiet heb en die nog wel eens wil bijten ik wil er een uit tam vogeltje van maken en daarom ook de handopfok maar ik krijg hier veel negatieven reacties over maar lees net dat jij er ook een van 4 weken had hoe is dat bij jou gegaan??

ook heb ik gehoord dat je beter zelf niet kan kort wieken omdat ze jou dan als schuldige zien dus kan je het beter door iemand anders laten doen .... maar ja mij parkietje was ook door iemand anders gedaan maar boos op mij hahaha
Bericht Maandag 9 Januari 2006 5:28 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
psychokuh
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Ja, ik heb ze beiden met de hand opgevoed vanaf 4 weken, maar inderdaad kan het altijd wel mis gaan, je moet zeker zijn van je zaak en goed weten waar de krop zit en toch wel een beetje voeling hebben met je agaatje denk ik (maar meestal heb je dat wel vanzelf denk ik Wink ), dus als je het echt wilt doen, je kan ze ook bij de ouders laten zitten tot als ze zelfstandig eten, en dan ze weghalen, maar wel dadelijk laten kortwieken, ik heb gehoord dat je ze dan even tam kan maken...
Maar goed, uhm, aangezien je al een parkiet hebt veronderstel ik dat jij best wel weet waar de krop zit (ik wist dit dus niet, had nog geen ervaring met vogels, dus ook niet met agaatjes Wink ), dus dan moet je ze gewoon in het begin 4 keer per dag eten geven, ik heb toen de handopfokpoeder van kaytee, vond ik best wel goed, en dat dan bijvoorbeeld :
1 schepje poeder, 2 schepjes water (daar zit zo'n schepje bij geloofk)
Maar het staat ook op de doos hoe dat je dit moet doen hoor (daar wordt het wel uitgelegd met "1 partje poeder met zoveel partjes water" Laughing )
En dan moet je zo stilletjesaan afbouwen, maar ik heb mijn info vooral gehaald op http://www.parrotbunch.com => dan gaan kijken naar handopfok, daar krijg je een hele uitleg
en natuurlijk kom je hier op het forum ook heeeel veel te weten!!!
Hier kan je trouwens ook handige tips opdoen over wat je je agaatje allemaal kan aanleren en wat speelgoed ze graag hebben en voedsel enzoverder, echt heel handig hoor!!!
Maar, natuurlijk, handopfok is geen garantie dat ze tam worden, want je moet er veel mee bezig zijn om ze tam te BLIJVEN houden, het is natuurlijk nog altijd een "wild beest" en ze zullen wild blijven als je je er niet genoeg mee bezig houdt, dat merk ik hier toch met mijn 2, als je er even niet genoeg aandacht aan geeft gaan ze al minder goed luisteren, wel had ik het probleem dat ik na 2 weken nadat ik de eerste had gekocht, dat ik toen een 2e had bijgekocht, dus nu is het moeilijker om ze tam te maken omdat ze ONGELOOFLIJK aan elkaar gehecht zijn (als ik ze apart mee naar een kamer neem, dan zitten ze nog steeds naar elkaar te "roepen" in de hoop dat de ander reageert Laughing ), maar het lukt wel, maar met eentje is het misschien wel wat simpeler, kan je je ook meer met dezelfde bezig houden, ik moet mijn tijd verdelen over de 2 Cool
Ik hoop dat ik je hiermee geholpen heb, als je nog vragen hebt stel je ze maar, ik zal ze proberen te beantwoorden en anders zal iemand anders dat heir wel doen!!!
GrOeTjEs
Bericht Maandag 9 Januari 2006 6:55 pm
millie
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

die parkiet was best tam kan hem nu wel uit ze kooi halen kan hij ook lekker los vliegen maar af en toe als hij op me vinger komt zitte bijt hij. maar hij is niet bang als ik door het huis loopt komt hij rustig op me hoofd zitten. maar ik kan hem niet oppakken alleen als hij op me vinger komt want kan zijn vleugels niet aan raken en dat is gekomen na het wieken maar nu zijn we al 5 jaar verder en het is nog niets veranderd :S als de kleine aga geboren is laat ik het wel even weten
Bericht Dinsdag 10 Januari 2006 9:19 pm
millie
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

oo ja een vraag moeten ze trouwens onder een wartme lamp met 4 weken ..?
Bericht Dinsdag 10 Januari 2006 9:21 pm
psychokuh
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

dat heb ik tog niet moeten doen, je moet wel een kartonnen doosje of iets in die aard in hun kooi zetten (iets kleins in iets groots), daar zitten ze dan voornamelijk in, dan kruipen ze zo in een hoekje => is lekker warm werd mij gezegd, hoeft zeker geen groot doosje te zijn hoor!!!
Vraag misschien eens aan je kweker, mijn wou mij er ook 1 meegeven!
Bericht Dinsdag 10 Januari 2006 9:34 pm
marleen
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Very Happy Hahaha wat een stelletje deugenieten!
En wat een leuke foto's! Very Happy
Bericht Maandag 16 Januari 2006 12:44 am
 Gebruikers profiel bekijken  
marleen
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Very Happy Very Happy Zoooo, dat is echt een leuke speelboom!!
Ze hebben er wel plezier in!! Very Happy Very Happy
Bericht Zaterdag 11 Februari 2006 9:12 pm
Patricia
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

WAUWWWWWWWWWWWWWWWWW wat een prachtige speelboom!!!!
Gizmo zit er hier helemaal verlekkerd naar te kijken en ik doe meteen weer ideetjes op om zijn boom te verfraaien! Dat mandje bovenin is een goed idee (bij Gizmo hangt er aan de zijkant een eetbakje, maar bovenin, zoiets om naar toe te klauteren is altijd leuk natuurlijk) En die kralen zijn ook schitterend. Radje ziet er dolgelukkig uit en Sem zit er toch ook al op dus dat wordt een en al speelfestijn. Heel goed gedaan psychokuh!
Bericht Zondag 12 Februari 2006 1:18 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
Patricia
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

En wat zijn Sem en Radja weer verwend zeg Very Happy.
Van welke site heb jij deze speeltjes besteld? Het reiskooitje vind ik super. Ik heb wel al een reismandje voor Gizmo maar dit kooitje vind ik er beter uitzien eerlijk gezegd.
Bericht Vrijdag 17 Februari 2006 4:39 pm
marleen
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Very Happy Wat zijn het weer leuke foto's!
En wat een lief hondje ook! Very Happy
Bericht Dinsdag 14 Maart 2006 10:11 pm
Patricia
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Radja wat ben je toch mooi Very Happy Leuk he zo'n beetje door het huis struinen op zoek naar iets leuks om te doen Laughing
Ik las dat jullie alweer uitgekeken zijn op jullie mooie boom? Shocked En dat terwijl het zo'n mooie is!
Hier hangt mijn mams er ook regelmatig nieuwe dingetjes aan hoor, ik ben nogal een speler maar het zijn vaak de simpelste dingen die ik leuk vind.
Zo heeft ze bij de Action een pak goedkope gekleurde veters gekocht. Het allerleukst vind ik om de eindjes er af te knagen maar daarna vermaak ik met met de veters zelf.
Ook hangt mijn mams af en toe een lekkere snoepstick of een stukje trosgierst aan een van de takken.
Eerlijk gezegd speel ik het liefst in en op mijn mandje en op mijn dressboy als mijn mams er lekker naast zit hoor. Ik blijf dus ook niet op mijn dressboy spelen als mijn mensjes in de kamer iets aan het doen zijn want dan wil ik daar altijd bij zijn. Wink
Bericht Zaterdag 18 Maart 2006 2:17 pm
Patricia
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Ohhhh wat een geweldig leuke foto's van Sem en Radja buiten Very Happy
Wat een dappere dodo's zijn het toch Very Happy
Gizmo wil eigenlijk nooit op de grond lopen (enggggggggg......) maar zo te zien hebben Sem en Radja daar helemaal geen problemen mee Laughing
en ohhhhh zomaar onder de schutting door naar de voortuin Shocked phew...gelukkig gingen ze niet verder. Ondernemend stelletje hoor Cool
Bericht Woensdag 5 April 2006 4:36 pm
Bie
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

wat is er nou zo raar aan? jij schuilt toch ook af en toe? ik moet zeggen slim gevonden van je vogeltjes!!!! alleen mss effe op attent maken, dat enkel hun achterlijfje verschuilt zit hahaahahahaha
Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing
Bericht Donderdag 6 April 2006 7:53 am
weneri
Vlieger

Reageer met quote  

Wat leuk zeg zo'n printerhuisje!! Laughing

Mooie vogeltjes!
Bericht Donderdag 6 April 2006 8:31 am

Plaats Reactie
Fladder naar forum:
Ga naar: