Dagboek van gebruiker: yvon1968

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie 
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Dagboeken: updates & reacties

Klik hier om het dagboek van yvon1968 te bekijken (6 pagina's)
Start datum: Woensdag 3 September 2008 1:57 pm
Laatste bewerking: Woensdag 12 Augustus 2009 1:29 pm
Dagboek en dit topic zijn 2376 keer bekeken
Waardering     (5 met één waardering)

Auteur Onderwerp
yvon1968
Kuikentje

In dit topic kan je een reactie plaatsen op mijn dagboek.

Alle reacties die in het verleden gemaakt zijn op mijn dagboekpagina's, zijn verplaatst naar dit topic.

Wil je een waardering aan mijn dagboek geven? Beweeg dan je muis over 'Geef je waardering' en klik op de waardering die jij wil toekennen aan mijn dagboek; Je waardering wordt dan meteen bewaard. (Vernieuwen van je pagina is niet nodig)
Merk wel op dat je ingelogd moet zijn om deze handeling te verrichten.

Waarschuwing: Dit bericht is automatisch aangemaakt door de Fluffies server!!
Bericht Woensdag 12 Augustus 2009 1:29 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hoi Paco! Wat goed dat je al wat groentjes eet. Veertje Groenten zijn beter dan fruit voor een papegaaitje. Zo erg is het dus niet dat je liever groenten hebt. Kookt je mams de boontjes eerst?
Bericht Donderdag 4 September 2008 9:16 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
yvon1968
Kuikentje

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Sue
Hoi Paco! Wat goed dat je al wat groentjes eet. Veertje Groenten zijn beter dan fruit voor een papegaaitje. Zo erg is het dus niet dat je liever groenten hebt. Kookt je mams de boontjes eerst?

Ja het vrouwtje kookt het eerst en dan laat ze het afkoelen en dan krijg ik het pas. Ook heb ik gisteren trosgiers gekregen en ik kan zeggen, dat vind ik heel lekker. Heb heel lang zitten peuzelen en toen wilde ik me pap 's avonds ook niet meer.
Ik denk dat ik zaadjes lekkerder vind dan pellets maar ja pellets zijn ook goed voor me
Bericht Donderdag 4 September 2008 9:49 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hahaha hij geeft dus de voorkeur aan zaadjes! Laughing Probeer niet te veel trosgierst te geven. Ze vinden dat superlekker maar er zit niet zo gek veel voedingswaarde in. (Je geeft snel veel te veel..)
Bericht Vrijdag 5 September 2008 7:26 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Lollig hé dat proberen van wat ze wel en niet lusten. Alhoewel, ze leren echt dingen eten hoor. Ons grijsje heeft echt een jaar nodig gehad om zijn pellets te eten en leefde echt op zijn zaadjes. Nu gooit hij meestal met zijn zaadjes en gaat hij pellets eten. Onze BB, geboren 15 juni dit jaar, is ook nog aan de zaadjes maar daar ga ik ook mijn voet stijf bij houden en pellets op geven want het verschil is duidelijk merkbaar vind ik bij een zaadjes-eter als een pellet - eter. Jos, ons grijsje, eet nog zaadjes maar weinig, eerder tussendoor zo. En op die manier vind ik hem veel beter in de veren zitten en hij is gewoon veel beter nu. Komt wel goed hoor, gewoon blijven aanbieden en niet opgeven. Laughing Laughing
Bericht Vrijdag 5 September 2008 9:37 am
yvon1968
Kuikentje

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Sarah
Lollig hé dat proberen van wat ze wel en niet lusten. Alhoewel, ze leren echt dingen eten hoor. Ons grijsje heeft echt een jaar nodig gehad om zijn pellets te eten en leefde echt op zijn zaadjes. Nu gooit hij meestal met zijn zaadjes en gaat hij pellets eten. Onze BB, geboren 15 juni dit jaar, is ook nog aan de zaadjes maar daar ga ik ook mijn voet stijf bij houden en pellets op geven want het verschil is duidelijk merkbaar vind ik bij een zaadjes-eter als een pellet - eter. Jos, ons grijsje, eet nog zaadjes maar weinig, eerder tussendoor zo. En op die manier vind ik hem veel beter in de veren zitten en hij is gewoon veel beter nu. Komt wel goed hoor, gewoon blijven aanbieden en niet opgeven. Laughing Laughing

Nee blijf gewoon die pellets geven hoor .
sávonds krijgt hij een beetje trosgiers maar hij eet echt niet veel.
Zit echt nog aan 2x pap per dag a 20 ml.
Maar we blijven volhouden. Veertje Veertje
Bericht Vrijdag 5 September 2008 10:00 am
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Mag ik misschien ff vragen hoe je aan 20ml pap komt???
Normaal gezien is het toch zo dat je je gaaitje weegt voor je hem/haar pap geeft en dan van dat gewicht zou je 10% geven aan pap, zo heb ik ons grijsje en onze BB nu toch gegeven, heb ik altijd zo geweten.
Of heb ik het nu helemaal mis???

Om dan af te bouwen doe ik gewoon, als je zo'n spuitje gebruikt, 1 streepje per dag minder. Op die manier bouw je dan af maar ook niet te drastisch en krijgt je gaaitje de kans om de tekorten die hij nu geen pap meer krijgt in zijn andere eten te zoeken en leer je hem echt eten. Ik hoor graag wat je ervan denkt, of anderen want dat is toch de manier, die 10% dat ik altijd mee heb gekregen om pap te geven.
Onze BB heb ik pas van zijn 8 weken op pap gezet omdat de ouders gemerkt hadden dat ie spreidpootjes hadden en begonnen hem links te laten liggen, tot zijn 8 weken hebben zij hem volledig gevoederd, bij hem was het echt niet simpel om op pap te zetten maar het is gelukt.
Bericht Vrijdag 5 September 2008 10:25 am
yvon1968
Kuikentje

Reageer met quote  

quote:
Mag ik misschien ff vragen hoe je aan 20ml pap komt???
Normaal gezien is het toch zo dat je je gaaitje weegt voor je hem/haar pap geeft en dan van dat gewicht zou je 10% geven aan pap, zo heb ik ons grijsje en onze BB nu toch gegeven, heb ik altijd zo geweten.
Of heb ik het nu helemaal mis???

Om dan af te bouwen doe ik gewoon, als je zo'n spuitje gebruikt, 1 streepje per dag minder. Op die manier bouw je dan af maar ook niet te drastisch en krijgt je gaaitje de kans om de tekorten die hij nu geen pap meer krijgt in zijn andere eten te zoeken en leer je hem echt eten. Ik hoor graag wat je ervan denkt, of anderen want dat is toch de manier, die 10% dat ik altijd mee heb gekregen om pap te geven.
Onze BB heb ik pas van zijn 8 weken op pap gezet omdat de ouders gemerkt hadden dat ie spreidpootjes hadden en begonnen hem links te laten liggen, tot zijn 8 weken hebben zij hem volledig gevoederd, bij hem was het echt niet simpel om op pap te zetten maar het is gelukt.

Er is tegen ons gezegd 2x per dag 20 a 30 ml maar hebben gelijk 20 ml gedaan en en nog negevraagd of we niet wat konden minderen en toen zeiden ze zolang hij 2x die 20 opeet dan blijf je dat gewoon geven, eet die bv een keer geen 20 dan kan je gaan minderen dus vandaar dat wij het zo doen.
Bericht Vrijdag 5 September 2008 11:01 am
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Nog even een vraagje want ik weet het zo niet meer maar heb je jullie schatje van een hobby kweker of van een dierenzaak? Anders moet je eens ff een vogelarts of zo bellen want mij lijk het echt wel veel pap hoor, je kan ze ook TEVEEL pap geven maar wil je nu ook niet ongerust gaan maken of zo, denk dat maar niet. Het is inderdaad zo dat afbouwen beter is op het gevoel van je gaaitje maar ik heb het van een hobby-kweker en ook dan geeft je gaaitje aan of hij klaar is om het papje af te bouwen en dan doe je dat geleidelijk aan.

Ik hoop dat er nog reacties komen zodat ik weet of ik juist of fout zit maar mij lijkt het best erg veel pap hoor voor een BB. Confused
Bericht Vrijdag 5 September 2008 12:12 pm
yvon1968
Kuikentje

Reageer met quote  

quote:
Nog even een vraagje want ik weet het zo niet meer maar heb je jullie schatje van een hobby kweker of van een dierenzaak? Anders moet je eens ff een vogelarts of zo bellen want mij lijk het echt wel veel pap hoor, je kan ze ook TEVEEL pap geven maar wil je nu ook niet ongerust gaan maken of zo, denk dat maar niet. Het is inderdaad zo dat afbouwen beter is op het gevoel van je gaaitje maar ik heb het van een hobby-kweker en ook dan geeft je gaaitje aan of hij klaar is om het papje af te bouwen en dan doe je dat geleidelijk aan.

Ik hoop dat er nog reacties komen zodat ik weet of ik juist of fout zit maar mij lijkt het best erg veel pap hoor voor een BB. Confused

we hebben hem van een dierenwinkel (DIECA)
Bericht Vrijdag 5 September 2008 12:49 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Daar wil ik helemaal niks mee zeggen hoor en normaal is Dieca ook helemaal niet slecht hoor maar ik vind de redenering van hun voeding geven eerlijk gezegd nogal raar. Enfin, ik ga niet zeggen dat je het anders moet gaan doen, helemaal niet maar kan enkel maar zeggen hoe ik het ervaren heb en meegekregen heb van de kweker uit waar mijn grijsje vanaf komt. Wink
Bericht Vrijdag 5 September 2008 1:55 pm
yvon1968
Kuikentje

Reageer met quote  

quote:
Daar wil ik helemaal niks mee zeggen hoor en normaal is Dieca ook helemaal niet slecht hoor maar ik vind de redenering van hun voeding geven eerlijk gezegd nogal raar. Enfin, ik ga niet zeggen dat je het anders moet gaan doen, helemaal niet maar kan enkel maar zeggen hoe ik het ervaren heb en meegekregen heb van de kweker uit waar mijn grijsje vanaf komt. Wink

We hebben de gok gewaagd en zijn vanaf zondag naar 1x per dag gegaan.
Nu gaat hij s'ochtends wel gewoon eten en sávonds voeren we hem bij, Achteraf gezien begrijpen we nu wel waarom hij weinig at. Je wordt wakker en je kirjgt pap en ja dan zit je natuurlijk al vol. Dus vanaf 1x pap en eten gaat steeds beter.
Bericht Woensdag 10 September 2008 4:24 pm
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hoi Yvon, Het lijkt alsof hij musjes na doet maar dan wat harder. Hoort hij die veel?
Herman doet ook wel eens musjes na en dat klinkt eigenlijk precies zo. Hij doet het alleen als hij buiten is en ze hoort.

Je zult vast al wel veel tips hebben gekregen m.b.t. het gillen, misschien onderstaande tip ook al wel maar geef hem toch.
Wanneer hij rustig is, pak hem dan even bij je of geef hem aandacht. Zodra hij weer gaat gillen zet je hem terug.
't Zal vast allemaal wel goed komen. succes !!!!
Bericht Zondag 28 September 2008 11:01 am
yvon1968
Kuikentje

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by esjo
Hoi Yvon, Het lijkt alsof hij musjes na doet maar dan wat harder. Hoort hij die veel?
Herman doet ook wel eens musjes na en dat klinkt eigenlijk precies zo. Hij doet het alleen als hij buiten is en ze hoort.

Je zult vast al wel veel tips hebben gekregen m.b.t. het gillen, misschien onderstaande tip ook al wel maar geef hem toch.
Wanneer hij rustig is, pak hem dan even bij je of geef hem aandacht. Zodra hij weer gaat gillen zet je hem terug.
't Zal vast allemaal wel goed komen. succes !!!!

Momenteel kriijst hij niet meer. We hebben nu weer onze normale manier van leven at de afgelopen week niet kon door trieste omstandigheden.
dus op bekende tijden thuiskomen en sá vonds ook niet weg zijn. Nu zit hij weer lekker gezellig te brabbelen
Bericht Zondag 28 September 2008 11:32 am
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Dat is fijn om te horen, dat hij weer lekker brabbelt. Veertje
Voor de trieste omstandigheden: veel sterkte Troosten
Bericht Zondag 28 September 2008 11:36 am

Plaats Reactie 
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Zondag 27 Mei 2012 11:09 pm
  Berichten van afgelopen: