|
|
|
Cosch
Ervaren vlieger
ON-topic maar weer!!!!!
Ik heb sindskort ook ervaring met Hedwig. Ik had haar (gelukkig) nog nooit gesproken. Gijs zat in eens aan een plant te slopen die volgens internet giftig was. Dus ik bijna alle vogelartsen af moeten bellen omdat ze allemaal niet aanwezig waren. En ik van ed ene naar de andere doorgestuurd werd. Maar gelukkig belde Hedwig binnen een uur terug.
En wist uiteindelijk te vertellen dat deze plant niet giftig voor dieren was. Gijs is er nog steeds, dus dat klopt wel!  |
Dinsdag 29 Juli 2008 6:09 am |
|
|
Wickingh
Waarschuwingen: 1
Goed te horen dat je vogel niet ziek is geworden en Hedwig je heeft kunnen geruststellen.
Ze werkt idd op een fijne rustige manier, alhoewel ik zou wensen dat ze iets minder chaotisch zou zijn.
Maar waarom mag de discussie niet breder worden?
Het gaat toch om vogelartsen in het algemeen waarover we willen en kunnen informeren?
Elke va heeft zijn/haar betere en mindere punten, in het geval van Hooi overheerst bij mij zijn mindere punten en die mogen best belicht worden,
mvg Frank |
Dinsdag 29 Juli 2008 9:08 am |
|
|
|
|
Cosch
Ervaren vlieger
Omdat het een keertje genoeg is geweest.
Ja ik ga zelf nog steeds naar Verstappen (gelukkig maar zelden) maar door bovenstaande is zij wel mijn 2e vogelarts laat maar zeggen. Heb daardoor op een of andere manier wel vertrouwen in haar! |
Dinsdag 29 Juli 2008 8:08 pm |
|
|
Wickingh
Beste Cosch,
misstanden kan je nooit genoeg aan de kaak stellen, zou jij iemand argeloos in de armen van zo'n figuur willen sturen?
Als verstandig mens en ik denk dat jij dat bent kan je daar alleen maar nee op zeggen toch?
Mvg Frank |
Dinsdag 29 Juli 2008 8:18 pm |
|
|
ellenparrot
Ervaren vlieger
|
quote:
Originally posted by Wickingh
Goed te horen dat je vogel niet ziek is geworden en Hedwig je heeft kunnen geruststellen.
Ze werkt idd op een fijne rustige manier, alhoewel ik zou wensen dat ze iets minder chaotisch zou zijn.
Maar waarom mag de discussie niet breder worden?
Het gaat toch om vogelartsen in het algemeen waarover we willen en kunnen informeren?
Elke va heeft zijn/haar betere en mindere punten, in het geval van Hooi overheerst bij mij zijn mindere punten en die mogen best belicht worden,
mvg Frank
frank, wat is jouw email adres? als het mag wil je die dan mailen naar ellen.parrots.----- AUB EMAILADRES VERWIJDEREN! -----.gmail.com |
Dinsdag 29 Juli 2008 10:45 pm |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
quote:
Originally posted by Shi-NaYne
Definieer 'religie' als je religie vertaalt als geloofsovertuiging, zijn er al een eindje op weg
Je kan geloofsovertuiging inderdaad ruim uitleggen maar ik denk niet dat geloven in Hooi erkend wordt als geloofsovertuiging.  |
Zondag 3 Augustus 2008 9:01 am |
|
|
Sue
Moderator

|
|
|
|
Egwene.. Ik ben vandaag een beetje duf door de bijholteonsteking dus het kan zijn dat ik wat vaag ben..
Ik bedoelde met "achter sommige dingen zit volgens mij een bepaalde gedachte" dat er bijvoorbeeld achter het met knuffels 'gooien' een gedachte zit. Het gooien van knuffels gaat niet gericht, hij richt niet op de papegaaien (tenminste niet bij mij) maar gooit de knuffels gewoon omhoog. Het is niet om vogels knock out te gooien ofzo maar volgens mij om te kijken hoe ze reageren op onverwachte situaties. Wat zekerdere vogels zullen er weinig van hebben, wat meer onzekere vogels schieten totaal in de paniek. Zazu vond het geen humor. Iago kon het weinig interesseren..
Voor de precieze gedachte zou het handig zijn als Hooi misschien zelf een keertje een stukje zou schrijven, maar ik vraag me af of hij dat doet.
Even tussen neus en lippen door: Die cognitieve stroming is volgens mij best héél oké. Je kan er veel mee..
(Is je moeder psychologe? Of heeft ze veel gelezen hierover)
Het is denk ik meer de manier waarop Hooi dingen brengt, Egwene. Ik kan me voorstellen dat deze manier erg tegen de borst kan stuiten. Mensen die problemen hebben (serieuze) met hun gaai raad ik aan om naar Hooi te gaan maar vooral NIET aan hun eigenwaarde te denken. (Want die wordt compleet de grond ingeboord) |
Zondag 3 Augustus 2008 9:08 am |
|
|
Sue
Moderator

|
|
|
|
He Frank, het is toch niet echt een vijand van je? Dat zijn en jouw mening niet stroken, oké. Dat kan toch?
Ik denk dat hij té veel ellende voorbij heeft zien komen (naar een gedragstherapeut gaan vooral mensen MET problemen, idem dito voor de vogelarts, daar ga je vooral naartoe als je vogel ziek is) en daarom zo fel is. Het is een beetje kortzichtig van hem om alle kwekers over één kam te scheren. Natuurlijk kan jij wel van je vogels houden! Je zal er een andere band mee hebben dan met huiskamervogels, maar waarom zou jij niet om je vogels kunnen geven?
Volgens mij was hij het NIET eens met de theorie van dominante vogels. Wel dat vogels ander gedrag gaan vertonen als ze op de schouder zitten. (Defensief, maar niet dominant gedrag)
Ik denk niet dat het nodig is dat je papegaaien hebt gekweekt om er iets vanaf te weten. Mensen kunnen ook de papegaaien in het wild bestuderen, daar leer je ook veel van!
Hij bekogelt vogels (tenminste mijn vogels) niet hoor. Hij gooit de knuffels echt niet richting je vogels om ze te raken. Hij gooit ze gewoon omhoog, waar de vogels soms van schrikken. Hij heeft nog nooit één van mijn vogels geraakt, en ik ben er verschillende keren geweest. |
Zondag 3 Augustus 2008 9:15 am |
|
|
|
|
Wickingh
|
|
|
Hallo Sue,
ik weet niet of het zinvol is of ik de hele geschiedenis van mij en H. uit de doeken doen ik zal me daarom tot een korte samenvatting beperken.
Een jaar of 3 geleden had ik nog zoiets H en ik streven een zelfde doel na, ieder op zijn eigen manier. (Bevorderen van het welzijn van de vogels in gevangenschap.)
Er is op mijn initiatief diverse malen contact geweest zowel persoonlijk als via de mail.
Het kwam er uiteindelijk op neer dat hij zou bepalen hoe het eea geregeld moest worden en ik ja en amen mocht knikken terwijl hij mij als kweker mocht zwart maken.
Nu daar pas ik voor , ik neem aan dat een ieder zoiets zal begrijpen.
Hij zeurde tegen mij dat hij het respect miste wat hij van iedereen meende te moeten krijgen.
Ik heb dan echter nieuws voor de man, respect verdien je door je handelen en niet door het te eisen. Respect krijg je ook alleen maar als je ook anderen met respect behandeld. Helaas schijnt de heer H dat niet in te zien.Het is verstandig om mensen die een gelijk doel nastreven te vriend te houden.
Dat hij het daarna in zijn koker haalt om juist mij aan te vallen is voor mij de druppel geweest.
Op je vraag is hij een vijand, nee dat is overdreven ik doe niet zo aan vijanden. Maar dat ik hem zeer laag heb zitten als mens zijnde moge duidelijk zijn,
mvg Frank |
Zondag 3 Augustus 2008 9:45 am |
|
|
ellenparrot
Ervaren vlieger
|
ook ik ben aangevallen door meneer H. te M. vrij recentelijk. Ik zal er hier niets inhoudelijks over melden, maar het lijkt wel of hij er gelukkig van wordt om zijn mening bij derden door te duwen! Zo ja?? dan moet hij dat zeker doen. LOL |
Maandag 4 Augustus 2008 1:10 am |
|
|
ellenparrot
Ervaren vlieger
|
quote:
Originally posted by ellenparrot
ook ik ben aangevallen door meneer H. te M. vrij recentelijk. Ik zal er hier niets inhoudelijks over melden, maar het lijkt wel of hij er gelukkig van wordt om zijn mening bij derden door te duwen! Zo ja?? dan moet hij dat zeker doen. LOL
je moet trouwens 'uitkijken' ha ha.. want er zijn sneaky aanhangers die alles kopieren en plakken naar hem. Ik dacht dat het internet een medium was waar je vrijheid van menings uiting had. Toch?
|
Maandag 4 Augustus 2008 1:11 am |
|
|
|
|
Egwene
Vliegende acrobaat
|
|
|
@ Sue: Ik lees nu pas je berichtje hier richting mij.
Ik bedoelde inderdaad dat wat jij schrijft met achterliggende gedachte. Ik vind zelf dat er niets mis is met de cognitieve stroming. Ik ben zelf muziektherapeuten i.o. (dus niet mijn moeder die psychologe is, maar ik dus met die psychologische kennis.. ) en ik werk altijd eclectisch. Dat betekent dat ik van alle stromingen iets pak. Ik ben alleen wel áltijd voorstander van een open communicatie met cliënten (indien mogelijk) en anders de begeleiders/ouders/verzorgers. Dit betrekkende op wat Hooijmeijer doet: hij zou wat mij betreft een betere open communicatie met de baasjes moeten hebben. Zij zijn namelijk degene die iets moeten leren, niet de gaai, die leert weer van het baasje. Wat mij betreft zou hij dus op een andere wijzen met de mens om moeten gaan met als neveneffect een baasje die weet hoe hij/zij met het gaaitje aan de gang moet.
Het effect zoals hij handelt zou hij mij een negatieve uitwerking hebben. Als mensen mij zo behandelen, sta ik niet open om dingen aan te nemen van hem en zoek ik naar andere gedragsdeskunigen of ik ga het zo negatief inzien van "ik doe het toch allemaal niet goed, ik kan maar beter geen gaaitjes meer hebben, want ze verdienen beter" waardoor het ook niet echt een goede uitwerking zou hebben. Dat is mijn zelfkennis en ik kan me voorstellen dat het bij anderen ook zo kan werken, maar kan me ook voorstellen dat anderen daar anders mee omgaan en zo veel van Hooijmeijer kunnen leren.
Pppff, wat een verhaal toch weer.  |
Maandag 4 Augustus 2008 7:21 am |
|
|
Wickingh
quote:
quote:
ook ik ben aangevallen door meneer H. te M. vrij recentelijk. Ik zal er hier niets inhoudelijks over melden, maar het lijkt wel of hij er gelukkig van wordt om zijn mening bij derden door te duwen! Zo ja?? dan moet hij dat zeker doen. LOL
je moet trouwens 'uitkijken' ha ha.. want er zijn sneaky aanhangers die alles kopieren en plakken naar hem. Ik dacht dat het internet een medium was waar je vrijheid van menings uiting had. Toch?
Ik kijk met spanning elke dag mijn mailbox en brievenbus weer na, helaas nog niets aangetroffen van H. (let the games begin )
Mvg Frank |
Maandag 4 Augustus 2008 12:06 pm |
|
|
|
|
Ga naar Pagina Vorige 1, 2, 3
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 4:18 am
|
|
|
|