|
|
|
Windkracht13
Vlieger
Even een vraag, wil Bob z'n check up laten doen, welke arts adviseren jullie mij?
Zat zelf te denken aan H vd Horst in Veldhoven, od Dierenkliniek de Baronie in Breda...
Gaarne jullie reactie's, |
Donderdag 22 Januari 2009 11:41 am |
|
|
Sarah
Moderator

Ik kan enkel maar spreken over Veldhoven, heb enkel ervaring met Hedwig. Voor mij is Hedwig de artse die mijn gaaitjes met de nodige respect behandeld, wat niet altijd even simpel is als je weet dat mijn grijsje bij een VA ineens in een wilde gaai veranderd die het liefst alle 10 de vingers zou afknagen
Misschien is je andere optie ook goed maar daar krijg je vast nog reactie over, heb er zelf geen ervaring mee, kan er dus niks over zeggen  |
Donderdag 22 Januari 2009 12:20 pm |
|
|
Egwene
Vliegende acrobaat
Ik ken ook alleen Hedwig in Veldhoven en ben daar erg over te spreken! |
Donderdag 22 Januari 2009 12:55 pm |
|
|
|
|
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat
Als het voor jou te doen is qua afstand, is Hedwig mijn inziens een prima keuze  |
Donderdag 22 Januari 2009 4:52 pm |
|
|
Windkracht13
Vlieger
Bedankt voor jullie reacties, na wat heen en weer gebeld te hebben met bekenden van mij, heb ik besloten om naar Dr. Bastiaansen te gaan van de Dierenkliniek de Baronie in Prinsenbeek.
Komende Dinsdag is de grootte dag voor Bob, (nouja, eigenlijk voor mij dan)
Ben nu al zenuwachtig , potverdorie, ik hoop dat ik dat een beetje weet te verbergen voor dat grijze verenmonster 
Laatst aangepast door Windkracht13 op Vrijdag 23 Januari 2009 9:00 am, in totaal 1 keer bewerkt |
Vrijdag 23 Januari 2009 8:56 am |
|
|
Windkracht13
Vlieger
_Sorry dubbele post_ |
Vrijdag 23 Januari 2009 8:58 am |
|
|
|
|
Egwene
Vliegende acrobaat
Je had niet dubbel gepost hoor!
Maare, ik snap wel dat je zenuwachtig bent, maar het komt vast goed. Hij is gelukkig niet ziek, maar een check-up en dat is altijd goed!
Wel even laten weten hoe het is geweest, hè?!  |
Vrijdag 23 Januari 2009 9:12 am |
|
|
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat
Zie het als een kans om iets van een professioneel te leren
Ik heb altijd een hele waslijst vragen mee waarvan ik een antwoord van een vogelarts wil
Heb je al bedacht wat voor onderzoeken je wil laten doen? |
Vrijdag 23 Januari 2009 9:53 am |
|
|
Windkracht13
Vlieger
Hij wordt getest op de 3 bekenste ziektes, en omdat hij een roesje gaat krijgen, wordt er gelijk gekeken of het echt een mannetje is...
Bob is voor het eerst getest, toen hij een half jaartje was.
Aangezien Bob bij die kl**tzak uit Den Haag komt, en er een nieuw grijsje aan zit te komen, wil ik nu echt zekerheid hebben over zijn gezondheid.
Bob is nooit ziek, dus moet me daar ook niet druk over lopen maken.
Maarja, je weet het niet, wordt een zeer slopende eek voor mij...
Ben nu ook al een lijsje aan het maken wat betreft de vragen die ik op Bastiaanse gaat afvuren, kan ik inderdaad van leren... |
Vrijdag 23 Januari 2009 10:02 am |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

Maak je niet te druk. Heeft geen zin en de kans dat er iets fout is is vrij klein maar het is goed dat je zekerheid wil. Snap je stress wel hoor maar probeer het nog maar ff van je af te zetten, het is nog ff. |
Vrijdag 23 Januari 2009 10:39 am |
|
|
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat
Ok, als hij toch een roesje krijgt en er bloed wordt afgenomen, laat ook het bloed nakijken; zeker omdat hij al ouder is. Calcium, vitamine A, proteine op zijn minst. Om dezelfde reden - dat hij al ouder is - denk ik net als Sarah dat je je niet al te druk moet maken om de uitslagen van de bekende trio, dat is meer een formaliteit. Als hij psittacose had, had je het al geweten, PBFD hoogstwaarschijnlijk ook.
Bedoel je dat het geslacht endoscopisch wordt bepaald? Dan zou ik gelijk gebruik maken van de kans en Bob helemaal van binnen laten nakijken; dan ziet de vogelarts meteen of de organen in orde zijn.
Ontlasting ook, maar dat is vanzelfsprekend, denk ik
Complimenten dat je zo'n verantwoordelijk, verstandig baasje bent (testen omdat er een nieuwe vogel komt); ik wilde dat iedereen zo was  |
Vrijdag 23 Januari 2009 11:31 am |
|
|
Windkracht13
Vlieger
He Shi-Nayne, inderdaad een goeie, bloed in zijn geheel na laten kijken.
Zal er gelijk om vragen bij binnenkomst
Het geslacht wordt endoscopisch bepaald, wil er echt zeker van zijn.
Ik weet dat ik bij Bastiaanse voor de 3 onderzoeken + Geslacht 128,70 kwijt gaan zijn. Dit vind ik reuze meevallen...
Ik weet niet wat het kost om zijn orgaantjes te laten checken, maar dat zal ook niet schokkend veel meer zijn...
Brrr |
Vrijdag 23 Januari 2009 11:49 am |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
quote:
Originally posted by Shi-NaYne
Ok, als hij toch een roesje krijgt en er bloed wordt afgenomen, laat ook het bloed nakijken; zeker omdat hij al ouder is. Calcium, vitamine A, proteine op zijn minst.
Helemaal mee eens! Ik zou dan ook meteen andere dingen laten nakijken. Dan hoef je ook niet twee keer voor bloedprikken.
Als je dit ook wilt, dan zou ik naar Hedwig gaan. Die kan veel dingen zelf uitvoeren. Dan heb je ook snel de uitslag. |
Vrijdag 23 Januari 2009 6:28 pm |
|
|
floranne
Beginnende vlieger
Dat Hedwig een uitstekende va is , daar ben ik ook van overtuigd.Ze heeft ons voor onze vorige kakariki telefonisch ONMIDDELLIJK uitstekende raad gegeven.
Maar ze heeft het wel bijzonder druk!
Voor de Belgen onder jullie wil ik ook even mijn ervaring met Filip Verlinden uit Nieuwrode neerschrijven;
we belden rond 11u .Er was een Engels antwoord te horen, waar ik NIET OP INSPRAK, ik hing terug.Want ik was van plan later terug te bellen.Maar 20' later belde hij zelf terug .Hij luisterde aandachtig , was bereid naar een filmpje over Picou te bekijken via internet en ons weer raad te geven.
Wij mochten ook onmiddellijk komen, toen we opnieuw ongerust waren .Bij hem is het niet om geld te doen, wel om gaai en baas zo snel mogelijk bij te staan. |
Zondag 16 Augustus 2009 8:02 am |
|
|
Sarah
Moderator

Zeker goed dat je dit laat weten, ook voor mij want hier is het niet evident een goede arts te vinden en heb net gekeken. Een 44 minuten rijden ongeveer, Hedwig is een 35minuten voor ons dus dat is te doen.
Bedankt Floranne, kan me ook helpen indien nodig. |
Zondag 16 Augustus 2009 8:14 am |
|
|
|
|
Ga naar Pagina Vorige 1, 2, 3 ... , 13, 14, 15 Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 13 Februari 2012 5:12 pm
|
|
|
|