Dagboek van gebruiker: sneeuwkat

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie 
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Dagboeken: updates & reacties

Klik hier om het dagboek van sneeuwkat te bekijken (5 pagina's)
Start datum: Donderdag 27 December 2007 12:56 pm
Laatste bewerking: Dinsdag 11 Mei 2010 5:51 pm
Dagboek en dit topic zijn 3192 keer bekeken
Waardering     (5 met één waardering)

Auteur Onderwerp
sneeuwkat
Net uit het ei

In dit topic kan je een reactie plaatsen op mijn dagboek.

Alle reacties die in het verleden gemaakt zijn op mijn dagboekpagina's, zijn verplaatst naar dit topic.

Wil je een waardering aan mijn dagboek geven? Beweeg dan je muis over 'Geef je waardering' en klik op de waardering die jij wil toekennen aan mijn dagboek; Je waardering wordt dan meteen bewaard. (Vernieuwen van je pagina is niet nodig)
Merk wel op dat je ingelogd moet zijn om deze handeling te verrichten.

Waarschuwing: Dit bericht is automatisch aangemaakt door de Fluffies server!!
Bericht Dinsdag 11 Mei 2010 5:51 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Wat een mooie vogeltjes zijn Kiki en Mizu. (aparte naam trouwens, Mizu) Ik vind het echt heel erg bijzonder dat je besloten hebt dit nestje dmv co-parenting groot te (laten) brengen. Exclamation
Houd je ons op de hoogte van de ontwikkeling v/d kleintjes? Hartje
Bericht Zaterdag 8 November 2008 7:24 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
sneeuwkat
Net uit het ei

Reageer met quote  

Dank je! Very Happy
Het zijn echt schatten, die twee.

Mizu (uitspreken als Mizoe) is Japans voor (blauw) water.
Dat vond ik wel toepasselijk.
Kiki is zo genoemd door haar 2e eigenaar. Ik ben haar 3e eigenaar, het arme beestje. Haar 2e eigenaar deed haar weg omdat haar mannetje bang was voor Kiki. Zelf was ze stapeldol op Kiki. Waarom de 1e eigenaar Kiki (ze heette toen blijkbaar Lola) heeft weggedaan snap ik niet. Het is echt een lieverd.
Ze laat mij gewoon in de kooi, ondanks het nest en ook in het blok is ze nauwelijks fel. Ze bijt dan zachtjes om me te laten weten dat ze niet wil dat ik in het blok zit. Voor een popje is dat echt heel schappelijk want normaal gesproken worden poppen toch wel echt fel als ze broeden.
Dankzij haar gedrag denk ik dat co-parrenting een goede kans van slagen heeft. En anders wordt het wildbroed want ik ga echt niet met de hand voeren.

Ik houd jullie op de hoogte!
Het is ook voor mezelf leuk om het bij te houden want het is mijn eerste nestje... Hartje
Bericht Zaterdag 8 November 2008 9:06 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Jeetje, wat een speciaal vogeltje is Kiki zeg! Ik vind het echt super dat ze jou toelaat bij haar kleintjes. Popjes zijn vaak zó fel (net wat je zegt, het aga'tje van mijn zusje is ook erg fel als ze eitjes heeft) en het feit dat Kiki je heel zachtjes bijt is op z'n zachtst gezegd UNIEK! Hartje Veertje

Als de popjes uit hun nestje net zo zacht worden als Kiki dan zou dat fantastisch zijn! Veertje
Bericht Zondag 9 November 2008 8:27 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Wat een mooie agaatjes zeg. En wat lief al die babytjes. Hartje
Bericht Zondag 9 November 2008 10:51 am
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hé, wat een mooi koppeltje en schattige baby's. Hahaha, vond je verhaal wel heel erg leuk gezet. Mooie leuke pagina om het gezinnetje voor te stellen. Nu leuke huisjes vinden voor de kleintjes, moet vast wel lukken, Veertje
Bericht Zondag 9 November 2008 1:43 pm
sneeuwkat
Net uit het ei

Reageer met quote  

Ik hoop dat het gaat lukken om een goed thuis voor ze te vinden. Exclamation

Uiterlijk per 1 december ga ik (noodgedwongen) naar een klein twee-kamer appertement waar ik mijn 2 vogels mee naartoe mag nemen.
Ik heb de verhuurders niet verteld dat die 2 vogels 4 babies hebben.
Als mijn "2" vogels overlast veroorzaken, moeten ze binnen 24 uur weg.
Je begrijpt dat ik dat risico niet wil lopen dus moeten de jongen weg zodra ze zelfstandig zijn.

Ik had het heel anders voor me gezien. Ik wilde de kleintjes eerst een paar maanden houden en opvoeden om het (een goede start) zo makkelijker te maken voor ze...

Dat doet wel zeer, moet ik zeggen. Crying or Very sad
Bericht Zondag 9 November 2008 2:55 pm
dragonflyer
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

wouw wat een lievie's Hartje allemaal...
laat je straks weer wat foto's zien?als ze wat ouder zijn?

en veel s6 met verhuizen..en alles zeker stressvol. Stom! Stom!
Bericht Maandag 10 November 2008 2:17 pm
millie
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Ik zie dat je ringen paars zijn, dat is toch de kleur voor 2009?
Bericht Maandag 10 November 2008 7:43 pm
sneeuwkat
Net uit het ei

Reageer met quote  

Dat klopt.
Ik ben net aangemeld als lid bij de bond (sinds eind oktober) en ik heb ringen besteld. Dit is wat ik gekregen heb.
Voor mij maakt het niet uit, als ze maar ringetjes om krijgen...
Bericht Maandag 10 November 2008 7:59 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Wat een mooie foto's. Lief hoe mams en paps daar zo zitten te kijken terwijl je een jong bij je hebt, schattig hoor Hartje
Bericht Zaterdag 22 November 2008 7:49 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik kan me voorstellen dat het erg spannend was. Gelukkig was Kiki niet van haar stuk gebracht en ging ze meteen verder met haar 'dagelijkse bezigheden'. Wat een schatje is die baby zeg!!! Hartje Hartje
Bericht Zondag 23 November 2008 8:05 am
Priscilla
Fladderaar

Reageer met quote  

Hoe lief dat Kikki je zo goed vertrouwd met de baby'tjes. Dat zijn zo leuke foto's van Kikki en de baby's echt schattig. Spijtig dat je ze zo vlug moet wegdoen door de verhuis.
Bericht Maandag 24 November 2008 3:39 am
vlindertje
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Wat een mooie agas heb je.

Op kweekgebied zullen er mensen zijn die het met je kleurenmix niet eens zijn, maar als er lieve en mooie vogels uitkomen vind ik het prima, zolang de nieuwe eigenaar van de babies er van op de hoogte is en er geen problemen mee heeft is toch alles in orde.

Deze reactie is er vooral om je de complimenten geven over hoe je het met co-parenting aanpakt. Echt super, als ik bij je in de buurt had gewoond had ik graag mijn nieuwe aanschaf bij jou gedaan.

Ik dank dat jij je agas maar ook veel mensen blij gaat maken.
Bericht Woensdag 3 December 2008 9:17 am
sneeuwkat
Net uit het ei

Reageer met quote  

Dank je!!

De afgelopen dagen was het niet makkelijk. Ik ben zondag verhuisd en de aga's moesten mee.

Kiki zal het aangevoeld hebben denk ik want de dag van de verhuizing hing ze ineens aan mijn vingers. Tot bloedens toe. Heel de tijd dat ze een nest hebben is ze zacht en tolerant geweest. De laatste 2 dagen is ze heel fel geweest en nog steeds af en toe. Beide aga's zijn erg beschermend momenteel richting kleintjes.

De kleintjes worden steeds leuker. De oudste 2 eten zelf al een beetje van de pellets. Ze zijn allemaal groen maar niet het heldere groen van de wildkleur. Ze zijn meer legergroen met hele donkere pootjes. Dat laatste zal het gevolg zijn van de donkerfactor en de violetfactor van het mannetje. De stuit is bij een enkeling verschillend. Er zit er 1 hele mooie bij met een donkerblauwe stuit. Ik zou die kleine het liefst zelf houden maar het zit er echt niet in...

Als je er graag 1 wilt dan kan ik je misschien halverwege ontmoeten!
Er is mij veel aan gelegen dat ze een goed thuis krijgen. Vanwege de situatie waarin ik nu zit (klein gehuurd appartementje) zal ik de jongen heel snel moeten wegdoen...

Groetjes,
Cindy
Bericht Woensdag 3 December 2008 11:59 am

Plaats Reactie 
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2, 3  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Zondag 27 Mei 2012 8:29 pm
  Berichten van afgelopen: