|
|
|
Bogucci
Vlieger
|
Ik ben zo blij voor je dat het goed gaat met Tweety. En ik vind de rekening inderdaad meevallen. Lief van jouw moeder (mijn moeder zou ook zo reageren)
Mooi verjaardagscadeau. |
Donderdag 5 Oktober 2006 11:09 am |
|
|
Kromsnavelkortpootreigâh
Fladderaar
k ben zo blij voor je dat dit met een "sisser" lijkt af te lopen..
Sjee, wat zal je in spanning hebben gezeten...
Ongelooflijk hoor, hoe dit goed afloopt...
Nou, lekker aandacht inhalen jullie allebei, want wat zal je m ook enorm gemist hebben. Maffe Bird, nie meer doen he, loodveters... en ander gevaarlijk spul... wordt vrouwtje erg verdrietig van en gaan er meerdere mensen in de stress...
Spreek nou met Tweety af, dat als ie toe is aan nieuw speelgoed, dat ie je dat gewoon zègt, ipv deze maffe capriolen...
Groetjes van hier, en Beterschap beide he!!! |
Donderdag 5 Oktober 2006 11:44 am |
|
|
Patricia
Kamikaze piloot
|
Oef, wat ontroerend om te lezen hoe Tweet stijf tegen je aangeplakt lekker mee terug naar huis ging. Tuurlijk heeft die lieverd je heel erg gemist maar het is geweldig dat Tweet weer beter wordt. Dat heeft hooi toch maar weer mooi voor elkaar En hooi ook blij dat jij van pure opluchting zijn hele tent leeggekocht hebt Wat lief van je moeder dat ze de rekening betaald heeft. Lekker nog uitzieken saampjes en vooral lekker genieten van elkaar, dat hebben jullie wel verdiend na zoveel spanning. Beterschap! |
Donderdag 5 Oktober 2006 3:12 pm |
|
|
|
|
Marlies R
Vlieger
|
|
|
|
We hadden vandaag aan het einde van de middag nog even weer een spannend moment. Hij begon opeens weer te overgeven... En aangezien daar het hele probleem mee is begonnen, was ik natuurlijk gelijk helemaal weer bezorgd! Gelukkig was het 5 min later spreek uur en kon ik even weer bellen met Hooijmeijer.
Waarschijnlijk kwam het door de appel die ik hem een tijdje daarvoor had gegeven. Appel en sinaasappel staan er dus schijnbaar om bekend dat dit overgeefneigingen kan veroorzaken. Zoveel had ie niet gehad ( +/- 1 bij 1 centimeter) maar hooijmeijer zei dat je beter niet meer dan de grote van 1-2 erwten kan geven. In elk geval op advies van Hooijmeijer een half uur gewacht en daarna het tweede deel van de medicijnen gegeven. Dit bleef in elk geval wel binnen en sindsdien ook geen overgeefneigingen meer gezien. Hij wilde echter niet alles opeten, dus later vanavond nog een keer de rest proberen te voeren. Is toch wel belangrijk dat hij alle medicijnen binnen krijgt.
Pfffff, in elk geval weer een dosis adrenaline! |
Donderdag 5 Oktober 2006 5:57 pm |
|
|
Danny
Moderator

Wat goed om te horen,dat tweety zich zo heerlijk laat behandelen!!
En goed meewerkt!!!
Haha,die bezorgdheid klinkt denk ik wel iedereen bekend in de oren!!! |
Donderdag 5 Oktober 2006 8:47 pm |
|
|
Igor
Vliegende acrobaat
|
Ja logisch dat je adrenaline daarvan omhoog schiet! Tweet heeft al bewezen dat hij een bikkel is, dus hij komt er wel
Wel verstandig om zijn medicijn toch te geven. |
Vrijdag 6 Oktober 2006 8:04 am |
|
|
|
|
Marlies R
Vlieger
|
Nou, over de nacht is het weer verslechterd
Hij heeft een deel van de laatste voeding ( en dus ook medicijnen) vanacht weer overgegeven, en vanochtend heeft hij ook weer ongeveer de helft er uit gebraakt. Natuurlijk gelijk weer contact opgenomen met Hooijmeijer. Hoewel het zorgelijk is dat hij weer overgeeft, is het een goed teken dat hij nog wel eetlust heeft. Ook heeft hij nog steeds interesse in de dingen om zich heen.
Plan is om het nu over het weekend heen te tillen zolang als dat hij nog wel gewoon eetlust heeft en intresse in de dingen om hem heen. Maandagavond ga ik dan weer met hem heen om een nieuwe röntgenfoto te maken. We gaan dan zien of daadwerkelijk alle lood eruit is ( wat nu wel zou moeten en hoe zijn maag en nieren er uit zien. |
Vrijdag 6 Oktober 2006 11:27 am |
|
|
Tommy
Moderator

Niet zo mooi dat t nu weer slechter gaat. Het klonk juist zo blij en vrolijk
Dat van die appel vind ik persoonlijk een beetje vreemd bedacht door Hooi Vooral in dit geval een beetje kort door de bocht lijkt mij. Een zieke vogel die toevallig ineens gaat overgeven van een stukje appel??? Mijn gezonde vogels doen dat al nooit en ik zou dus ook in paniek raken als ik jou was.
Overgeven lijkt mij geen goed teken hoor waarom mocht hij eigenlijk niet daar blijven tot alles eruit was???
Sorry als ik een beetje somber reageer ...maar het verhaal van Flitje en Fluf zit nog zo vers in mn hoofd Niet dat dat de schuld van Hooi was...ze wisten niet eens dat er metaal in flit zat, maar toch...het had zo anders kunnen aflopen
Iig heel veel sterkte!!! En als je t niet vertrouwd...ga dan asjeblieft terug naar een vogelarts!!! Jij kent je diertje t beste hoor  |
Vrijdag 6 Oktober 2006 12:00 pm |
|
|
Marlies R
Vlieger
|
|
|
|
Hoi Tommy,
Bedankt voor je reactie! Ik ken het verhaal van Flitje en Fluf niet overigens.. Maar zal even reageren op de rest.
Wat de appel betreft, dit was in principe niet heel erg, omdat hij zijn medicijnen en voeding van die dag wel binnen had gehouden. Enkel het stukje appel dat hij had gehad was er weer uitgekomen, en daarna ging het gewoon weer goed. Lijkt er dan toch op dat de appel verkeerd was gevallen oid. Natuurlijk was ik toen evengoed al weer helemaal bezorgd.
De reden dat Tweet eerder naar huis is gekomen was omdat het opzich hardstikke goed met tweet ging. Dankzij de medicijnen voelde hij zich niet ziek meer, en dus was het voor hem wel prettig om dan gewoon weer lekker in zijn eigen kooi en omgeving te kunnen zijn aangezien het geven van de medicijnen verder niet moeilijk is ofzo.
Na vanochtend heeft hij gelukkig niet meer overgegeven. Ik geef de medicijnen nu verspreid over de dag in kleinere porties. De portie van tussen de middag is er ook gewoon in gebleven, even als een klein stukje cracker tussendoor.
Hopelijk gaat het vanaf nu gewoon weer beter en was dit gewoon even een dipje. Maandag in elk geval weer heen voor uitgebreide controle..... |
Vrijdag 6 Oktober 2006 1:52 pm |
|
|
|
|
Danny
Moderator

Nou,kom op Tweety,hou je taai!!!
Heel veel sterkte Marlies,maar we zullen hier wel lezen hoe verder verloopt.. |
Vrijdag 6 Oktober 2006 4:06 pm |
|
|
Patricia
Kamikaze piloot
|
oeh, zenuwslopend hou moed en heel veel sterkte met alles! |
Vrijdag 6 Oktober 2006 4:09 pm |
|
|
kadoes
Kamikaze piloot
heel veel sterkte hoor samen.
ik hoop dat hettoch snel weer beter gaat.
wel fijn dat hij zich interreseert voor alles om hem heen. |
Vrijdag 6 Oktober 2006 7:44 pm |
|
|
|
|
Tommy
Moderator

Ah dat is fijn om te lezen... gelukkig heeft hij niet meer overgegeven Ik hoop dat t nu snel nog beter gaat  |
Vrijdag 6 Oktober 2006 8:28 pm |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Hmm kan me voorstellen dat dat schrikken was. Kan inderdaad zijn dat de appel oid niet goed is gevallen. Iago is een héle tijd terug ontzettend ziek geweest van (veel te veel) banaan..
Ik hoop dat het snel beter gaat hoor! Sterkte maandag! |
Vrijdag 6 Oktober 2006 10:22 pm |
|
|
Marlies R
Vlieger
|
|
|
|
Vanavond zijn we weer naar Meppel geweest voor controle. Eerder dan verwacht vanwege het overgeven, maar...
Alle lood is er uit!!!
En ook: Zijn nieren zien er goed uit en zijn maag is ook weer gekrompen! ( Die was bijna twee keer zo groot als normaal vanwege de verlammingsverschijnselen van de lood)
Het is nu dus met name nog een kwestie van anti-dote afbouwen ( over 4 dagen is hij daar af) en weer aansterken. Er moet echt weer wat vlees op die kippenbotjes komen, want hij is flink afgevallen van alles.
Enige wat nog niet helemaal in orde is, zijn z'n darmen. Dezen zijn nog een beetje opgezwollen. Gezien hoe verschikkelijk ziek hij echter is geweest is dit "normaal". Dit komt ( als het goed is) vanzelf weer goed.
Jullie kunnen je waarschijnlijk goed voorstellen dat ik echt ONTZETTEND blij ben! Nog een paar dagen samen uitzieken, en dan gaan we weer over op de normale dagelijkse routine.
Om aan te sterken blijft hij naast zijn gewone Harrison Birdfood brokjes ook de Juveniele/recovery mix krijgen, en ook heb ik op aanraden van Hooijmeijer "Power Treats" gekocht. Een soort van snoepjes die zwakkere vogels helpen aansterken. Mag hij er ook een stuk of 8 van per dag.
Hopelijk is hij snel weer een beetje de oude! Weet in elk geval wel dat we heeeeel erg veel geluk hebben gehad! |
Maandag 9 Oktober 2006 11:45 pm |
|
|

|
|
Ga naar Pagina Vorige 1, 2, 3, 4, 5, 6 Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Woensdag 8 Oktober 2008 5:39 am
|
|
|
|
|