|
|
|
hilli
Vliegende acrobaat
| guusje in zelhem(plukken) |
|
|
guusje is gisteren opgenomen in zelhem want ze is ineens gaan plukken de oorzaak ervan weten we helaas niet want er is niks veranderd hier en aandacht krijgt ze ook genoeg
waarschijnlijk is ze in de nacht van zondag op maandag ergens van geschrokken want zondag was alles nog normaal en plukte ze nog niet.
maandag ochtend lagen er een heleboel veren onderin de kooi en het borstje van guusje was alleen nog maar dons. S`middags uit het ziekenhuis weergekomen lagen er weer heel veel veren onderin de kooi en het borstje was kaler.
Ik heb toen meteen contact opgenomen met zelhem en daar kon guusje gisteravond direct terrecht.
De arts zei dat we goed gehandeld hadden door meteen te komen en niet eerst aan te kijken een fout wat veel mensen wel maken omdat het gedrag(plukken) nu meteen afgeleerd kan worden.
Vandaag hebben ze het snaveltje van guusje bewerkt onder narcose zodat ze niet meer kan plukken
Alles is goed gegaan!!! Ze is even actief en eet goed zoals elke gezonde vogel zei de arts.
Vrijdag mag ik weer bellen want dan kunnen ze ook beoordelen of guusje echt gestopt is met het plukken.
Uiteraard groeit de snavel wel weer normaal met de tijd maar tot die tijd kan ze er niet meer mee plukken en tegen de tijd dat de snavel weer normaal is, is ze het gedrag vergeten en is dat eruit. |
Dinsdag 13 Oktober 2009 1:37 pm |
|
|
Sarah
Moderator

Ow wat naar maar het lijkt me goed mogelijk dat Guusje ergens van geschrokken is ja, zeker omdat je 's morgens de veertjes gevonden had.
Goede reactie in elk geval hoor,daar kan niemand op discussiëren.
Hopelijk mag het helpen door de snavel zo bij te werken, zou goed zijn mocht het op deze manier werken. We duimen in elk geval. |
Dinsdag 13 Oktober 2009 2:25 pm |
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
ach jee, wat een zorg erbij ineens. ikhoop echt dat het weer goed zal gaan en het plukken stopt. heel veel sterkte |
Dinsdag 13 Oktober 2009 3:09 pm |
|
|
|
|
esjo
Moderator

Wat schrikken zeg. Wel goed dat jullie inderdaad zo nsnel hebben gehandeld
Hoe hebben ze de snavle bewerkt dan? Is dit als een alternatief voor een kapje?
Hopelijk werkt het, sterkte en succes  |
Dinsdag 13 Oktober 2009 3:27 pm |
|
|
hilli
Vliegende acrobaat
volgens mij zouden ze de snavek branden en dan een beugeltje erin plaatsen hij kan er dan in ieder geval niet meer mee plukken maar nog wel mee eten zodra ze weer thuis is zal ik er wel foto`s van maken hoe het eruit ziet ik heb zelf ook nog echt geen idee hoe het het eruit zal zien bij guusje. Het is wel onder narcose gebeurd dus van de ingreep heeft ze niks gemerkt gelukkig... ik hoop ook echt dat het zal werken bij guusje en misschien als het een goede oplossing is om het plukken aan te pakken zeker op korte termijn zal dat misschien ook een oplossing zijn voor anderen waarvan de gaai opeens begint te plukken..
ik vond trouwens de dierenarts echt top een hele lieve man was het en die ik die middag aan de telefoon had ook..  |
Dinsdag 13 Oktober 2009 3:38 pm |
|
|
hilli
Vliegende acrobaat
guusje mag als het goed is morgen weer naar huis toe dan zal ik ook foto`s maken en plaatsen van haar nieuwe uiterlijk
vrijdag toen ik had gebeld was ze weer gaan plukken dus gingen ze haar snavel nog een stukje bij branden maandag toen ik belde ging het al wat beter met guusje en woensdag zeiden ze dat het erg goed ging en nog niet weer had geplukt ze wouden het nog wel even aankijken dus waarschijnlijk mag ze dan morgen eindelijk naar huis ik kan om half tien bellen en dan hoor ik het dus hoop echt dat ze niet meer plukt en goed kan eten weer......wat kan je zo`n beessie toch missen ook  |
Donderdag 22 Oktober 2009 9:01 pm |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

Je kan zo'n lieverd inderdaad echt wel missen. Ik mis ze na 1 dag al zo verschrikkelijk dus mag me niet voorstellen wat jij nu meemaakt.
In elk geval goed nieuws dat ze naar huis mag, hopelijk gaat het goed, daar gaan we in elk geval met je meehopen. |
Vrijdag 23 Oktober 2009 7:54 am |
|
|
hilli
Vliegende acrobaat
heb net gebeld en moet over een half uur weer bellen heb er ff een hard hoofd in of ze werkelijk naar huis mag vandaag dus is ff spannend nu  |
Vrijdag 23 Oktober 2009 8:45 am |
|
|
Sarah
Moderator

Ik was er ff niet, was met de gaaitjes bezig. Weet je al iets meer ondertussen? |
Vrijdag 23 Oktober 2009 9:41 am |
|
|
|
|
hilli
Vliegende acrobaat
ze is gelukkig weer thuis en wat was ze blij dat ze ons zag en knuffelen dat ze deed echt zow ontzettend lief alleen ze heeft het nu niet meer op mensen met een wit schort aan....ik zal vandaag nog foto`s plaatsen van guusje al ziet het er absoluut niet raar uit de snavel |
Vrijdag 23 Oktober 2009 12:08 pm |
|
|
esjo
Moderator

Wat is ze lang weggeweest zeg. Wat heerlijk dat je d'r weer lekker thuis hebt  |
Vrijdag 23 Oktober 2009 12:11 pm |
|
|
Sarah
Moderator

Wat fijn dat ze terug thuis is en zooooo lekker wou knuffelen met je. Leuk is dat. Wat zal ze je ook gemist hebben zeg.
Geniet vooral van jullie terug samen zijn en natuurlijk willen we haar zien maar geniet ook echt maar van jullie hereniging, je merkt duidelijk dat het haar goed doet als ik dit zo lees. |
Vrijdag 23 Oktober 2009 1:45 pm |
|
|
|
|
hilli
Vliegende acrobaat
ik heb de foto`s erop staan van guusje
ze is nog wel wat aangeslagen door het verblijf bij de dierenarts maar dat zal wel even de tijd nodig hebben.
verder plukt ze echt niet meer dus dit is voor haar een hele goede directe behandeling geweest gelukkig  |
Zondag 25 Oktober 2009 3:18 pm |
|
|
esjo
Moderator

Hoe gaat het met Guusje? |
Zaterdag 31 Oktober 2009 10:36 am |
|
|
hilli
Vliegende acrobaat
hey ja gaat hartstikke goed met haar ze eet weer helemaal goed zelf maar ze is echt wel veranderd ze is veel aanhankelijker en liever geworden na haar opname verder is ze weer de oude en plukt niet meer |
Zaterdag 31 Oktober 2009 5:29 pm |
|
|
|
|
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4 Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 13 Februari 2012 5:05 pm
|
|
|
|
|