Vanmiddag was het dan zover, Kiko zijn ondersnavel zou korter gemaakt worden.
Kiko is onze logee en zijn ondersnavel is veel te lang
Voor zowel Kiko als voor ons toch een nieuwe ervaring. We waren nog nooit bij deze DA geweest. Maar we kunnen niet anders zeggen dat we zeer tevreden weg zijn gegaan
We zijn bij Dr. Bob van Wandelen geweest. Erg vriendelijke man die zekers de tijd neemt. Hij vertelde dat hij een half jaar bij Frank Verstappen in Driebergen heeft gewerkt. Dat is toch wel prettig om te weten en wisten ook dat hij dan voldoende kennis heeft om in ieder geval de normale papegaaien zaken te behandelen
We waren te vroeg maar konden meteen geholpen worden.
Na eerst gekeken te hebben naar de ondersnavel is hij de apparatuur gaan pakken. Een slijptolletje die ik al eerder had gezien bij dr Hooimeier kwam te voorschijn. (was toch een geruststelling)
Hij vroeg of Giel hem kon vasthouden of dat de assistent dat moest doen, maar Giel vond het geen probleem.
Met een tangetje om de bek open te houden en een metalen stokje op de tong weg te houden ging hij aan de slag en sleep zijn snavel mooi in vorm af.
na 10 minuten zat Kiko weer op tafel. ff schudden en weer klaar
Hoe vinden jullie mijn snavel nu?
ik zelf moet er nog ff aan wennen
Maar voor de leden die in de buurt van Haarlem wonen is dit zekers een goed alternatief
Hij zit ook in Beverwijk (zie de link) dus ook voor de mensen van boven het kanaal is het goed te doen
Hey wat fijn te horen dat het bezoekje aan de dierenarts zo soepeltjes is verlopen. Gebeurt dit vaker bij grijsjes, dat ze hun snaveltjes moeten laten bijwerken?
Het komt wel vaker voor bij papegaaien die slechte voeding hebben of hebben gehad.
Je ziet ook vaak doorgegroeide nagels.
Maar zo een ondersnavel komt weinig voor hoor. meestal is het de bovensnavel.
helaas is Kiko een vogel die weinig knaagt. Bij ons wel, maar bij zijn baasjes niet. daar heeft hij ook heel ander speelgoed voorhanden. Hier zit hij op verse natuurtakken die hij naar hartelust mag slopen
Wat ziet hij er nu weer helemaal goed uit joh . Wat goed dat het allemaal zo vlot verlopen is en dat Kiko zo'n brave gaai is.
Het klinkt natuurlijk allemaal zo enorm wat ze doen en voor het gaaitje is het denk ik ook wel een stress moment maar Kiko zal er wel een pak beter mee zijn nu.
Het kan door meerder oorzaken komen maar 1 van de meest voor komende oorzaak is slechte voeding.
Bij Kiko is dit ook het geval geweest. Vorig jaar is hij voor het eerst komen logeren. Toen hebben wij hem overgezet op pellets. ook toen had hij die lange ondersnavel al.
Helaas zijn zijn baasjes bang voor hem en durfde niet met hem naar de DA
Ik heb ook nog nooit natuurtakken in zijn koi gezien. Maar we gaan een speelboom voor hem maken.
Ze gaan hun woonkamer verbouwen, dus dan hebben ze er plek voor. Dan kan hij naar gelang lekker knagen
Zondag 6 Juli 2008 10:25 pm
Fladder naar forum:
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Dinsdag 14 Oktober 2008 1:23 pm