|
|
|
ikkebianca
Fladderaar
| erge rui?? |
|
|
hallo,
ik had een vraagje. charlie verliest zo ontzettend veel veren. veel kleine die zeg maar uit de nek en van zijn hoofd. kan de rui zo heftig zijn?
hij heeft soms ook een handje van hardhandig poetsen. waardoor de veren in zn nek een beetje beschadigd zijn.
ben zo bang dat er wat anders aan de hand is. maar hij fluit er nog wel op los en eet en drinkt goed. |
Donderdag 1 Mei 2008 6:04 pm |
|
|
Sarah
Moderator

Misschien dat hij wat geïrriteerd is door de pluimpjes. Kan je hem douchen of met een plantenspuit natspuiten? Kan wel wat helpen.  |
Donderdag 1 Mei 2008 6:15 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: erge rui?? |
|
|
Volgens mij zijn er op dit moment meer gaaitjes erg in de rui. Ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken hoor.
Voor de zekerheid kan je natuurlijk altijd even langs de vogelarts..  |
Donderdag 1 Mei 2008 6:17 pm |
|
|
|
|
ikkebianca
Fladderaar
ja douchen vind hij heerlijk.
is het ook goed als hij gewoon mee gaat als ik zelf douche en dan erbij staan. dat het vochtig word zeg maar. of is dat alleen voor de luchtwegen? |
Donderdag 1 Mei 2008 6:19 pm |
|
|
Sarah
Moderator

Het kan zeker geen kwaad als ie meegaat in de douche, Heb je een douche stok voor hem? Veel gaaitjes vinden het zalig, alleen die van mij vind het vreselijk Het is dan ook onze Gekke Jos.  |
Donderdag 1 Mei 2008 6:21 pm |
|
|
ikkebianca
Fladderaar
ik heb een soort trappetje wat ik over het bad heen kan zetten. daar staat hij zich dan op te douchen. wil eigenlijk nog wel gewoon een stok die ik aan de muur kan maken. maar ben bang dat als ik zuignappen gebruik dat dat niet blijft zitten. dus ik ga mn (handige) vriend eens vragen of hij ideeen heeft. haha
ik voelde net gelukkig bij charlie nieuwe veren. die nog in het hulsje zitten. en ik heb een staartveer gevonden. jeetje zo'n rui had ik niet meegemaakt.
bedankt allemaal voor de reacties. was wat geruster |
Vrijdag 2 Mei 2008 5:26 pm |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

Hoi ikkebianca, als hij gewend is om zich zo te douchen dan zou ik het ook zo laten hoor. Ik dacht dat hij nog nooit mee was gaan douchen, daarom dat ik dat zei. Maar proberen kan je het nog altijd. Hij doucht zich, dat is het belangrijkste. Komt goed hoor, hier is het ook nog steeds erg met ons grijsje. Helaas, we moeten erdoor maar zal toch blij zijn als dat achter de rug is want hij wordt met momenten gek van zichzelf en ik van hem  |
Zaterdag 3 Mei 2008 7:06 am |
|
|
Sue
Moderator

|
quote:
Originally posted by ikkebianca
ja douchen vind hij heerlijk.
is het ook goed als hij gewoon mee gaat als ik zelf douche en dan erbij staan. dat het vochtig word zeg maar. of is dat alleen voor de luchtwegen?
Ja hoor dat kan ook. Het is ook nog eens goed voor de luchtwegen. |
Zaterdag 3 Mei 2008 9:04 am |
|
|
Tommy
Fluffies bewoner
Hier zijn er ook 2 heel erg in de rui Vond een paar keer bergen veren...maar ze zijn verder erg vrolijk en zien er ook goed uit.
Ik douche ze ook maar wat vaker
Kan me iig voorstellen dat je even geschrokken bent.
Zou zon extremere rui mss ook met het toch wel ERG mooie weer van de laatste tijd te maken hebben?  |
Zaterdag 3 Mei 2008 7:56 pm |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
Hmpf, Zazu is hier ook flink aan het ruien. Hij zit sinds kort helemaal vol met pennen en ziet er lekker mottig uit.  |
Zondag 4 Mei 2008 10:16 am |
|
|
esjo
Moderator

Herman is ook heel heftig aan het ruien. Eerder ging het veel geleidelijker, maar nu Hij is verder hartstikke vrolijk en speels. |
Maandag 5 Mei 2008 9:53 am |
|
|
Sue
Moderator

|
Is Herman inmiddels door z'n rui heen?  |
Dinsdag 10 Juni 2008 11:20 am |
|
|
|
|
Laura B
Moderator

Cleo is ook enorm in de rui...ze heeft zelfs van die donsplekken in haar verendek. Ik kan eronder de nieuwe veren voelen. Ook haar staart heeft al een paar nieuwe veren gelukkig, die zagen er ook een beetje rafelig uit...Ze krijgt extra juvenile met palmolie om een beetje te helpen. Veel douchen en veel in de zon/schaduw...  |
Dinsdag 10 Juni 2008 12:06 pm |
|
|
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat
Tas is nog steeds goed bezig ... leuk voor mij, want hij heeft een heleboel nieuwe veertjes inkomen waarvan ik de hulsjes los kan peuteren gnagna.
(Ja, ik ben die soort die niet van korstjes af kan blijven enzo ) |
Woensdag 11 Juni 2008 7:37 am |
|
|
Sarah
Moderator

Kan Tas dat goed verdragen dat je dat doet?
Hier is Jos ook nog vollop bezig. Vooral zijn borst ziet er niet uit op het moment. Ik meende eerst dat hij aan het plukken was maar zag de nieuwe pluimpjes komen dus ben op mijn gemak. Hij moet ook nog zijn staartje goed wisselen want de nieuwe veertjes zijn prachtig maar de helft van zijn oude staartje zit er nog, die zal er nu wel snel uitgaan. |
Woensdag 11 Juni 2008 8:55 am |
|
|
|
|
Ga naar Pagina 1, 2 Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 4:14 am
|
|
|
|
|