|
|
|
Coco-tje
Kuikentje
|
| Help! Vogel ziek!!! *SPOED* |
|
|
Ik ben heel erg ongerust want mijn halsbandparkiet is sinds gister ziek.
Ik ben met hem naar de spoed-dierenarts geweest maar die heeft hem alleen pijnstiller/antibiotica gegeven (en ze had geen verstand over vogels).
Maar ik heb het dierenziekenhuis in Rotterdam gebeld en de dierenkliniek Hillegersberg, maar ze hadden allebei geen vogelarts en ze verwezen me door naar Palgi in de Haag. Ik heb hier op het forum gelezen dat hier geen goede ervaringen mee zijn, dus ben ik met SPOED op zoek naar een andere vogelarts.
Weet iemand een GOEDE vogelarts, die niet verschrikkelijk duur is en niet heel ver van Rotterdam???
Ik hoop dat iemand kan helpen want ik ben heel ongerust!!!  |
Maandag 6 Juli 2009 12:23 pm |
|
|
Sarah
Moderator

http://www.fluffies.org/nl/die.....t4765.html
Kijk hier al een ff in de lijst. Ik ken niet zoveel artsen in Nederland, enkel Hedwig in Veldhoven omdat ik er zelf ga, de rest is voor mij vaak te ver in Nederland.
In elk geval is het het allerbelangrijkste dat je zo snel mogelijk ergens gaat, niet meer wachten tot morgen. |
Maandag 6 Juli 2009 12:28 pm |
|
|
Sarah
Moderator

Is Utrecht ver voor je? Geen idee, sorry als ik stomme vragen stel maar daar zou je wel terecht kunnen bij het spoed eventueel. Daar schijnen ze heel goed te zijn. |
Maandag 6 Juli 2009 12:29 pm |
|
|
|
|
Coco-tje
Kuikentje
|
Waar in Utrecht zit dan een vogelarts??? |
Maandag 6 Juli 2009 12:37 pm |
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
je hebt de fakulteit in utrecht. bel even naar 030 253 1799.
hou ons op de hoogte |
Maandag 6 Juli 2009 12:44 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Er zit ook een dierenarts in Vlaardingen maar ze is geen echte vogelarts. Ze heet Kindermans. |
Maandag 6 Juli 2009 1:30 pm |
|
|
|
|
Coco-tje
Kuikentje
|
Ik zit erover te denken om naar Utrecht te gaan. Dan weet ik tenminste zeker dat ze er verstand van hebben.
Maar ik woon in Rotterdam, we hebben zelf geen auto, dus helaas gaat het niet lukken om daar vandaag nog naar toe te gaan....  |
Maandag 6 Juli 2009 1:36 pm |
|
|
Sarah
Moderator

Dan zou ik eerlijk gezegd een andere kiezen of eventueel een familie-lid of kennis aanspreken of ze je ff willen brengen. Dit lijkt me niet echt om mee te wachten tot morgen;
Kijk anders nog ff in de lijst (de link die ik opgaf) |
Maandag 6 Juli 2009 1:40 pm |
|
|
Coco-tje
Kuikentje
|
Ik heb gekeken naar die link, maar ik ben bang dat als ik ergens heen ga dat ze het daar ook niet weten (van het kastje naar de muur gestuurd worden en dan uiteindelijk toch naar Utrecht moeten...)
Ik snap ook wel dat het niet kan wachten, maar ik wil niet dat als ik ergens geweest ben dat ik er nog steeds mijn twijfels bij heb... |
Maandag 6 Juli 2009 1:51 pm |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

Dan is utrecht denk ik een ideale plaats. Kindermans is dan misschien geen erkende vogelarts maar heb er wel al veel goeds van gelezen. Sommigen hebben nu éénmaal veel ervaring met gaaitjes. Maar, als je vervoer kan regelen zou ik utrecht kiezen denk ik, wachten tot morgen lijkt me eerder een groot risico. |
Maandag 6 Juli 2009 1:53 pm |
|
|
MariekevC
Ervaren vlieger
Ga naar Utrecht. Daar zitten echte vogelartsen en wordt je perfect geholpen.
Dr. Schoemaker of Dr van Zeeland. even bellen en melden wat er aan de hand is.
Vaak kan je meteen komen als het spoed is |
Maandag 6 Juli 2009 9:25 pm |
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
hoe is het afgelopen, heb je nog iemand kunnen bereiken? hoe is je gaai er aan |
Dinsdag 7 Juli 2009 6:53 am |
|
|
|
|
joke
Vlieger
|
Waarom als je in rotterdam woont niet naar naar prinsenbeek rijd, is bijna om de hoek en daar zit dierenkliniek de baronie met een hele goede vogelarts dr peter bastiaanse. is toch veel dichterbij en ook hij is heel kundig |
Dinsdag 7 Juli 2009 10:33 am |
|
|
Coco-tje
Kuikentje
|
Hallo allemaal,
Ik had een afspraak gemaakt voor vandaag 9.00 uur in Utrecht. Ze hebben me daar heel goed geholpen.
Coco (Halsbandparkiet) had bacteriën in zijn ontlasting, hiervoor heeft hij antibiotica gehad.
Ook had zijn ontlasting een ontwijkende kleur, dit had volgens hun te maken met een leverprobleem.
Ze hebben me ander voer aangeraden(pellets) en als ik goed zorgt dat ie eet en drinkt, dan komt het goed.
Dus ik hoop dat hij opknapt en dat we nog een aantal jaar plezier van hem mogen hebben.
Bedankt voor jullie tips en medeleven!!!  |
Dinsdag 7 Juli 2009 12:35 pm |
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
gelukkig. pfff ik was al bang dat het te laat zou zijn. gelukkig ben je gegaan en hebben ze hem kunnen helpen. het overzetten op pellets kan soms wat lastig gaan maar met geduld kom je er wel.
ben blij dat het weer goed gaat. |
Dinsdag 7 Juli 2009 1:13 pm |
|
|
|
|
Ga naar Pagina 1, 2, 3 Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 4:20 am
|
|
|
|