|
|
|
Sue
Moderator

|
| Kliniek voor vogels - Jan Hooimeijer in Meppel |
|
|
Kliniek voor Vogels
Jan Hooimeijer
Galgenkampsweg 4
7942 HD Meppel
0522 259455 |
Woensdag 4 April 2007 4:14 pm |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: Kliniek voor vogels - Jan Hooimeijer in Meppel |
|
|
Hooimeijer, kliniek voor vogels. (Door Wickingh)
http://www.fluffies.org/nl/die.....t9962.html |
Maandag 12 Mei 2008 11:01 am |
|
|
Wickingh
Waarschuwingen: 1
Voor er misverstanden ontstaan, ik ben zelf niet de schrijver van het stuk.
Het is geschreven door een dame die bij mij een jonge vogel had gekocht.
Omdat ik dit verhaal beschouw als een misstand heb ik het op mijn website geplaatst.
Ook wil ik er met nadruk op wijzen dat ik de medische deskundigheid van de heer Hooimeijer niet in twijfel trek.
Wel dat ik persoonlijk vind dat bovengenoemde zijn prioriteiten verkeerd legt.
Een arts hoort in 1ste instantie te genezen, en daarna pas ,indien door de klant gewenst ,ze te voorzien van al dan niet zinnige opvoedings/gedragsadviezen,
mvg Frank |
Maandag 12 Mei 2008 12:23 pm |
|
|
|
|
PeCe
Vlieger
|
Ik had dit bericht al eens eerder gezien, maar mede door deze EN de laatste tijd meer vergelijkbare berichten begin ik ook te twijfelen aan hoe Dr.Hooimeijer gebruik maakt van zijn kennis. Je leest niets anders dan beginnen met een preek. Voer is standaard fout en moet?! je bij hem kopen, ook mag je je vogel niet knuffelen enz. enz.
Hij zal in de loop der jaren wel wat kennis hebben opgebouwd, maar de manier waarop hij zijn praktijk voert roept bij mij grote vraagtekens op. Ik heb gelukkig andere dierenartsen in de buurt, maar zou toch grote twijfels hebben als ik naar H. zou moeten. |
Maandag 12 Mei 2008 1:24 pm |
|
|
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat
Nee, is ook niet de eerste keer. Toendertijd had een lid van mijn forum dezelfde ervaring; naar Hooimeijer gegaan met een Grijze met problemen met slagpennen (was gevallen, pennen gebroken en het ging niet goed) en hetzelfde verhaal, preek over de gedragsstoornis (!) van de papegaai en zonder behandeling naar huis gestuurd ... ze gingen nog naar Hedwig v/d Horst, en wat meneer H. naar huis had gestuurd als iets wat geen enkele behandeling nodig had, had zij uiteindelijk moeten opereren waarbij ze een heel stuk vleugel onder de slagpennen weg moest snijden. Dus ja.
Beetje jammer. Want welke psychische toestand van de papegaai dan ook begint bij goede LICHAMELIJKE toestand en goede gezondheid, dus dat is het allereerste wat een vogelarts, imho, zou moeten bekijken en verbeteren. Immers - een papegaai die ziek is en/of pijn heeft kan zich niet normaal gedragen ... die heeft op dat moment andere zorgen. |
Dinsdag 13 Mei 2008 4:57 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
|
|
|
Ik kan me voorstellen dat een arts mensen erop wijst dat er ander voer is, maar ik heb het eerlijk gezegd nog nooit zo opdringerig meegemaakt als bij Hooimeijer. Zelf voer ik ook Harrisons omdat het naar mijn mening (die ik niet heb omdat ik geen expert ben volgens Hooimeijer --> Het zou de mening van iemand anders zijn) een goede pellet is.
Het is echt een hele goede arts voor gedrag, maar het zou ook fijn zijn als hij iets aan zijn eigen gedrag zou doen.
Hoe oud is de vogel, Wickingh? Want volgens mij hebben vogels altijd een slechter eerste verenkleed. Ik kreeg er destijds ook een preek over. Flit was ook vervormd (z'n borstbeen) en dat was ook te wijten aan voeding? Ik vraag me af of sommige dingen niet erfelijk zijn ipv door voeding komen.
Oja, voor een normale behandeling vind ik 115 (da's het bedrag na aftrek v/d pellets) wel meevallen als het een ECHTE behandeling zou zijn geweest. Bij Loriaux (Dierenkliniek Centrum Oost) is het duurder, maar ze is heel goed! Bij Frank Verstappen (In Driebergen Rijssenburg) is het goedkoper, maar daardoor ben ik nu mijn vogel kwijt. (What's in a price?) |
Woensdag 14 Mei 2008 7:52 am |
|
|
|
|
esjo
Moderator

Maartje en Nelis http://www.fluffies.org/nl/die.....t7862.html hebben ook al zo'n ervaring bij Hooi gehad.
Ik heb eerder geschreven als er echt iets is met Herman ga ik naar Hooi, maar daar kom ik nu van terug. Drachten is ook niet ver, dan ga ik liever daarheen. Jammer dat een man die toch wel degelijk de kennis heeft, oogkleppen op heeft daar waar lichamelijk letsel is. Wat al eerder is geschreven, wanneer een beest pijn heeft gedraagd deze zich anders. En al zou het een onzekere vogel of wat ook maar zijn, lichamelijk letsel gaat voor,
Triest en heel erg jammer van een in wezen wel kundig man. |
Woensdag 14 Mei 2008 9:49 am |
|
|
Wickingh
Waarschuwingen: 1
De vogel is nu ca een half jaar oud.
De wond geneest goed en de vogelarts is uitermate tevreden ook over de conditie van Roxy.
Hopelijk kunnen we voor Roxy zeggen eind goed al goed,
mvg Frank |
Vrijdag 16 Mei 2008 10:36 pm |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
Fijn om te horen dat het goed gaat met Roxy..  |
Zaterdag 17 Mei 2008 8:23 pm |