|
|
|
Christophe
Kuikentje
Hartelijk bedankt Esjo! zo, dan zit mijn man goed met zijn ademhaling maar de pop dus veel te hoog ..
Eum, je zei dat ik "hier" een lijst met artsten zou vinden maar ik zie geen link?
Groeten Christophe |
Zondag 16 November 2008 11:21 am |
|
|
esjo
Moderator

Hoe gaat het vandaag? |
Maandag 17 November 2008 10:43 am |
|
|
|
|
Christophe
Kuikentje
|
|
|
Gisteren gebeld naar van der Horst maar het was antwoordaparaat zoals gedacht.
Vandaag belde ze terug en ik heb heel de uitleg gedaan, dit is wat ze zei:
Wel er zijn 2 mogelijkheden: *ofwel is het hyperventilatie
*ofwel is het een longontsteking
ze zei dat hyperventilatie veel voorkwam bij pyrrrhuras dus als ze dat heeft dat dat een normaal verschijnsel heeft en ik mij geen zorgen moet maken.
Maar hoe weet ik of het om het één of het ander gaat:
Ik moet ze observeren zonder dat ze mij ziet
*als ik zeker ben dat ze mij niet ziet maar ik zie dat ze dan normaal aan het ademen is, gaat het om hyperventilatie (wanneer ze mij ziet begint ze te hyperventileren)
*als ik zeker ben dat ze mij niet ziet maar ik zie dat ze nog altijd zo snel aan het ademen is gaat het waarschijnlijk om een longontsteking en moet ik uitwerpselen opsturen ter onderzoek.
Nu heb ik daarstraks geprobeert haar te besluipen maar als ik ze zie kijkt ze me altijd aan dus het lukt me niet om te kijken zonder ze mij ziet dus ik doe het morgen met een cameratje ofzo
Groeten Christophe |
Maandag 17 November 2008 5:13 pm |
|
|
esjo
Moderator

Kan hyperventilatie verder geen kwaad? En gaat dat over als ze gewend is?
Succes morgen, hoop dat het lukt. Inderdaad met een cameraatje (webcam) is wel een goed idee. |
Maandag 17 November 2008 9:56 pm |
|
|
Christophe
Kuikentje
Neen kan geen kwaad, is een natuurlijke reactie en komt vaak voor bij pyrrhuras (heeft ze mij verteld).
Dat gaat normaal over inderdaad als ze gewent is (het was geen tam koppeltje dus er wordt aan gewerkt )
Ben benieuwd voor morgen , anders wordt het medicatie...
Groeten!! |
Maandag 17 November 2008 9:58 pm |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
Hoi Christophe, wat fijn dat ze je zo goed heeft geholpen door de telefoon! Ze is altijd superaardig en behulpzaam. Hopelijk is het gewoon hyperventilatie. Heb je een webcam? |
Maandag 17 November 2008 11:07 pm |
|
|
Sarah
Moderator

Hopelijk krijg je haar bekeken zonder dat ze je ziet, dat je je oordeel kan vellen. Hopelijk geen longontsteking. Goed dat je Hedwig gebeld hebt, is echt een goede arts, ga daar zelf ook, als het geen spoedgevallen zijn, anders kan ik wel eens te laat zijn natuurlijk; Dat is het jammere eraan, voor de rest ben ik er heel erg goed. |
Dinsdag 18 November 2008 10:06 am |
|
|
|
|
Christophe
Kuikentje
Ik heb een webcam met een draadje van maar 30 cm die je aansluit op de computer dus dat zal niet lukken?
Ik ben van plan om een fototoestel in de volière te hangen en dan een kwartiertje laten filmen waarna ik het filmpje kan bekijken
Het is vandaag niet gelukt want als ik van school kom is het donker dus het zal morgen namiddag moeten gebeuren , wel spannend..
Groeten |
Dinsdag 18 November 2008 5:12 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Hmmm nee dat gaat niet lukken. Heb je een usb aansluiting? Je hebt nl wel usb verlengkabels. De aansturing (afstand) werkt niet helemaal top maar het beeld blijft verder oké.
Maar met een fototoestel kan het ook! |
Dinsdag 18 November 2008 9:27 pm |
|
|
Christophe
Kuikentje
Vandaag zoals beloofd de camera in de volière gehangen .
Dit zijn mijn bevindingen:
Na 3 minuten was de ademhaling al gedaalt tot 80-90 keer per minuut waar dat eerst 130 keer per minuut was.
Toen ik terug naar de volière kwam en ze mij zag steeg deze weer tot 130 keer per minuut, dus ik ga er voorlopig toch vanuit dat het om hyperventilatie gaat?
Groetjes Christophe! |
Woensdag 19 November 2008 7:45 pm |
|
|
|
|
esjo
Moderator

Oh, dat is goed nieuws
Ze moet dus gewoon nog wennen.
Beter dat je het nu zeker weet, je maakt je toch zorgen als je niet weet hoe het komt en wat het is.
Hoop dat ze snel wat meer op d'r gemakje is  |
Woensdag 19 November 2008 8:35 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Oh dat is goed nieuws! Wat goed dat je het zo duidelijk kon zien..
Zei Hedwig nog iets over andere vogels en hyperventilatie? Of was dit echt typisch iets voor pyrrhura's? |
Donderdag 20 November 2008 9:38 am |
|
|
Sarah
Moderator

A oef, dat is toch al een geruststelling. Weet je toch al iets meer natuurlijk. |
Donderdag 20 November 2008 10:15 am |
|
|
|
|
Ga naar Pagina Vorige 1, 2
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 3:59 am
|
|
|
|
|