|
|
|
kimmi
Fladderaar
| in trance |
|
|
ik heb nogal een rare vraag, met een lang verhaal
toen we een tijd geleden met onze jonge timneh naar de vogelarts gingen bleek dat ze gevoeliger is voor stress dan wij eerst dachten. nadat ze gewiekt was moest ze overgeven maar de arts zei dat dit wel vaker voorkomt, haar gewoon tot rust laten komen als we thuis waren. we zitten dus in de auto met de vogels op mijn schoot, en opeens lijkt bo wel van haar stokje afgevallen! ze hing met haar voetjes nog om de zitstok, maar ze hing gewoon tegen ze grond en het leek wel of ze flauwgevallen was! ze was volledig in trance, reageerde niet op mijn stem ofzo. ik natuurlijk volledig in paniek!! stop men hand in de reiskooi en als ik haar aanraak lijkt het wel of ze wakker schiet! heel eng want wat er dan door je hoofd gaat!!
dit is ondertussen al weer een tijdje geleden.
maar ik merk regelmatig dat ze gewoon ergens zit te staren, uit het raam, naar de televisie, of gewoon naar niets! ze reageert dan niet op je stem of een plots geluid zoals in je handen klappen ofzo. ze reageert alleen op een aanraking of ze schiet vanzelf weer wakker. ze lijkt gehypnotyseerd!
eerst zocht ik er niets achter maar nu begin ik me een beetje zorgen te maken. heeft iemand hier nog al van gehoord? geen enkele van onze andere gaaien doet het?? ze is over het algemeen heel erg rustig van karakter, soms vergeet je bijna dat ze in de buurt is, dus vandaar dat ik begon te denken: is ze niet té rustig? of lijkt dat alleen maar zo in vergelijking met onze grijze?
ik las ergens iets over een gaai die waarschijnlijk epilepsie had, dus toen vroeg ik me af, het lijkt waarschijnlijk erg vergezocht hoor is er eigenlijk iets bekend over aangeboren psychische problemen bij gaaien? of zou het een reactie zijn op stress?? onze andere grijze is namelijk nogal "bazig" zal ik zeggen, moet ik ze misschien terug uit elkaar halen (ze delen een kooi op dit moment). of misschien is het wel helemaal niets erg en ben ik volledig paranoia!! (ik maak me namelijk nogal snel zorgen over mijn kleine kippies ) |
Donderdag 15 Februari 2007 11:34 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: in trance |
|
|
Hoi Kimmi, kan me voorstellen dat je je zorgen maakt zeg! Toevallig hoorde ik Antonia vorige week over epilepsie.
Misschien kan zij eea toelichten.. |
Donderdag 15 Februari 2007 11:38 pm |
|
|
Danny
Fluffies bewoner
Poeh,moeilijk oordelen vanuit hier!!
Maar ik zou eens contact opnemen met een goede VA.
Dit klinkt wel heel raar!!  |
Donderdag 15 Februari 2007 11:39 pm |
|
|
|
|
Antonia
Ervaren vlieger
Hoi,
Mijn Pica (aga) heeft epilepsie misschien staat er wat over in één van mijn dagboeken anders zal ik op een ander tijdstip er wel wat over vertellen als je wilt  |
Donderdag 15 Februari 2007 11:51 pm |
|
|
kimmi
Fladderaar
dan ga ik toch maar eens de VA bellen. het is eigenlijk moeilijk te beschrijven hoor wat ze doet, ze lijkt wel te dagdromen ofzo.
ik ga de komende dagen eens goed bekijken hoe vaak ze het doet, wanneer enzo, want dat zal de VA wel vragen denkik??
maar ik ben dus niet gek aan het worden?  |
Vrijdag 16 Februari 2007 12:13 am |
|
|
Danny
Fluffies bewoner
Hihi,over je laatste vraag doe ik geen uitspraken,want dat kan ik van hier uit ook niet oordelen!
Als je twijfelt,of je denkt dat er iets niet klopt,zou ik gewoon al eens met de VA bellen!!
Beter 1x teveel,dan een keer te weinig!!  |
Vrijdag 16 Februari 2007 9:07 am |
|
|
|
|
Antonia
Ervaren vlieger
Bij Pica begon het met af en toe van de stok vallen.Op een gegeven moment gebeurde het dat ik 'm aan de tralies aantrof,suf maar z'n pootjes vast.Hij was verder helemaal slap maar ik kreeg de pootjes moeilijk los,het duurde even en dan was hij weer bij.Later gebeurde het dat hij viel en heel hard met de vleugels begon te flapperen,hij draaide hard over de vloer,soms een pootje stijf grote ogen.ik heb een paar keer gedacht dat hij dood ging als ik 'm zo zie neem ik 'm op de bank,als hij rustig is neem ik 'm op m'n hand en na een paar minuutjes is hij er weer helemaal en loopt of vliegt hij zo weer weg  |
Vrijdag 16 Februari 2007 11:23 am |
|
|
ilona_21
Ervaren vlieger
Poeh heeh... wat een verhaal..!!!
ik zou me ook kapot schrikken...
en denk dat je tog even de VA kan bellen/langsgaan... want dis niet goed denk ik.!!
Ik ben ook gauw panikerig als het om mn 2 lieverds gaat... Gelukkig want net wat danny zegt je kan beter 1 keer teveel gaan dan te weinig
heel erg veel s6 ermeee |
Vrijdag 16 Februari 2007 12:02 pm |
|
|
esjo
Moderator

Woh , wat zul je schrikken elke keer.
Ik moest meteen aan een vriending van mij denken. Zij heeft narcolepsie of te wel slaap ziekte. Ook zij wordt dan alleen wakker van aanraken en niet van geluid o.i.d.
Zij kan dus ook op de vreemdste momenten wegvallen. Wel is dit ook vaak na drukte of stress. Ik heb geen idee of dit bij vogels voorkomt maar ik moest er gelijk aan denken.
Sterkte ermee en ik hoop dat je snel uitsluitsel hebt wat dit nu precies is. |
Zondag 18 Februari 2007 1:49 pm |
|
|
|
|
kadoes
Kamikaze piloot
heb je al een vogelarts gebeld.
weet je al meer?? |
Maandag 19 Februari 2007 11:13 am |
|
|
esjo
Moderator

Ik ben ook wel benieuwd? Weet je al wat meer? |
Donderdag 22 Februari 2007 2:34 pm |
|
|
kimmi
Fladderaar
ik heb hem net gebeld (ondertussen heb ik het haar niet meer zien doen) maar ik kreeg zijn vrouw aan de lijn. hij was niet thuis en omdat het geen noodgeval was moest ik morgen tussen 11 en 12 terugbellen. dus morgen zal het mysterie hopelijk opgelost zijn, ik laat zeker iets weten als ik 's avonds thuis ben. |
Vrijdag 23 Februari 2007 7:10 pm |
|
|
|
|
kadoes
Kamikaze piloot
ja ik ben erg benieuwd wat ze zal gaan zeggen hoor.
ik duim voor je dat het niets ernstigs is. |
Vrijdag 23 Februari 2007 7:32 pm |
|
|
wen87
Beginnende vlieger
quote:
Originally posted by esjo
Woh , wat zul je schrikken elke keer.
Ik moest meteen aan een vriending van mij denken. Zij heeft narcolepsie of te wel slaap ziekte. Ook zij wordt dan alleen wakker van aanraken en niet van geluid o.i.d.
Zij kan dus ook op de vreemdste momenten wegvallen. Wel is dit ook vaak na drukte of stress. Ik heb geen idee of dit bij vogels voorkomt maar ik moest er gelijk aan denken.
Sterkte ermee en ik hoop dat je snel uitsluitsel hebt wat dit nu precies is.
jah idd dan schrik je zeker...mn moeder had het pas geleden met onze hond(berner sennen)..snachts hoorde ze wat dus ging ze eruit en de hond keek raar uit zn ogen enzow...en herkende haar niet..en viel telkes om als hij wilde gaan staan en schuim op zn bek dierenarts volgende dag gebeld...bleek hij dus ook epilepsie te hebben...maar we moeten bijhouden hoe vaak hij het heeft en dan pas kan je om tabletten vragen...dusjah nu maar afwachten.... |
Vrijdag 23 Februari 2007 7:54 pm |
|
|
kimmi
Fladderaar
de vogelarts heeft me gezegd dat epilepsie zeer onwaarschijnlijk is, het komt voor maar zeer weinig. en dan zou ik veel meer stuiptrekkingen, vallen enz moeten zien.
het probleem van "te rustig zijn" wordt volgens hem veroorzaakt door tekort aan calcium! Dit komt naar het schijnt vaak voor bij jonge vogels.
ik moest haar wegen, en zoals ik al wist, ze is fijn maar niet te mager.
hij vroeg namelijk of ze wel goed at maar ze zitten met 2 in een kooi dus dat is moeilijker om te zien dan.
ik schrik er eigenlijk wel van want ik dacht dat ik ze alles gaf wat ze nodig hadden.  |
Maandag 26 Februari 2007 9:36 am |
|
|
|
|
Ga naar Pagina 1, 2 Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 13 Februari 2012 3:50 pm
|
|
|
|
|