|
|
|
Rocco
Vlieger
| Hooimeijer morgen! |
|
|
Ik ga morgen naar Hooimeijer
spannend hoor, heb al zoveel goede en slechte verhalen gehoord....
Ik ga met alledrie de gaaitjes en misschien dat ik Sjors ook meeneem (mijn door mijn vader in beslag genomen grijsje) aangezien hij toch hier te logeren is...
Waar ik vooral voor ga is dat rocco zich als een Terror vogel gedraagd in de buurt van de meeste andere gaaien, en dan niet alleen snavelvechten, maar echt aanvallen om de ander helemaal te slopen
Met Kyra gaat het redelijk in de zin dat ze bij elkaar in de buurt konden zitten zonder dat Rocco een terror aanval deed, maar sinds kort is dit verslechterd en mietert ze Kyra net zo hard van de boom af. Kyra had dit snel genoeg door en kiest nu meestal eieren voor haar geld terwijl ze in het begin nog wel eens terug vocht. Dit wakker Rocco's jaag gedrag alleen maar aan en zo zitten we dus in een neerwaartse spiraal
Hopelijk kan Hooimeijer ons hierbij helpen, want ik wil Kyra ontzettend graag hier houden maar ook een maatje voor Rocco... |
Maandag 24 Augustus 2009 1:39 pm |
|
|
Egwene
Vliegende acrobaat
Nou, ik ben benieuwd naar wat je ervan vindt en of je er wat van leert.
Ik persoonlijk ben niet zo'n Hooijmeijer fan. Maar goed, ieder zijn ding.
Misschien een hele domme vraag: maar ik kon Rocco en Kyra niet vinden bij je papegaaienprofielen. Wat zijn het voor een gaaien?  |
Maandag 24 Augustus 2009 1:53 pm |
|
|
Sarah
Moderator

Er zijn zowel voorstanders als tegenstanders van hem. Ikzelf ga mij er hier niet over uitspreken, mijn mening hierover hou ik ook voor mezelf. Het blijft dan ook een eeuwige discussie maar weet dat er al velen geholpen zijn, anderen weer niet. Ofwel spreekt zijn aanpak je aan ofwel niet. |
Maandag 24 Augustus 2009 2:06 pm |
|
|
|
|
Rocco
Vlieger
Rocco en Kyra zijn BBtjes Rocco staat in mijn dagboek en kyra en rocco staan in een film albumpje maar ik ben niet zo goed met dat soort dingen bijhouden
Ik zou normaal ook niet naar hem zijn gegaan maar heb een beeteje het idee dat hij mn laatste hoop is op dit moment en ben ook wel nieuwsgierig... |
Maandag 24 Augustus 2009 3:33 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: Hooimeijer morgen! |
|
|
Ik ben benieuwd hoe het je zal bevallen! Hoewel Hooimeijer ontzettend bot en grof kan zijn is 'ie best wel kundig.
Als je je gevoel voor eigenwaarde aan de kant hebt weten te zetten (Hooimeijer kan wel eens minder vriendelijk zijn) dan was het waarschijnlijk een bijzonder leerzame ervaring.
Veel succes morgen!
Laatst aangepast door Sue op Maandag 24 Augustus 2009 8:52 pm, in totaal 1 keer bewerkt |
Maandag 24 Augustus 2009 7:38 pm |
|
|
esjo
Moderator

Ik hoop dat het je brengt wat je ervan hoopt.
Het is een kundig man maar als mens zijnde is het een apart persoon. Maar goed, wanneer het voor jou een oplossing brengt dan maakt dat allemaal niet uit.
Veel plezier en succes morgen !!!! |
Maandag 24 Augustus 2009 8:45 pm |
|
|
|
|
Rocco
Vlieger
|
|
|
hoihoi
we zijn weer terug!!
pfff we zijn daar zeker 2 uur binnen geweest Maar ik (we) vonden het een hele ervaring en zijn aanpak lijkt direct te werken. Oscar heeft geen seconde proberen te bijten en was vrij snel helemaal op haar gemak op zijn hand. Ook Rocco en Kyra konden zonder problemen naast elkaar zitten.
Heel even dreigde het fout te gaan maar daar speelde Hooimeijer snel en goed op in waardoor het probleem geen probleem meer was en ze direct weer rustig naast elkaar zaten.
Ik ben een beetje te lui om verslag te doen van de hele twee uur Maar het is mij zeker heel goed bevallen, ik was van te voren voor dingen gewaarschuwd via verhalen en dergelijke maar heb het meeste niet zo ervaren.
Toen we uiteindelijk op harissons uitkwamen heb ik daar heel goed met hem over kunnen praten en ook over de verschillende soorten pellets (hij wist nog niet dat zupreem nu ook organisch was ) maar nu weet ik ook zijn mening en hij had voor de pellets ook allemaal een onderbouwing, dus het was erg interessant.
Harissons kwam uiteraard het beste uiteraard, direct daarna zupreem (vooral nu het dan ook nog organisch is lijkt me) en de rest was allemaal niet echt wat, vnml ivm kleurstoffen,darmproblemen e.d.
Ik moet hard aan de slag maar ben bereid het te proberen (ik ben niet erg consequent) maar gelukkig is mijn vriend meegeweest en kunnen we elkaar er op wijzen
ow we gaan eten
IK houd jullie wel even op de hoogte  |
Dinsdag 25 Augustus 2009 6:52 pm |
|
|
Mariss
Vlieger
Mooi dat het zo goed ging
Na vandaag wat Mickey heeft gedaan denk ik dat ik ook even ga sparen voor Hooimeijer. Zeker na jou verhaal.
Consequent blijven is nu de clue he haha |
Dinsdag 25 Augustus 2009 7:15 pm |
|
|
Egwene
Vliegende acrobaat
Ik ben wel benieuwd naar wat hij deed toen ze naast elkaar zaten en het fout dreigde te gaan...
Gewoon om er zelf ook van te leren.
Ik vind het jammer dat hij altijd zo over Harrisons het heeft. Het voelt voor mij soms als opdringerig aan en als het enige wat goed is terwijl de Scenic die ik geef ook erg goed is.
Ik ben blij dat je ervaring zo goed was en dat Rocco zo goed reageerde. Nu dan goed aanhouden wat je geleerd hebt! En inderdaad consequent zijn, hoe moeilijk dat ook is! |
Dinsdag 25 Augustus 2009 7:17 pm |
|
|
|
|
esjo
Moderator

Fijn dat je zo positief over je bezoek bent en dat de hoop die je had dat het zou gaan werken goed lijkt.
Consequent zijn is ook niet altijd gmeakkelijk. Veel succes en ik hoop dat we binnenkort een uitgebreid verslag mogen lezen van je bezoek
En laten we eerlijk zijn , niets is zo veranderlijk als een mens en misschien stelt Hooij zich na alle negatieve berichtgeving over hem, zich wat menselijker op  |
Dinsdag 25 Augustus 2009 7:19 pm |
|
|
Rocco
Vlieger
|
|
|
ik denk dat het ook ligt aan de manier waarop je hem benaderd en of je er voor open staat. Ik wist natuurlijk van te voren wat ik kon verwachtten, dus dat scheelde al.
Cornelissen staat ook niet bekend als een aardige man, maar hij is volgens mij gewoon wat verbitterd door al die mensen die zo slecht voor hun gaaien zorgen, al dan wel of niet door onwetendheid. Ik kon echter tijdens mijn stage erg goed met hem opschieten.
Ik dacht ook dat Scenic goed aangeschreven stond maar hij had het over kleurstoffen en over het feit dat het is plastic zakken zat en dat sommige bedrijven vooral op winst uit zijn (dat ging meer over nutribird maar goed)
Over zupreem was hij niet negatief
Ik vind het moeilijk om te bepalen welke pellet wel goed is en welke niet en probeer daarom zoveel mogelijk mensen hierover hun mening te vragen (vogelartsen, voedingsdeskundigen) en daarbij mijn eigen ervaringen mee te nemen. Zupreem was ik erg positief over na het geprobeerd te hebben, Scenic minder, maar aan de andere kant, mijn vader heeft een grijze die het al jaren perfect doet op nutribird...
Ik ga nu eerst een tijd lang weer alleen harissons voeren aangezien Oscar wat armoestrepen heeft terwijl ze haar hele leven al pellets eet
Mochten deze verdwijnen dan vind ik dat reden genoeg om er op te blijven, mocht het weinig helpen dan ga ik het mengen of misschien weer terug naar zupreem.
Het hele consult was gericht op het belonen van gewenst gedrag, het 'negeren' van gewoon gedrag en het afleiden van ongewenst gedrag.
Rocco vloog Oscar aan, Hooimeijer deed iets totaal anders om hem af te leiden, zette Oscar weer rustig terug, Rocco was nog afgeleid en deed daardoor niet weer direct een aanval en hij beloonde Rocco voor 'gewenst' gedrag. Hierdoor strafte je dus niet ongewenst gedrag (actie wekt reactie=beloning) maar bevorderde hij gewenst gedrag. Terwijl ik normaal Oscar opgepakt zou hebben en boos zou zijn geworden op Rocco en hem bijvoobeeld terug gezet zou hebben in de kooi, werd nu de aandacht van het gedrag afgeleid en dus niet beloond.
Hierdoor zullen ze op een gegeven moment het gedrag niet meer vertonen omdat het niets opleverd. Dit is dezelfde manier waarop bijvoorbeeld dolfijnen en blinde geleide honden worden getrained Die kan je ook niet dwingen of straffen, dan werkt zo'n dolfijn echt niet meer mee...
Het was zeker iets dat ik iedereen die er open voor staat kan aanraden
Het afrekenen viel me ook mee, het zou 20 euro zijn per 10 minuten a 2 uur binnen..... maar uiteindelijk heeft hij 35 minuten gerekend plus ontlastingonderzoek, DVD a 22,50 en nog iets ofzo, kwam in totaal op 130 euro. Zelf heb ik daar nog een zak harissons bij gedaan voor 44 euro (daar is hij wel duur mee hoor )
Maar hij heeft dus niks ongevraagds gedaan of berekend (behalve dan de DVD, maar dat zou ik zelf ook doen omdat je daarop op je gemak alles terug kan kijken en ook praktijkvoorbeelden ziet)
En hij heeft ze bijgeknipt, en ook dat ging heel relaxt zonder dwang en stress Wel in een handdoek, maar zonder te kijken naar de vogel (jaja behalve bij het knippen zelf natuurlijk ) en zonder er een probleem van te maken; dus er was ook geen probleem
Hoe hij met vogels omging vond ik echt super
dus zolang je weet wat je kan verwachten en waar hij wel en niet achter staat zal een bezoek je zeker niet tegenvallen
ow en toen we weggingen stond er een gans in de wachtkamer haha echt een leuk beest, hij liep elke keer van de baasjes naar de deur om te zeggen: gaan we weer? alsjeblieft?  |
Dinsdag 25 Augustus 2009 8:52 pm |
|
|
Sarah
Moderator

Fijn dat het zo'n goede ervaring was zeg , hoop dat het echt zijn vruchten afwerpt en dat het met het oefenen op deze manier ook echt mag lukken. we zullen duimen.
Met zijn pellets is hij inderdaad wel duur ja. Heb hier nu eindelijk, na zolang zoeken een adres gevonden van een arts in België waar ik ze aan 40 euro kan kopen, de meeste plaatsen is het goedkoopste hier in België 54euro en zelfs nog meer dus die 40 euro is een geschenk + daar werken ze met een klantenkaart en is de 13de zak gratis, super hé.
Die gans, hihihihi, lollig joh.
Succes met het trainen hoor  |
Woensdag 26 Augustus 2009 8:10 am |
|
|
|
|
esjo
Moderator

Dan lijkt het erop dat hij zijn consult prijzen in ieder geval heeft aangepast
De harrisons zijn duur daar ja, ik haal ze daar wel omdat het hier zowat om de hoek is en met verzendkosten betaal ik bij een ander meer.
Heel veel succes met het trainen ofwel veranderen van reacties op acties. Dat zal nog niet meevallen om gewoontes om te buigen |
Woensdag 26 Augustus 2009 8:56 am |
|
|
Pluisje
Vlieger
|
|
|
quote:
Originally posted by Rocco
Rocco vloog Oscar aan, Hooimeijer deed iets totaal anders om hem af te leiden, zette Oscar weer rustig terug, Rocco was nog afgeleid en deed daardoor niet weer direct een aanval en hij beloonde Rocco voor 'gewenst' gedrag.
Dat afleidingsmanoeuvre is mijns inziens heel tricky en kan op langer termijn meer problemen geven. Je moet vooral zorgen dat afleiding (met je handen klappen, iets in de lucht gooien, gaan dansen.. etc ) niet als je REACTIE op het ongewenst gedrag wordt gezien.
Als link ongewenst gedrag-> reactie van een baasje (=beloning) -> + beloning wordt gelegd ben je verder van huis. Want hoe dan ook is dat een reactie van een baasje op ongewenst gedrag. Wat ik wil zeggen is dat je afleiding echt slim doordacht moet zijn. Wat heeft Hooi precies gedaan?
Ik ben blij dat je het consult positief hebt ervaren. Ik heb ong. 7 jaar geleden het heel anders ervaren. Maar goed ik had vanuit mijn opleiding al dierenpsychologie/gedrag en fysiologie/anatomie/metabolisme van vogels gehad op een heel hoog niveau. Ik kwam dus om van gedachten te wisselen , naïeveling, en in de hoop dat ik nog meer van hem kon leren. Ik kon er geen woord tussen krijgen en moest luisteren hoe je je vogel leert opstappen (terwijl mijn vogel al heel goed getraind was en ingewikkelde trucs kon) . Maar ja, ik hoop echt van harte dat Hooi veranderd is want zijn INZET voor vogels is OK. Jammer dat hij een aantal vastgeroeste overtuigingen heeft.
Even iets anders, Rocco, waarom denk je dat Zupreem biologisch is? Het staat niet op de site van Zupreem. Een aantal jaar geleden sprak me deze pellet ook erg aan, maar was nog in NL niet op de markt. Ik heb het toen uit Engeland besteld, maar het viel me zwaar tegen. Ik was blij te horen dat ze biologisch zijn geworden, maar weet je het zeker? |
Woensdag 26 Augustus 2009 9:12 am |
|
|
Egwene
Vliegende acrobaat
Ik ben ook wel heel nieuwsgierig wat H heeft gedaan als afleiding. Ook om ervan te leren.
EN Pluisje, jij bent dus geleerd op gaaigebied. Interessant hoor! dan kunnen we dus van jou veel leren! Dat ga ik onthouden!  |
Woensdag 26 Augustus 2009 9:35 am |
|
|
|
|
Ga naar Pagina 1, 2 Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 4:24 am
|
|
|
|
|