|
|
|
Junior
Eitje
| Junior geeft zich blood |
|
|
Hallo ik ben Junior, een grijze roodstaart van 14 jaar oud en voor ik het vergeet ik ben een vrouwtje, ik leef samen met mijn vriend Joy en hij is ook een grijze roodstaart met mijn vriend leef ik al 14 jaar samen. in een ruime kooi. Nu heb ik het volgende probleem, ik heb de laatste 2 maanden nogal last dat ik zomaar van mijn stok val, ik ben dan de gehele controle over mijn zelf kwijt, als je mijn zou zien dan heb je het idee dat het is gedaan met mijn, maar ik heb een goede baas die er tot op heden steeds in slaagt om mijn er weer boven op te krijgen, ik zie dan als ik weer bij ben,dat mijn baas heel verdrietig is, je moet weten dat hij heel veel van mijn houd en natuurlijk ook van mijn vriend Joy. Natuurlijk ben ik naar de dokter geweest in Utrecht bij dokter Schoenmaker de Uithof voor de kenners, die heeft bij mijn een bloed onderzoek gedaan en een ct scan gedaan, Het vermoeden is dat ik epelipsie zou kunnen hebben, maar in mijn bloed is niks te zien, maar op de ct scan is het bij mijn bovenkamertje ook alles oke, maar bij mijn eierenstoken een substandie te zien die daar niet thuis hoort. in overleg met mijn baasje ben ik de volgende dag weer even onder nacose geweest en heeft men weefsel en wat cellen weg gehaald voor onderzoek, gelukkig zijn de cellen en het weefsel niet kwaad aardig maar wat is het dan, Nou ik heb veel meegemaakt in positieve zin en ik weet dat het bij vrouwen ook wel eens voor komt, maar bij mij ik Junior de papagaai nee dat had ik niet verwacht mij hormonen zij op hol geslagen er word veel te veel van dat spul aangemaakt waardoor men vermoed dat er organen zijn die daar last van hebben. nu gaan ze morgen 8-01-09 een implantaat plaatsen die er voor zorgt dat mijn hersenen niet meer zoveel signaal afgeeft voor het aanmaken van dat hormon.wel heb ik een drankje voor de epelipsie aanvallen gekregen deze moet ik drie keer daags in nemen dat is best te doen. en over twee maanden maakt de dokter weer een ct scan en dan hoop ik dat alles goed is, Misschien toch nog goed om te weten, ik ben wel een vrouw die verdomt eigenwijs is wat betreft mijn verenkleedt, ik pluk ze nogal niet dat ik me verveel, integen deel in onze kooi is veel speelgoed en wij zijn ook uit de kooi. als ik mijn vergelijk met mijn vriend Joy dan ben ik de grote kletskous en Joy daarin tegen niet die fluit alleen en af en toe een woordtje. Ons menu is ook zeer gevarieerd zo eten wij pelets s´morgens 50 gram met ze twee, en dan ons fruithapje en het middag eten is een zaad mengsel van totaal 30 gram en natuurlijk het extra zoals een stukje kaas, chips, etc maar niet te veel hoor. nou tot zover dan even, als je nog meer van mijn wilt weten of als jij informatie heeft laat het dan maar gauw weten, want ik wil nog lang geen afscheid nemen van Joy en mijn baasje.
Kus Junior en Joy |
Woensdag 7 Januari 2009 10:55 pm |
|
|
Whisper
Kamikaze piloot
Welkom Junior en Joy!
Vervelend dat Junior valt. Ik denk dat dat extra weefsel misschien op haar pootspieren drukt waardoor ze ze niet goed kan sluiten en valt. Hopelijk kunnen het implantaat en het drankje het verhelpen.
Goed van je dat je naar de vogelarts geweest bent! Ik ga met Solace (mijn vogel) ook altijd naar Utrecht en ze zijn daar echt heel goed!
Sterkte met het plaatsen van het implantaat vandaag! Is het een zware ingreep, moet ze onder narcose?  |
Donderdag 8 Januari 2009 9:26 am |
|
|
Sue
Moderator

|
Allereerst welkom hier! Ik vind het heel erg goed dat je zoveel voor je vogeltje over hebt. Ik heb eerlijk gezegd nog nooit van zo'n implantaat gehoord. Hopelijk werkt het. Heel veel sterkte vandaag en houd ons ajb op de hoogte! |
Donderdag 8 Januari 2009 9:50 am |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

Van harte welkom hier. Wat een verhaal maar je leest zo dat er een heel bezorgd en goed baasje bezig is hoor. We duimen in elk geval voor vandaag, laten we hopen dat het werkt en hou ons aub op de hoogte. Mijn petje af hoor baasje, je doet dat goed, zoveel liefde.
Veel groetjes en sterkte vandaag |
Donderdag 8 Januari 2009 11:08 am |
|
|
esjo
Moderator

Hoi, welkom hier. Wat een verhaal zeg. Ik hoop dat het allemaal goed gaat vandaag en dat de aanvallen verdwijnen.
Heel veel sterkte  |
Donderdag 8 Januari 2009 11:08 am |
|
|
Junior
Eitje
|
|
|
Nou Nou het was me het nachtje wel hoor, krijg ik rond 3 uur vannacht weer een elpelipsise aanval, maar gelukkig hoorde mijn baasje Joy gillen, Top van Joy dat die ons baasje waker heeft gemaakt, de aanval duurde zo 20 minuten en toen was ik er weer. maar goed ik heb daar nu medicijnen voor en als het goed is moet dat gaan helpen. Na de aanval zijn wij allen nog even gaan slapen want zoals jullie weten moest ik vandaag al vroeg naar de dokter, maar wat was het koud vanochtend, maar wat ben ik blij dat mijn baasje de auto heeft voor verwarmt, dat scheelt echt een jas, Na dat ik afscheid had genomen van mijn vriendtje Joy zijn wij vertroken van uit Nieuwegein naar Utrecht, Dokter Schoemaker stond al op mijn te wachten,en gaf mijn baasje en baassin nog even wat uitleg over het implantaat, de implantaat word in mijn rug ingebracht onderhuids en heeft als functie een stofje af te geven aan mijn hersenen zodat die dan geen sigaal kan geven aan mijn eierenstoken zodat die geen hormoonen kan aan maken waar ik last van heb. Natuurlijk in overleg met Joy is de consuqentie dan ik geen jonge kan baren,maar dat was voor ons geen probleem,die wilde wij toch al niet. de ingreep zelf ging onder narcose en duurde zo 15 minuten. Over 2 maanden moet ik weer terug komen en dan maken ze weer een ct scan en als het dan goed is en daar ga ik wel vanuit dan zal de massa zie het als een vetbuld van 2 cm een stuk kleiner zijn en meschien wel verdwenen.
en mogelijk ook mijn eliptische aanvallen ook want het vermoede bestaat dat dit van het zelf hormoon komt. Ik moet jullie wel zeggen dat ik dokter Schoenmaker een topper vind, hij gaat heel goed met mijn om ik zal hem personelijk belonnen met een echte Papagaaien kus als ik beter ben, en geloof me die krijgt normaal alleen mijn vriendje Joy. 
Laatst aangepast door Junior op Donderdag 8 Januari 2009 11:50 am, in totaal 1 keer bewerkt |
Donderdag 8 Januari 2009 11:43 am |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

Wat goed te lezen dat alles vlot verlopen is en wat een voorbeeldige gaai zeg. Knap werk hoor ook van de dokter. Nu duimen dat alles beter mag worden. Hopen we samen met je baasjes op. Heel fijn dat je het ff liet weten.  |
Donderdag 8 Januari 2009 11:47 am |
|
|
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat
Ik ben heel blij dat Junior zo'n geweldig, verantwoordelijk baasje heeft die voor haar uitkijkt en alle mogelijke zorg verschaft. Zet hem op jullie twee; ik hoop dat jullie alleen maar het beste te wachten staat nu na de behandeling  |
Donderdag 8 Januari 2009 1:27 pm |
|
|
Junior
Eitje
Nu even bij gekomen is mijn baasje begonnen met het verbouwen van mijn huis, Niet dat mijn huis niet goed is maar gezien de epelipsie en de grote van ons huis is het veiliger om de vloer omhoog te brengen, zodat als ik een aanval krijg ik dan niet van een te grote hoogte naar benenden val.(verkomen is beter dan genezen toch) Oke mijn huis is nu wel kleiner maar dat is in principe maar voor 2 maanden en op de dag zijn Joy en en ik toch veel op ons dak teras, O voor ik het vergeet ik zal mijn baasje vragen om eens wat foto's van mijn en Joy te plaatsen, dat praat dan wat makelijker. maar wat ik zeker niet mag vergeten is mijn dank aan jullie, fijn dat jullie met mijn mee leven, dat geeft een goed gevoel, DANK !!
Joy & Junior  |
Donderdag 8 Januari 2009 9:58 pm |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

Hé, dat is knap gezien van je baasje Het is inderdaad voor niet te lang en als je toch vaak vrij bent en het is maar voor die kortere momenten, ach, het is voor je eigen goed natuurlijk. Lief van je baasje en die foto's, laat maar komen, zien we hééééééél graag  |
Donderdag 8 Januari 2009 10:02 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
quote:
Originally posted by Shi-NaYne
Ik ben heel blij dat Junior zo'n geweldig, verantwoordelijk baasje heeft die voor haar uitkijkt en alle mogelijke zorg verschaft.
Daar sluit ik me helemaal bij aan! Super hoe jij voor je vogeltje zorgt.
Hopelijk is het resultaat snel daar. |
Vrijdag 9 Januari 2009 7:04 pm |
|
|
esjo
Moderator

Fijn dat alles voorspoedig is verlopen. Ik hoop dat over 2 maanden alle verwachtingen zijn uitgekomen.  |
Zondag 11 Januari 2009 12:20 am |
|
|
|
|
Junior
Eitje
Even een update: Helaas heeft mijn baasje de extra vloer van ons huis verwijderd, het was in opzicht een goed idee maar ik kreeg met Joy bijna slaande ruzie, het werd gewoon te klein. Maar goed ik ben daarin tegen nog niet van mijn stok gevallen dus geen aanval van epelipsie gehad, dus mijn hoop is groot. Oja binnen kort komen de foto's hoor. Groetjes en kusjes Joy & Junior  |
Maandag 12 Januari 2009 7:57 pm |
|
|
Sarah
Moderator

Oei, slaande ruzie, dat is ook niet fijn natuurlijk. Maar, het idee was natuurlijk wel goed, knap hoor baasje. En gelukkig zijn er geen aanvallen geweest, houden zo, klinkt positief.  |
Maandag 12 Januari 2009 10:59 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
He bah, ruzie.. Welke extra vloer bedoel je als ik vragen mag? |
Dinsdag 13 Januari 2009 11:16 am |
|
|
|
|