|
|
|
niels
Net uit het ei
| HELP SNEL A.U.B |
|
|
mijn forpusje zijn ene oogje zit de heletijd dicht!! heeft hij iets aan zijn oog? de andere zit gewoon open, het is zijn rechter oog die dicht zit ! wat moet ik doen ?? ... bedankt en ik zie nu net dat hij ook hele dunne poep heeft ! waar heeft dit mee te maken ... ( ben ineens heel ongerust!)
bedankt iemand hier wat over weet! |
Woensdag 12 December 2007 1:33 pm |
|
|
Laura B
Moderator

Knippert hij met het oogje, of zit het constant dicht?? is het oogje dikker?
Dunne poep kan een teken van ziekte zijn, maar is normaal na het eten van fruit, veel water drinken bij het douchen of badderen...
Het oogje baart me wel zorgen...ik zou even bellen met een goede vogelarts, bijv Hedwig of Dr. Loriaux???
Heel veel sterkte! |
Woensdag 12 December 2007 2:41 pm |
|
|
|
|
niels
Net uit het ei
hij heeft volgens mij wel veel water gedronken ... en hij eet ook erg veel .. maar hij stopt toch wel als hij geen honger meer heeft .. hij eet veel trosgierst. ik heb ook zo'n kalk schelp .. maar daar eet hij van of hoort dat .. zijn oogje is niet dik .. en je ziet er ook niks aan. hij kijkt gewoon zoals hij zijn oog dicht heeft als hij slaapt .. maar dan is die andere open
bedankt |
Woensdag 12 December 2007 2:45 pm |
|
|
Laura B
Moderator

Houdt hij jou soms in de gaten tijdens het slapen/soezelen met een oog? Of krijgt hij zn oogje echt niet meer open? Dat laatste is nl. wel ernstig, lijkt me!! Trosgierst vinden ze overigens erg lekker, maar er zitten vrij weinig vitamines en mineralen in...dat ze knagen aan een kalkblok is op zich niet zo erg...
Krijgt je forpus ook groentes en fruit Dat is als je alleen zaad voert en geen pellets erg belangrijk, anders wordt het voer veels te eenzijdig!!! denk aan elke dag naar de Macdonalds...das ook niet geweldig... |
Woensdag 12 December 2007 3:08 pm |
|
|
niels
Net uit het ei
hij krijgt idd alleen zaad en trosgierst enzo .. pellets kan ik dat gewoon halen bij dierenwinkels...? en wat voor fruit kan ik een forpus het beste geven dan ? ik heb hem een keer paprika gegeven en dat at hij niet en een stukje appel ook niet.. bedankt |
Woensdag 12 December 2007 3:10 pm |
|
|
|
|
Laura B
Moderator

http://www.fluffies.org/nl/voe.....t8461.html
Ook in het forum voeding kun je veel over voeding vinden en over pellets
Hoe is het oogje nu  |
Woensdag 12 December 2007 3:18 pm |
|
|
niels
Net uit het ei
hij doet hem af en toe open .. nu is het weer open .. en straks ineens weer dicht:?
bedankt met die voeding |
Woensdag 12 December 2007 3:20 pm |
|
|
|
|
Liz
Vlieger
Ik zou hem ff wegen. En zijn gewicht goed in de gaten houden, want een dicht oog kan op chlamydia (papegaaienziekte) wijzen. Anders zou ik even langs een va gaan, die kan je er meer over vertellen. Ik zou er iig wat aan doen, want het kan vrij ernstig zijn. |
Woensdag 12 December 2007 4:43 pm |
|
|
niels
Net uit het ei
liz weet je miss wat de oorzaak kan zijn ? want soms heeft hij zijn oogje wel open .. en zijn poep is heel dun .. ik ga morgen pellets halen ..
alvast bedankt |
Woensdag 12 December 2007 5:14 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Niels, ga aub naar een vogelarts! Pellets zijn leuk, maar niet nu hij ziek is. Dat is een zorg voor later.
Bij jou in de buurt zit niet echt een vogelarts die ik goed vind.. In Amsterdam zit een goede. (Loriaux) In Vlaardingen zit ook een arts, geen vogelarts maar ze kijkt wel alle gaaien van de plaatselijke papegaaienzaak na. (Kindermans)
Aub niet wachten maar zsm een afspraak maken, wij kunnen niet tippen aan de expertise van een vogelarts. Diergeneeskunde is niet voor niets een pittige en lange studie!! |
Woensdag 12 December 2007 11:05 pm |
|
|
|
|
Kai
Fladderaar
schudt hij ook met zijn kop
zou inelkgeval wel naar de dierentuin gaan waar je hem gekocht hebt
1 van mijn Aga had ook zoiets 1 oog halfdicht en slaperig plus schuden met kop
bacterien bleken toen de oorzaak tezijn
het is verholpen met een tube die je leeg moet knijpen direct in de nek of op de borst
dunne ontlasting kan wormen zijn
@
aan pellets hebben zelfs gezonde vogels vaak moeite in het begin
en ziekerige vogel zou ik dit dus niet aandoen |
Donderdag 13 December 2007 9:23 am |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 4:20 am
|
|