ik heb een amazone koppel waarvan ik niet helemaal weet of een van die twee ziek zou kunnen zijn.
hij maakt heel af en toe een niesend geluid en rolt met z'n tong verder eet en drinkt die wel ga ik van uit.
Maar hoe zie ik of me vogel ziek is en wanneer zou het aan teraden zijn om met me vogel naar de dokter te gaan?
en wat zou ik evt kunnen doen om er echt achter te komen als die echt ziek zou kunnen zijn?
wie kan me hiermee helpen?
Rolt met zn tong? wat bedoel je daarmee
Je kunt alleen controleren of hij eet als je m daadwerkelijk regelmatig ziet poepen en ziet eten. Anders is dit alleen te controleren door m apart te zetten en een schone krant op de bodem te leggen. Liggen er poepjes: dan eet hij. Wat betreft het niezen, hier doen ze dat soms, maar die twee van mij zijn verder gezond. Een zieke vogel zit vaak bol, slaapt veel met de kop niet tussen de veren en ook niet op een poot maar op twee. Regelmatig wegen is de enige andere graadmeter, gaat het gewicht omlaag dan is er vaak iets aan de hand. Als je je zorgen maakt, ga dan gewoon naar een vogelarts, dat is beter dan afwachten! Op het forum staat een lijst met vogelartsen en hun nummer. In amsterdam zit ook een fijne arts!
met rollen met de tong bedoel ik dat het lijkt alsof die gewoon met z'n tong aan het spelen is.
vandaag heb ik alles in de gaten gehouden hij eet en drinkt verder is het een vrij rustige vogel.
en vandaag heb ik hem niet horen niezen ik was wat bezorgd.
ik ga het verder in de gaten houden en mischien wel even naar de dokter om alles zeker te weten bedankt voor je reactie
Me vogel eet wel beweegt gewoon maar hij word gewoon mager hij zit niet alleen op ze stok met z'n veren omhoog maar gewoon normaal samen met z'n vrouw.
waar ik me dus gewoon zorgen om maak is dat die erg mager is terwijl die van alles krijgt om te eten zoals appel peer aardbeien mango snijbonen peulen witlof alles van dit krijgt die eens in de zoveel tijd.
dus ik begrijp niet waarom die mager word.
kent iemand dit en kan ik er iets aan doen?
Zondag 31 Juli 2011 12:47 am
alexandraatje Kamikaze piloot
ga naar de vogelarts, dit is iets ernstigs en hulp is hier dringend nodig.
laat ik wel corrigeren dat die dus niet met z'n veren omhoog zit hij zit gewoon op z'n stok en beweegt zich ook gewoon door de kooi.
hij klimt gewoon en schreeuwt het enigst waar ik me zorgen over maak is dat die mager is geworden.
z'n ontlasting is gewoon wit groen ziet er gewoon goed uit verder is er niks geks.
Naar de vogelarts! dit is niet normaal! Een vogel hoort niet mager te worden en dat is een slecht teken! Ze zijn meester in het verbergen van ziektes.....naar de arts
me groene amazone vogel zwaait af en toe een beetje vreemd met z'n kop.
het is alsof die een soort draai wil maken met z'n kop verder is die vrij rustig en zit een beetje rustig op zij stok ik krijg soms het idee dat die pijn heeft alhoewel die gewoon eet en drinkt en zijn ontlasting ziet er ook gewoon goed uit. weet iemand wat dit zou kunnen zijn
Zondag 7 Augustus 2011 2:58 pm
Nel Vlieger
Re: kopzwaaien
quote:Originally posted by andy
me groene amazone vogel zwaait af en toe een beetje vreemd met z'n kop.
het is alsof die een soort draai wil maken met z'n kop verder is die vrij rustig en zit een beetje rustig op zij stok ik krijg soms het idee dat die pijn heeft alhoewel die gewoon eet en drinkt en zijn ontlasting ziet er ook gewoon goed uit. weet iemand wat dit zou kunnen zijn
ben bij de vogelarts geweest er is bloed afgenomen en onderzocht ook de ontlasting is onderzocht allebei de vogels zijn gewoon gezond er is niks vreemds gevonden.
en dat me vogel met z'n kop draait is stress.
er werd wel geadviseerd om iets meer variabel eten te geven en gelukkig geen gekke dingen.
tja het heeft iets gekost maar het belangrijkst is dat me vogels gewoon gezond zijn.
Dat zijn nu éénmaal gaaien, die kosten een pak geld. Gelukkig zijn ze verder gezond maar ik zou toch in elk geval nooit twijfelen om naar de arts te gaan, dan eet ik wel een stuk vlees minder maar ze moeten geholpen worden.
Woensdag 17 Augustus 2011 1:22 pm
Fladder naar forum:
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 4:24 am