Dagboek van gebruiker: Sann.

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie 
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Dagboeken: updates & reacties

Klik hier om het dagboek van Sann. te bekijken (3 pagina's)
Start datum: Dinsdag 6 September 2011 5:37 pm
Laatste bewerking: Dinsdag 25 Oktober 2011 3:12 pm
Dagboek en dit topic zijn 441 keer bekeken
Geen waarderingen

Auteur Onderwerp
joyckuhh
Fladderaar

Reageer met quote  

hey ja klopt haha. maar hebben het maar niet gedaan.
oe hoe kan dat nu. das wel heel raar. onze ollie zag er super uit. niet te dik en te dun. mooie veren en ogen enzo.
ja dan maar goed bijvoeren en hopen dat het niet iets van een ziekte is ofzo waardoor ze sterk vermageren!
nee onze ollie vind dat meestal niet fijn op zen rug. af en toe doen we dat wel eens maar dan frommelt ie zich er weer tussenuit haha. met die pen doet ie het wel als hij die vast heeft. dan bijft hij wel eens 3 sec ofzo liggen maar anders echt nooit. maak ik em nie blij mee haha.
nee ollie heeft ook letters ps nl staat erop. je moet dan schuin kijken dan staat er als het goed is ps= parkieten societeit en dan nl staat voor nederland. dat zijn bij ons de letter die erop staan!! cijfers staan verder voor. schuine cijfers zijn ringmaat. dan krijg je 5 cijfers staan voor de kwekerscode dan 2 cijfers voor het jaartal en 3 cijfers al volgnummer kunnen er ook 4 zijn (ps deze info komt van internet af. ik heb em met ollie gecontroleerd en klopt precies!! staat ook ps omdat het een parkiet is en nl staat ervoor dat hij ook echt uit nederland komt. jaartal klopt ook. ja en kwekersnummer weet ik niet maar daar ga ik vanuit!!
zie verdere info:http://www.parkietensocieteit.nl/ringen.php. of http://www.koppiekrauw.com/Pap.....d1.htm#PS. daar staat alles op uitgelegd. het eerste kweeknummer klopt ook met het jaartal dat ze lid zijn geworden dat is 97 en daarom heeft hij als het goed is een zilveren ring. als je nog info wilt dan hoor ik het wel!!
ollie kwam in de zomer wel eens buiten maar was dan gekortwiekt en kon eigenlijk niet echt vliegen. nu gaat hij eigenlijk niet mee naar buiten. maar willen em wel weer kortwieken want is toch wel leuk als hij overal mee naartoe kan. een tuigje hebben we ook maar dat is geen succes bij ollie dat leverde zoveel stress op dat we ermee gestopt zijn! maar heb al wel op het forum gelezen dat anderen er wel tevreden over zijn! dus ja dat zou uitproberen zijn. in een kooitje hebben we nog nooit gedaan! maar is eigenlijk allemaal waar je zelf voor kiest en waar je de vogel het meeste plezier mee doet. denk ook niet dat ze het allemaal fijn vinden om overal meenaartoe te gaan en de ander zou het geweldig vinden!
zo een hele tekst haha. ik hoop dat je met de info vooruit kan en anders laat maar wat weten!!
Bericht Donderdag 17 November 2011 6:16 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sann.
Net uit het ei

Reageer met quote  

Ik hoop niet dat het door ziekte komt nee Shocked maar denk het ook niet hoor, hij word langzamerhand minder dun haha.
Haha ik weet precies wat je bedoelt! Pyrrhy doet dat ook, in die video's van hans ziet dat er allemaal zo leuk uit op hun ruggetje, maar als ik dat doe dan wurmpt ie zich ertussenuit.. met uitzondering van gister! toen had ik em op zn rug vast en probeerde hem te kroelen(wat hij ook niet zo geweldig vind soms) en toen viel ie in slaap! Hartje t kan soms wel een schatje zijn haha. ja had die foto van ollie gezien met die pen! <3 wat een poepie!

en ja Confused had dezelfde info gevonde over die ringen die jij mij nu uitlegt.. pyrrhy z'n ring bestaat alleen uit cijfertjes, er staat: 6.0 11 0398 (die 11 staat verticaal, geen schuine getallen, geen letters).. vond het al zo apart vandaar dat ik het aan jouw vroeg. Ik heb geen idee waarom Pyrrhy een ring heeft met alleen cijfer. kon er op internet verder niks over vinden. Denken Ik denk dat ik hier een topic over maak, misschien weten mensen hier wel wat et is enz.. ben nieuwsgierig nu haha

Oh jammer dat ie dat tuigje niks vind.. kortwieken vind ik ook weer wat maarja dat kan je hem nergens mee nemen. Ik heb al een tuigje voor mijn kipje gekocht maar ik heb ook al zo'n voorgevoel dat ie dat totaal niks gaat vinden Rolling Eyes

Maarja thanks voor de info!
Bericht Vrijdag 18 November 2011 12:45 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
joyckuhh
Fladderaar

Reageer met quote  

hey, ow als hij alweer aankomt dan komt het hoop ik wel goed!! maar is wel vervelend ja dat je em zo bij moet voeren. haha ach wat lief. schattig zijn ze he Hartje ze zijn helemaal leuk! ollie deed het gister toevallig ook maar dan uit zen eigen dan is het wel goed. en begint ie te spelen met je vingers (er zachtjes in te bijten en allemaal op en neer te bewegen ziet er zo grappig uit) haha. oke ja dat is wel raar. die 11 die kan kloppen die schuin staat want dat staat voor het jaar waarin hij geboren is. dus da klopt das 2011. bij die van ollie staat aan letters ook alleen maar ps en nl. dus misschien maakt het niet eens wat uit. maar dat weet ik ook nie haha. ik was daar ook altijd nieuwsgierig naar van wat dat betekende maar hij klopt! Very Happy
ja misschien wel slim om dat eens aan anderen te vragen, die zijn wat meer ervaren daarin misschien en hebben er al meerdere er zitten ook kwekers op het forum die zullen daar vast verstand van hebben. ollie is ook mijn eerste vogeltje en van ringnummers heb ik ook niet zoveel verstand verder hahah.
ja tuigjes is hier ook niet zoon succes haha. ik zou zeggen probeer het eens uit misschien lukt het bij jou wel. en vind ie het wel hartstikke fijn! ja ik vind het ook fijn dat ollie lekker naar buiten kan. ik vind het tuigje toch niet helemaal 100% veilig omdat ollie zich daar uit wrong. dus dan maar kortwieken want hij vind het wel fantasties buiten. ook hebben we een mooie stok en als wij dan buiten zitten zit hij er lekker bij! dus dan toch maar kortwieken haha.
Bericht Vrijdag 18 November 2011 6:23 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sann.
Net uit het ei

Reageer met quote  

Aaaaww wat schattig dat ollie dat doet! Hartje Pyrrhy speelt totaal niet met me, mja een beetje bijten en zo'n zeurderig geluidje maken maar weet niet of dat nou spelen is of gewoon gefrustreerd zijn ergens om xD ga sowieso niet in op dat bijten haha!
En ja die 11 klopt wel dan Very Happy weet trouwens wel zeker dat Pyrrhy uit het jaar 2011 komt met z'n baby geluidjes die hij zo nu en dan nog maakt en het bedelen met de vleugels naar benede Wink verder maakt die ring totaal niks uit ofzo hoor! ben alleen heel nieuwsgierig omdat deze ring zo anders is dan andere! dus ga het denk wel even vragen hier~

Ik ga het zeker een keertje proberen dat tuigje! alleen nu denk nog niet, vertouwens tussen ons groeit nogsteeds xD probeer wel eerst dingen om z'n hoofd heen te leggen haha maar een haar elasticje kwam een keer om z'n hoofd en hij werd shagerijnig joh! HAHAHA raar beest, soms word ie ook gewoon boos opzichzelf en dan maakt hij dat zeur geluidje en hapt ie naar z'n vleugels en gaat heen er weer met z'n koppie haha.. wat een sukkeltje Rolling Eyes
Bericht Vrijdag 18 November 2011 6:36 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
joyckuhh
Fladderaar

Reageer met quote  

ja das zeker leuk!! ja da bijten da kan ons ollie ook, krengetje dat het af en toe is. maar ook dat gaa wel weer over haha. soms moeten hun ook ff zen frustratie kwijt he haha. haha das lief he die geluidjes. van ons ollie hek ook al verschillende gehoord en er komen der alleen maar meer bij. hij kans zelfs lachen. das echt zo grappig!
ja snap ik vink ook raar dat die zo anders is vooral omdat ze toch van dezelfde kwekers komen!
ja ik ken het precies als ik soms iets te dicht met bepaalde dingen bij ollie kom dan vind ie da ook echt nie leuk! maar denk ook dat dat wel een schrikreactie is (het zijn en blijven toch prooidieren) dat is hier wel grappig wij hebben een sere, en als er dan een vogel over vliegt dan duikt hij ook helemaal naar beneden of hij vliegt kei hard weg is echt grappig om te zien.
leuk he die rare streken ze verzinnen vanalles. ge kunt toch zo met ze lachen!
Bericht Zaterdag 19 November 2011 2:58 pm

Plaats Reactie 
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Zondag 27 Mei 2012 8:22 pm
  Berichten van afgelopen: