|
|
|
esjo
Moderator

| Aurora niest |
|
|
Vanochtend begon Jacko ineens keihard te schreeuwen en dat hield maar niet op. Tussen het schreeuwen door hoorde ik Aurora in het blok niezen.
Aurora eruit gehaald en heel haar neusje nat en slijm in haar bekkie. Allebei meegenomen naar de douche - hete kraan open - zodat er lekkere hete dampen kwamen en het niezen stopte toen ook . Ook het neusje werd weer droog.
Nu moest ik sowieso al voor Jacko z'n snavel naar de va en heb meteen een afspraak gemaakt voor morgen. Waarschijnlijk zal het een irritatie van een stofje zijn geweest maar ik ben er toch niet gerust op.
Het blok heb ik er weer afgehaald (hopelijk gaat ze straks niet alle kranten op de bodem verscheuren) en ze zitten nu beidden erg onder de indruk op de stok.
Ik hou het vandaag goed in de gaten en mocht ze weer gaan niezen ga ik vandaag naar Hooimeijer. In Drachten kon ik vandaag niet terecht omdat de va er niet is.
He bah, wat een toestand op de maandag morgen  |
Maandag 16 November 2009 11:02 am |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

Ow, daar ga je wel van panikeren natuurlijk maar hopelijk is er niets ernstigs aan de hand. Laatst had Fluf hier ook een echt vieze neus, het vocht liep er zeg maar uit. Toen helemaal proper gemaakt en ook voor de nodige damp en zo gezorgd, was opgelost ook hier. Hopelijk is het voor Aurora ook opgelost. Hou je ons op de hoogte?  |
Maandag 16 November 2009 12:27 pm |
|
|
esjo
Moderator

Ik heb nu zoiets, ging ze de kranten maar verscheuren op de bodem van de kooi. Ze zit maar te zitten.
Nu deed ze dat altijd al veel - gewoon zitten, alleen nu ga ik er iets achter zoeken. Bovendien ken ik hun gedrag in de nieuwe kooi ook nog niet. Pffffffffff- bah.
Eigenlijk wil ik niet naar hooi, kan daar als een berg tegenop zien omdat ik het in zijn ogen toch waarschijnlijk helemaal verkeerd doe. Ik voer immers zaden (weliswaar biologisch) naast de pellet. En een kale man - nou dat ligt natuurlijk aan mij. En ik kom daar niet voor een preek maar om een vogel te laten nakijken.
Ik zie het nog even aan en anders bel ik toch maar of ik daar vandaag terecht kan.
Was fluf ook een poosje uit z'n doen Sarah? Of was hij verder gewoon zoals altijd? |
Maandag 16 November 2009 12:37 pm |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

Kan ik goed begrijpen Esjo. Eerlijk is eerlijk, Hooi is misschien kundig maar ook niet iemand waar ik graag naartoe zou gaan maar probeer je voor die preek doof te maken, spreek voor hij kan spreken als het moet want ik zou me niet zomaar op mijn plek laten zetten door hem (kan niet zwijgen, grote mond, hihiihi) maar denk aan Aurora en niet aan die ...
Hij is verder wel goed, dat is het belangrijkste.
Hmm, ik zocht toen ook dingen bij Fluf, hij was stiller vond ik, Richard vond van niet maar ik ben er altijd bij hun, Richard niet dus wie heeft gelijk?
Ik snap zoals jij zegt dat je dingen gaat zoeken, dat ze anders doen als anders terwijl dat misschien niet zo is maar zeker spelen is natuurlijk altijd beter. |
Maandag 16 November 2009 12:41 pm |
|
|
esjo
Moderator

Ik had haar daarstraks wat pap gemaakt van juvenile en dat heeft ze lekker gegeten. Later ook nog wat paprika.
Er komt zo af en toe wat geluid uit en ze poetst zich dus het zal allemaal wel meevallen.
Uiteraard laat ik haar morgen wel binnentste buiten keren. Figuurlijk dan
up-date 17.30 uur. Ze zit nu lekker te smikkelen van een eitje en vanmiddag heeft ze gezellig "meegezongen" met mij.
Ik vind het toch wel heel bijzonder dat Jacko mij vanochtend heeft gewaarschuwd met dat heel harde schreeuwen van hem. Toen ik het hok opendeed was hij rustig. Zovan - nu komt het goed  |
Maandag 16 November 2009 2:49 pm |
|
|
Sarah
Moderator

Hey Esjo, is Aurora ondertussen weer helemaal genezen? Heeft ze er nog last van gehad? |
Woensdag 2 December 2009 12:38 pm |
|
|
|
|
esjo
Moderator

Ja, niets meer aan de hand. Zeer waarschijnlijk een hardnekkig stofje geweest, ook volgens Anton Bijer.
Gaaien niezen om stof uit hun neus te krijgen en in dit geval ging het waarschijnlijk niet zo vlot. Vandaar dat doorniezen.
Gelukkig allebei wederom gezond, ook ontlasting goed, snavel weer kort dus over een half jaar maar weer op herhaling in Drachten
Thanks voor het vragen  |
Woensdag 2 December 2009 3:09 pm |
|
|
Sarah
Moderator

oef, gelukkig was er verder niets aan de hand dus, maar je kan natuurlijk beter zeker spelen en dat heb je dan ook gedaan.
 |
Woensdag 2 December 2009 8:56 pm |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
Oh wat fijn om te horen dat alles goed was Esjo!!!
Ze kunnen je wel de stuipen op het lijf jagen he? |
Woensdag 2 December 2009 9:03 pm |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 4:03 am
|
|
|
|
|