|
|
|
| Klik hier om het dagboek van sjm te bekijken (1 pagina) |
| Start datum: Woensdag 27 Mei 2009 12:38 pm |
| Laatste bewerking: Donderdag 11 Juni 2009 3:50 pm |
| Dagboek en dit topic zijn 697 keer bekeken |
| Waardering |
|
(5 met één waardering)
|
|
sjm
Fladderaar
In dit topic kan je een reactie plaatsen op mijn dagboek.
Alle reacties die in het verleden gemaakt zijn op mijn dagboekpagina's, zijn verplaatst naar dit topic.
Wil je een waardering aan mijn dagboek geven? Beweeg dan je muis over 'Geef je waardering' en klik op de waardering die jij wil toekennen aan mijn dagboek; Je waardering wordt dan meteen bewaard. (Vernieuwen van je pagina is niet nodig)
Merk wel op dat je ingelogd moet zijn om deze handeling te verrichten.
Waarschuwing: Dit bericht is automatisch aangemaakt door de Fluffies server!! |
Donderdag 11 Juni 2009 3:50 pm |
|
|
Sarah
Moderator

Leuk je te ontmoeten.  |
Donderdag 11 Juni 2009 9:15 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Wat een mooie foto zeg. Heb je die zelf gemaakt? (De eerste foto) |
Vrijdag 12 Juni 2009 8:10 am |
|
|
|
|
sjm
Fladderaar
ja toen had ik nog lang haar... nu nog wel op de schouders  |
Vrijdag 12 Juni 2009 11:46 am |
|
|
esjo
Moderator

Aangenaam kennis met je te maken  |
Dinsdag 16 Juni 2009 10:40 am |
|
|
Sarah
Moderator

Hoe gaat het met jullie? Al ff niets meer gehoord. Alles oké? |
Vrijdag 17 Juli 2009 10:27 am |
|
|
|
|
sjm
Fladderaar
hee, het gaat hier weer de goede kant op! het was hier ff rustig ivm. het inslapen van ons kittentje (suusje). en vakantie he... Ook gaat alles goed met Tommie, nog net zo ondeugend als altijd.  |
Vrijdag 17 Juli 2009 11:28 am |
|
|
Sarah
Moderator

Ow, wat erg van jullie kitten
Wat ze ziek?
Gelukkig gaat alles goed met Tommie. Kan haast niet wachten om weer vanalles te lezen over die kleine ondeugd.  |
Vrijdag 17 Juli 2009 11:34 am |
|
|
sjm
Fladderaar
|
|
|
ik zal ff het verhaal vertellen;
Een vriendin van mij woont op de boerderij, ze kwam op een dag naar me toe en vertelde dat zo zooooo`n leuk kittentje had!! Die liep met de kop scheef hardstikke schattig :S. (vond zij dus) Ik vertelde dat dit niet hoorde en vroeg of ik haar eens mocht zien (heb dierenartsassistente gedaan) en weet er dus redelijk wat van. Een maal daar, heb ik haar meegenomen ze was toen 7 a 8 weken oud. Kittentje een naam gegeven (Suusje) en hop mee naar de dierenarts. Die concludeerde dat ze een ontsteking van de kleine hersens heeft gehad waardoor ze een beschadiging had opgelopen en dus blijvend zo rond liep. Ik vond het niet erg, ze had nl geen pijn en was voor de rest kerngezond. Na 4 hele leuke en goede maanden heeft ze door gif heen gelopen en dat afgelikt . Toen begon alle drama... Ze had haar voetjes, bekje, slokdarm, maag allemaal verbrand. Wij hebben haar zo goed mogelijk behandeld en ze herstelde er goed van. Ze bleef wel koorts houden, wat we met geen middeltje of iets dergelijks konden verlagen. We hebben een echo van haar gemaakt, om te kijken of eventueel de nieren vergroot waren. Ook dit zag er allemaal goed uit!!
Wij gerustgesteld naar huis.
Een maand later vonden we toch nog dat ze wel heeeeel veel sliep voor een kittentje dus er weer mee los. Dit keer urine, bloed onderzoek, dit was ook perfect. Ook getest op FIV, FELV en nog 2 ziektes maar alles negatief. De dierenarts zei dus dat dit wel een blijvend iets kon zijn na de vergiftiging. En dat ze er nog lang niet uit zag dat ze zou dood gaan, dus wel! In 1 week vanaf maandag t/m donderdag bij de dierenarts geweest! Alles geprobeerd, ze kreeg toevallen, wou niet meer eten, drinken, kon op een gegeven moment niet meer lopen, hoofd optillen. hebben haar nog behandeld tegen hersenvliesontsteking (op zo`n moment ga je alles proberen te behandelen van wat ze eventueel kon hebben) Ook vloog de grammen van haar af. Tot Donderdag, toen woog ze onder 2 kilo, (veelste dun), had niks meer om bij te zetten. Ze wou zelf ook niet meer (vanaf maandag wou ze niet meer eten, drinken, kon ze niet meer lopen, sliep de hele dag en kreeg aanvallen) Hebben we maar besloten om haar te laten inslapen .. Het was gewoon beter voor haar. De dap zei ook; als een kitten geen kitten meer kan zijn dan kan het gewoon niet meer. Dat is het ergste voor een kat , die laten pas op het laatste moment zien dat ze ziek zijn ..
Ja, het was super erg hoor!! Vooral omdat het ook een kittentje was he? bij een oudere kat heb je er meer begrip voor. Vooral omdat ze dan oud zijn en een goed leven hebben gehad. Suusje heeft ook een goed leventje gehad, maar ze is geen jaar oud geworden..
Nou dit was het verhaal, dan ben je weer een beetje op de hoogte in Huize Sanne & Tommie
Doegdoeg!! |
Vrijdag 17 Juli 2009 11:52 am |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

Ow jee zeg, wat een verhaal is dat. Jullie hebben echt alles gedaan wat jullie konden, mijn petje af hoor. Maar, het lijkt me inderdaad ook wel zo dat het beter was voor Suusje om haar te laten gaan, ze gaf het precies zelf aan dat het teveel aan het worden was en jullie hebben haar niet laten lijden. Knap en moedig van jullie, al is dat vast een hele moeilijke beslissing geweest.
Wat heeft Suusje in haar korte leventje toch al veel meegemaakt, arme schatje. Nu mag ze wel een kitten zijn, samen met haar vriendjes hierboven zonder pijn. |
Vrijdag 17 Juli 2009 12:37 pm |
|
|
esjo
Moderator

Och jee, wat erg joh
Heel veel sterkte  |
Vrijdag 17 Juli 2009 9:50 pm |
|
|
sjm
Fladderaar
ja, genoeg mee gemaakt voor de eerste tijd .. Heb nu een nieuwe kitten, Lotje genaamd Deze is kerngezond, wou niet meer zo`n ziek katje en ik weet ook gewoon dat als we een tijdje zouden wachten met een nieuwe dan komt er weer zo`n ziek ding in huis. Is niet erg, maar wil liever niet meer mee maken dat het zo loopt. Ik heb wel een youtube filmpje van lotje en tommie!  |
Zaterdag 18 Juli 2009 12:21 pm |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

Ik had het filmpje net gezien, via je gebruikerspagina. Heb daar mijn reactie gegeven maar wou er nog net iets aan toevoegen maar was te snel met OK drukken, stomme ik
Tommie is wel echt knap geworden joh, ik zag ook nog het filmpje, het eerste eigenlijk, nog een half kaal kipje en dan nu, wauw, wat een verschil hé  |
Zaterdag 18 Juli 2009 1:30 pm |
|
|
sjm
Fladderaar
jaa het begint een echte kerel te worden! hahahah weet eigenlijk niet of het een manneke is maar hij word steeds mooier!  |
Zaterdag 18 Juli 2009 1:44 pm |
|
|
|
|
Ga naar Pagina 1, 2 Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Zondag 27 Mei 2012 8:28 pm
|
|
|
|
|