Dagboek van gebruiker: Sann.

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie 
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Dagboeken: updates & reacties

Klik hier om het dagboek van Sann. te bekijken (3 pagina's)
Start datum: Dinsdag 6 September 2011 5:37 pm
Laatste bewerking: Dinsdag 25 Oktober 2011 3:12 pm
Dagboek en dit topic zijn 442 keer bekeken
Geen waarderingen

Auteur Onderwerp
Sann.
Net uit het ei

In dit topic kan je een reactie plaatsen op mijn dagboek.

Alle reacties die in het verleden gemaakt zijn op mijn dagboekpagina's, zijn verplaatst naar dit topic.

Wil je een waardering aan mijn dagboek geven? Beweeg dan je muis over 'Geef je waardering' en klik op de waardering die jij wil toekennen aan mijn dagboek; Je waardering wordt dan meteen bewaard. (Vernieuwen van je pagina is niet nodig)
Merk wel op dat je ingelogd moet zijn om deze handeling te verrichten.

Waarschuwing: Dit bericht is automatisch aangemaakt door de Fluffies server!!
Bericht Dinsdag 25 Oktober 2011 3:12 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hey wat leuk dat je op dit mooie vogeltje mag passen! Hopelijk verbetert hun gedrag! Smile))
Bericht Donderdag 8 September 2011 7:35 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sann.
Net uit het ei

Reageer met quote  

Ja idd heel leuk! Smile de vogel die bij de eigenaar is gebleven is meteen in z´n gedrag verandert en bijt niet meer, alleen de vogel die bij ons is bijt zodra je dichtbij komt met je vinger Confused maar ja hopelijk doet hij dat nu nog omdat alles vreemd is maar later niet meer.

iemand nog tips om het bijten te verhelpen? had ergens gelezen dat als ze in je vinger bijten dat je je hand niet weg moet trekken maar juist naar ze toe duwen Denken
Bericht Donderdag 8 September 2011 8:27 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Bowie & Limbo
Fladderaar

Reageer met quote  

Hee,

Heb je je phyrrura's nu al??

Want ik ben er namelijk heel benieuwd naar!
Bericht Woensdag 28 September 2011 7:02 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Bowie & Limbo
Fladderaar

Reageer met quote  

Wat betreft het bijten (misschien een beetje laat)

De 1e stap is om het te negeren!

Je hebt zoiets van "ach man bijt me maar, doet toch geen pijn"

Dus je zegt niets, je trekt je hand niet terug (hoe moeilijk het ook is)
Want de gaai wil er gewoon een spelletje van maken.

Ik heb er zelfs een spelletje van gemaakt, ik draai dan met mijn vinger rond Limbo's snavel, en als hij mij bijt, dan heeft hij gewonnen. Maar dit is puur een spelletje, en Limbo bijt dan ook niet door! Maar dat even terzijde.
Bericht Woensdag 28 September 2011 7:05 pm
Sann.
Net uit het ei

Reageer met quote  

Nee ik heb mijn pyrrhura nogsteeds niet!! Sad dit duurt echt absurd lang en de kweker neemt ook geen initiatief om contact op te nemen.. het is echt de druppel! morgen ga ik ffe een mailtje naar die man sturen en laat ik hem fijn mijn mening weten hierover!!

maarja, de Logé pyrrhura is ook alweer thuis. we hadde dat inderdaad geprobeert met het negeren maar dat werkte echt niet Shocked ik denk dat die vogel gewoon niet goed getraint is. hij vloog ook echt achter me hand aan terwijl ik niks deed enzo > < beetje jammer maarja..
hopelijk word mijne niet zo bijterig Hartje maar dat is gewoon een kwestie van aandacht geven en trainen denk ik ~
Bericht Woensdag 28 September 2011 7:58 pm
joyckuhh
Fladderaar

Reageer met quote  

ach wat is het toch een schatje Hartje
Bericht Dinsdag 18 Oktober 2011 2:40 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Bowie & Limbo
Fladderaar

Reageer met quote  

Eindelijk, je vogel!

En wanneer komt de 2e??

Succes ermee!
Bericht Dinsdag 25 Oktober 2011 9:11 am
Sann.
Net uit het ei

Reageer met quote  

Ja haha eindelijk! Hartje hij is echt schattig! hij is alleen een beetje bang voor handen en bijt zo nu en dan, gaat wel weer over hoop ik Rolling Eyes

De 2e is nu 3 weken oud, dus dat duurt nog wel ffe. maar ik twijfel een beetje.. een kennis van ons heeft ook 2 pyrrhyra´s en die zitten NOOIT bij de eigenaar omdat ze zo naar elkaar toe trekken. misschien gaan die van mij dat dan ook wel doen, maar dan is er niks aan Shocked
Bericht Dinsdag 25 Oktober 2011 11:07 am
Bowie & Limbo
Fladderaar

Reageer met quote  

Tsja, dat is het risico van twee DEZELFDE soorten.
Ik raad ook aan om twee verschillende vogelsoorten te nemen, en ook twee verschillende kooien. Dit omdat ze dan wel plezier aan elkaar beleven (ze kunnen samen op de klimboom, en eten samen, drinken samen, wassen samen) maar dan wel in een apparte kooi. Dit heb ik ook gedaan.

Toen ik mijn 2e vogel ging ophalen, had ik hier nog geen idee van. Tot mijn vogelarts zei dat ik het goed gedaan had, twee apparte vogels nemen, want ze kunnen inderdaad partner gedrag gaan vertonen.

Maar aan de andere kant, ik ken iemand, die heeft een stuk of vijf grijze roodstaarten, dit gaat ook prima! Dus het is altijd even afwachten, het verschilt per vogel.
Bericht Dinsdag 25 Oktober 2011 11:28 am
joyckuhh
Fladderaar

Reageer met quote  

owjee in de nageltjes. ja dat kan gebeuren. blijft altijd een gok haha. maar gelukkig is het goed gekomen!!
wat issie toch leuk zeg!!
gaat het goed
wel echt helemaal super vriendjes met de ekster haha. echt geweldig!!
en wel super al lekker kunnen kroelen. vinden ze op den duur echt super fijn!!
wat een schatje is het toch Hartje
Bericht Donderdag 27 Oktober 2011 1:39 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
joyckuhh
Fladderaar

Reageer met quote  

hallo sann.
hoe is het met pyrry is hij al en beetje gewent?
doettie het goed en heeft ie al wat geleerd?
jij het het laast over de bird box he?
is het een aanrader of niet. omdat je het eerste deel niks vond
denk misschien ben je nu wat verder?
Bericht Donderdag 10 November 2011 3:34 pm
Sann.
Net uit het ei

Reageer met quote  

Haaaai!
Ja het gaat helemaal toppie met hem hoor! hij kreeg al snel praatjes en is al helemaal gewend Wink handen bijten is een stuk minder geworden.. maar blijkbaar heeft hij een beetje haat aan mannen, hij bijt me broer constant haha
Heb hem nog niet veel geleerd hoor. alleen komen op commando, kusjes geven en een handje geven.
Ahm ja weet het eigenlijk niet.. heb die birdbox samen met iemand anders en diegene heeft em nu al een tijdje en zelf heb ik er dus niet in kunnen kijken.

groetjes!
Bericht Donderdag 10 November 2011 5:37 pm
joyckuhh
Fladderaar

Reageer met quote  

haaa
ah echt super leuk helemaal mooi dat het allemaal goed gaat!!
wat ik altijd hoor (weet niet of het waar is hoor) dat als het een mannetje is heeft het een hekel aan mannetjes en als het een vrouwtje is een hekel aan vrouwen. dus ja. maarja ollie die maakt het allemaal niet zoveel uit. haha. die kan soms op iedereen kattenkoppen. maar wel fijn dat het bijten over is. nouja dan kan ie toch ook wel wel wat!! wel super leuk he om daar zo mee bezig te zijn he!!
das jammer maar maakt niet uit haha. is wel fijn ja samen doen nu issie in de aanbieding hahaha voor 111 omdt het vandaag 11 11 11 is
Bericht Vrijdag 11 November 2011 6:30 pm
Sann.
Net uit het ei

Reageer met quote  

Ja ik zag dat er opeens korting was op die birdbox! he potverdorie, nouja niks aan te doen..
Pyrrhy was trouwens heel erg mager toen we hem kregen Confused borstbeen stak eruit zegmaar.. we voeren hem nu steeds bij met vogelpap voor verzwakte en vermagerde vogels hihi en hij zit constant te bedelen met van die baby geluidjes! heel schattig maar niet de bedoeling denk ik > <
Ik had nog een paar vraagjes over ollie! Very Happy
vind ollie het fijn om op zijn rug vastgehouden te worden of heeft ie daar ook zo'n hekel aan? xD
Weten jullie wat voor "code" er op zijn ring staat? Pyrrhy heeft alleen cijfertjes maar dat ben ik nog nergens tegen gekomen Wink heb ook geen idee waar ze voor staat haha
nemen jullie ollie wel is mee naar buiten? in een kooitje of zo'n vogeltuigje ofzo??
Hmmm nou dat was het voor nu haha xD
Bericht Donderdag 17 November 2011 1:00 pm

Plaats Reactie 
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Zondag 27 Mei 2012 8:22 pm
  Berichten van afgelopen: