|
|
|
| Klik hier om het dagboek van rinaldo99 te bekijken (4 pagina's) |
| Start datum: Zondag 18 December 2005 9:55 pm |
| Laatste bewerking: Maandag 3 Juli 2006 10:55 pm |
| Dagboek en dit topic zijn 2353 keer bekeken |
|
|
rinaldo99
Net uit het ei
Hoi, idd een mooie gezegende leeftijd voor onze hond. Op 8 maanden uit asiel gehaald, zwaar mishandelde hond die schrok van alles wat bewoog. Plots van de ene dag op de andere doodziek! Blijkbaar een zeer agressieve kanker die bijna 100% dodelijk is ... Maligne Histiocytose (http://www.berner-mh.be/wat.htm) Als je iets merkt is het al telaat ...
Wat Koko betreft, we zijn al boos geweest op hem, hem genegeerd als hij zo schreeuwt (niet simpel als je trommelvliezen staan te trillen) hem afdekken telkens hij schreeuwt, niets van dat is blijkbaar een goede manier dus tips zijn altijd welkom hoor!
Groetjes,
Carina |
Maandag 3 Augustus 2009 11:40 am |
|
|
|
|
esjo
Moderator

|
|
|
Wanneer koko schreeuwt is negeren de beste oplossing, maar inderdaad ook erg moeilijk.
Wat je kan doen is bv. een deksel laten vallen op de grond wat kabaal maakt of hard in je handen klappen etc. . Dit mag hij niet zien als je dat doet. Vaak zijn ze stil na zoiets en dan kan je hem belonen voor het stil zijn.
Ook kun je vaak aan zijn lichaams houding, manier vnaadoen wel zien of hij gaat schreeuwen. Probeer hem daarvoor dan al af te leidden. Dus proberen te voorkomen.
Probeer er ook achter te komen waarom hij schreeuwt. Gaat hij schreeuwen wanneer je de kamer uitloopt, wanneer je langs hem loopt, bij bepaalde bezigheden.
Verder zorg voor voldoende speeltjes waar hij zich mee uit kan leven. Vooral fouraging speeltjes (dus werken voor etne en/of lekkers) is heel goed voor de geest.
Heel simpel door bv. wat lekkers in een papiertje te doen. Eerst laat je het hem zien en pak je het niet zo heel goed in en wanneer hij het door heeft maak je het steeds meoilijker.
Een bakje met beukesnippers en daar wat lekkere zaadjes tussen strooien.
Een toiletrol met daarin wat lekkers en aan de uiteinden ene propje papier etc.
Hou je ons op de hoogte?
Er komen vast nog meer tips.
Als je wilt kan ik dit stukje ook even voor je laten afsplitsen en in een topic laten zetten waar je meer tips zult krijgen omdat meer mensen het zien.
Laat maar even weten
Heel veel succes !!!!!! |
Maandag 3 Augustus 2009 11:47 am |
|
|
Sarah
Moderator

Hier kan ik niets meer aan toevoegen, met deze tips kan je al van start. Hoe moeilijk ook, het negatieve naar het positieve proberen om te buigen door inderdaad af te leiden.
Woei, dat is pas een agressieve kanker, zijn ze ook best gevoelig aan en ben ik ook wel bang voor, ze is al zo gevoelig, laat ons maar hopen dat we dit niet moeten meemaken. |
Maandag 3 Augustus 2009 11:54 am |
|
|
|
|
rinaldo99
Net uit het ei
|
|
|
ALLE tips zijn welkom!!!
Probleem is dat ik niets weet van zijn achtergrond, tenzij dat hij in een kooitje van 30X30 is binnengekomen in het asiel, 1 stok in het midden met links en rechts een eetbakje en een drinkbakje ...
Nu heeft hij een grote kooi met verschillende klimstokken, een touw, en speelgoed waar hij niet aankomt ...
Om te eten of te drinken moet hij zich verplaatsen, dus niet meer enkel links of rechts schuiven, beetje meer lichaamsbeweging dus.
Vroeger mocht hij uit zijn kooi en rondvliegen, maar vermits hij duidelijk mijn zoon aanvalt is dat nu niet meer het geval! Ook ben ik niet meer gerust in het feit of hij al dan niet de andere dieren in huis zou aanvallen (of dat hij zelf zou worden aangevallen dus)
Volgens mij heeft het ook veel met jaloezie te maken. Hij schreeuwt als er bezoek is, hij schreeuwt als ik tegen mijn zoon praat (of tegen iemand anders), hij schreeuwt als ik in de keuken bezig ben (hij hoort me maar ziet me niet), hij schreeuwt als zijn eten op is (de helft ligt onderaan in zijn kooi, lol)
Soms gooien we wel eens iets naar zijn kooi waardoor hij schrikt maar veel help dit dus niet, er boos op afstappen en zeggen dat hij stout is is ook geen oplossing...
Iets geven om hem af te leiden is erg moeilijk, hij is bang van alle nieuwe dingen in zijn kooi en begint dus ook te schreeuwen!
Leuke maar moeilijke vogel ...
Groetjes,
Carina |
Maandag 3 Augustus 2009 12:09 pm |
|
|
Sarah
Moderator

|
|
|
Hmmm, is het misschien te overwegen om hem te wieken? Dan kan hij wel terug zijn kooi uit. Hier mogen ze de kooi uit, volledige vrijheid en honden in de keuken 's morgens, een anderhalf uur tot 2 uren. Daarna gaan ze terug de kooi in om te eten. In de namiddag en avond komen ze er nog eens een uur uit of iets langer maar dan mogen de honden blijven en weten ze ondertussen al dat ze dan niet de volledige vrijheid hebben. 1 gaaitje van me kan vliegen, de andere is gewiekt en dat gaat hier prima, ook de honden weten dat ze de gaaien met rust moeten laten.
Iets naar de kooi gooien zou ik niet doen, dan is het voor je gaaitje niet echt een veilige plek want wordt hij in zijn eigen kooi ook "aangevallen" eigenlijk.
Er naartoe stappen en zeggen dat hij stout is, zou ik ook niet doen, is heel bedreigend voor hem en is "negatieve" aandacht maar ook aandacht.
Wat doe je als je in de keuken bent of tegen je zoon bezig bent en hij gaat schreeuwen? Roep je dan terug? Want ook dat is "negatieve" aandacht maar het is aandacht voor je gaaitje.
als je in de keuken bent en hij gaat schreeuwen dan is het de perfecte kans om iets luids te laten vallen, is hij stil, direct gaan belonen. |
Maandag 3 Augustus 2009 12:27 pm |
|
|
|
|
esjo
Moderator

Je kan je papegaai leren spelen. Ik denk dat voor jullie het vijf stappen plan een goed uitgangspunt is:
http://www.fluffies.org/nl/pap.....vt263.html
http://www.fluffies.org/nl/pap.....-vt85.html
En misschien is het inderdaad handiger om hem te wieken. Zo kun je makkelijker met hem bezig buiten de kooi zonder dat hij al vliegent iemand aan valt. |
Maandag 3 Augustus 2009 7:43 pm |
|
|
|
|
Ga naar Pagina Vorige 1, 2
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Zondag 27 Mei 2012 8:16 pm
|
|
|
|
|