|
|
|
Remco
Vlieger
| Bloedende veer |
|
|
Leia is net weggevlogen en bleef met een nieuwe vliegveer ergens achter hangen, nu hangt die veer er half uit en het begin bloedde. Wat is verstandig te doen? De veer zit nog wel vast maar hij is er zo ver uit dat ik denk dat hij er toch zal gaan uitvallen. |
Vrijdag 1 Augustus 2008 4:24 pm |
|
|
Egwene
Vliegende acrobaat
Hmm..ik persoonlijk zou haar de veer zelf laten verzorgen. Bloedt het hard? Of is het kapot, maar komt er niet echt bloed uitdruppen zeg maar? |
Vrijdag 1 Augustus 2008 4:54 pm |
|
|
Remco
Vlieger
Er komt geen bloed uit druipen, het is nu gewoon een rode plek waar haar veer eerst vast zat. |
Vrijdag 1 Augustus 2008 5:46 pm |
|
|
|
|
Egwene
Vliegende acrobaat
Dank denk ik dat je je niet echt zorgen hoeft te maken. Ik heb het niet gezien, dus helemaal betrouwbaar is mijn oordeel ook niet natuurlijk. Maar dat zul je wel begrijpen.
Weekamp (bb) heeft ook zijn vleugel wel eens kapot geslagen dat het bloed op de muur gespat zat. Heel zielig, maar hij verzorgde het zelf goed en het is vanzelf goed geheeld weer. |
Vrijdag 1 Augustus 2008 5:51 pm |
|
|
Sarah
Moderator

Heb ik ook een maand of 2 gehad met onze Jos, die was waarschijnlijk 's nachts geschrokken van iets en was aan het fladderen gegaan in de kooi, het resultaat was dit in de kooi:
http://www.fluffies.org/nl/flu.....b824aa94de
Zowel uit zijn staart als uit zijn ene vleugel was ie aan het bloeden geweest die nacht, alleen hebben we het pas gezien 's morgens als we opstonden en na contact te hebben gehad met VA en foto's te hebben gestuurd bleek dat ik het mocht laten als hij zijn vleugel normaal gebruikte en niet bloede, moest het wel in de gaten houden natuurlijk. Het enige wat ik nu heb is dat Jos op dit moment door zijn rui is aan 1 kant van zijn staart en 1 vleugel, daar waar hij ze kwijt was, de andere kant niet. Ik zou Leia ff in de gaten houden, meestal gaan ze die veer er zelf uithalen, wel zien natuurlijk dat ze er geen last van heeft of zo, want dan moet je er toch mee naar de VA.  |
Vrijdag 1 Augustus 2008 8:17 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: Bloedende veer |
|
|
Ah fijn dat het niet meer bloedt. Als het blijft bloeden moet je de veer uittrekken met een pincet. Soms blijft 'ie namelijk bloeden. Gelukkig is het hier nog nooit voorgekomen. |
Zaterdag 2 Augustus 2008 8:57 am |
|
|
|
|
Remco
Vlieger
De veer heeft net losgelaten en dr zit nu alleen nog maar een heel klein stukje veer, het heeft sinds gister niet meer gebloed dus gelukkig gaat het weer helemaal goed met Leia. |
Zaterdag 2 Augustus 2008 1:38 pm |
|
|
Egwene
Vliegende acrobaat
Fijn dat het weer goed gaat met haar. Is denk ik toch een hele geruststelling voor jullie! |
Zaterdag 2 Augustus 2008 1:41 pm |
|
|
Remco
Vlieger
Bedankt, het is zeker een geruststelling, nou lijkt me dat zoiets vast nog wel vaker gaat gebeuren, maar voor alles is het een eerste keer. |
Zaterdag 2 Augustus 2008 1:44 pm |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

Het is zeker schrikken en ik denk dat het dat ook blijft, je ziet het hoe dan ook niet graag gebeuren maar als het goed afloopt en er is verder niks aan de hand dan is het nog geen ramp.  |
Zaterdag 2 Augustus 2008 7:05 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Ah dat is fijn om te horen! Gelukkig is het met een sisser afgelopen..
Hoe is het met het trainen, Remco?  |
Woensdag 6 Augustus 2008 7:58 am |
|
|
Remco
Vlieger
Bedankt, het gaat goed hoor, de laatste tijd niet zoveel meer gedaan.
Maar laatst had ik het weer opgepakt en we zijn nu bezig met leren zwaaien, vleugel laten zien (wil dr echt niet in bij dr) en met de kleur groen. Groen gaat al vrij aardig aangezien we die nog niet veel hebben geoefend pakt ze hem toch vrij snel op. |
Woensdag 6 Augustus 2008 10:29 am |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

Die vleugels gaan inderdaad niet zo snel Remco, niet opgeven. Ben er ook al een hele tijd mee bezig en moet nog steeds ff met mijn vinger wijzen vooraleer hij een vleugeltje hoog doet, dan het andere en dan de 2 tegelijk, dan is ie echt komisch om te zien, op dat moment kriebel ik hem ook ff onder zijn vleugeltjes. Heel vaak zegt ie dan ook "oe" als ik hem zo kriebel.  |
Woensdag 6 Augustus 2008 1:28 pm |
|
|
Remco
Vlieger
Hahaha, het ging dus ook bij jou niet zo snel. Hier deed Leia in het begin steeds haar pootje erbij als ik om haar vleugel vroeg en dan deed ze haar ene vleugel omhoog samen met dr pootje en kreeg je echt een karate trap effect , maar helaas toen ik de foto wou maken deed ze het natuurlijk niet meer. Heb nu alleen maar een halve foto  |
Woensdag 6 Augustus 2008 3:02 pm |
|
|
Sarah
Moderator

Hahaha, zonder mijn vinger wijzen doet Jos het nog steeds niet hoor en als hij zijn kopje er niet goed bij heeft dan krijg ook ik inderdaad vleugel/pootje hoog. Komisch zich wel hé.  |
Woensdag 6 Augustus 2008 3:48 pm |
|
|
|
|
Ga naar Pagina 1, 2 Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 4:04 am
|
|
|
|
|