|
|
|
Willemien&Casper
Net uit het ei
| Chippen ? of onnodig.. |
|
|
Hoi
Is het overdreven als ik mijn pennant Casper laat chippen ? of is dat alleen aan de orde bij de kostbare papegaai soorten..
Groeten Willemien |
Zondag 23 November 2008 6:26 pm |
|
|
Sarah
Moderator

Hoi hoi,
Wat is kostbaar? In geld of in liefde? Onze Jos is gechipt en ook onze BB gaan we laten chippen. Als ze dan ooit mochten gaan vliegen en iemand met kwade bedoeling de ring uitdoet dan kan je hem nog altijd via de chip vinden. Daarom is voor mij de chip belangrijk, meer niet. En, mij gaat het dan niet om een dure of minder dure gaai maar omdat ik ze niet kwijt wil en elke kans op ze terugvinden mocht er iets gebeuren toch wil benutten.  |
Zondag 23 November 2008 6:46 pm |
|
|
|
|
Laura B
Moderator

Als je je er prettig bij voelt, dan kun je dat gewoon doen toch??  |
Zondag 23 November 2008 7:02 pm |
|
|
Willemien&Casper
Net uit het ei
| Chippen |
|
|
Hoi
Kan dit bij de 'normale' dierenarts ? En wat zou het ongeveer kosten..?
Groeten Willemien.. |
Zondag 23 November 2008 8:51 pm |
|
|
Sarah
Moderator

Ik heb ervaring gehad bij een "gewonde DA" hier bij mij in de buurt maar deze heeft wel veel ervaring met gaaitjes, hij heeft ook onze Fluf zijn pootjes gedaan, ben er nog altijd blij over (Fluf had spreidpootjes en 1 ervan hebben ze volledig moeten breken en spalken, het andere enkel spalken)
Bij hem zou ik 75 euro betalen voor het chippen. Nu weet ik natuurlijk niet of het overal zo is, prijzen schommelen nogal enorm. Maar, informeren kan altijd maar mocht je een DA nemen zorg dan dat je zeker bent dat hij de titel van VA wel zou verdienen ook al heeft hij die niet. Probeer je goed te informeren en het niet zomaar gelijk waar te laten doen.  |
Zondag 23 November 2008 9:53 pm |
|
|
|
|
Willemien&Casper
Net uit het ei
| Chippen |
|
|
Hoi Sarah
In maart volgend jaar ga ik verhuizen en voor die tijd wil ik het wel voor elkaar hebben eigenlijk.
Bedankt voor je reactie .. ik zal eerst eens rustig kijken voordat ik zomaar wat doe..
Groeten Willemien |
Zondag 23 November 2008 10:24 pm |
|
|
MariekevC
Ervaren vlieger
75 euro om te chippen????
Ik was rond de 15 euro kwijt bij Verstappen in Driebergen |
Zondag 23 November 2008 10:55 pm |
|
|
irene
Vlieger
ik 20,- in Leeuwarden bij Kliniek voor gezelschapsdieren!
|
Zondag 23 November 2008 11:14 pm |
|
|
|
|
PeCe
Vlieger
|
Chippen kan in principe wel bij een gewone dierenarts. Maar persoonlijk heb ik er meer vertrouwen in om dat te laten doen door een vogelarts of dierenarts met veel kennis van vogels. Daarom kies ik voor alle behandelingen voor dierenkliniek Feld in Amersfoort, is voor mij en vermoedelijk ook voor jou dichtbij. Op de website
http://www.dierenkliniekfeld.nl
kan je ook de tarieven lezen. Al heb ik mijn twijfels of de prijs van het chippen voor alle dieren gelijk is, want ik vind 27,- euro wel wat duur. Mijn ervaring is dat Feld meestal juist goedkoop is. Enige waarschuwing die ik wel wil geven, ga nooit naar Feld om te kortwieken, dat gaat meestal fout. Waarom blijft onduidelijk, maar er zijn er meerderen met slechte ervaringen betreffende het wieken. Voor de rest is het een top-kliniek waar veel mensen met papegaaien graag heen gaan. |
Maandag 24 November 2008 12:56 am |
|
|
Sue
Moderator

|
Laat chippen aub door een vogelarts doen of door een arts die wéét waar hij moet chippen. Ik meen dat Tommy destijds wat links had gepost over zwevende chips. De chip moet op een bepaalde plaats komen te zitten. |
Maandag 24 November 2008 7:56 am |
|
|
Willemien&Casper
Net uit het ei
| Chippen |
|
|
Hoi
Oké ..het is wel heel belangrijk dat t goed gebeurt..
Ik zal eens op mijn gemak informeren nu is het wat koud ook dus neem ik Casper nog niet mee naar buiten..
Bedankt voor jullie tips !
Groeten Willemien  |
Maandag 24 November 2008 9:55 am |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

quote:
Originally posted by MariekevC
75 euro om te chippen????
Ik was rond de 15 euro kwijt bij Verstappen in Driebergen
Klopt, maar dat is ook de enige prijs die ik tot nu toe weet bij deze ene persoon, moet nog verder informeren tegen dat het zover is. Heb er nu nog geen haast bij. Weet ook niet hoe het komt dat het zoveel is als ik jullie prijzen zo zie.  |
Maandag 24 November 2008 10:03 am |
|
|
Willemien&Casper
Net uit het ei
| Chippen |
|
|
Hoi
Ik heb alvast gekeken .. bij mij in de buurt ben ik zo'n 25 euro kwijt.
Heel ver rijden kost me weer benzine zie maar goed het moet wel iemand zijn die het 'kan' en als ik dan iets verder is maakt t ook niet zoveel uit..
Ik zal wel eens een telefoontje eraan wagen..
Groeten Willemien en ... ook Casper ('die meeleest nu') |
Maandag 24 November 2008 11:15 am |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 4:08 am
|
|
|
|
|