|
|
|
Heidi
Eitje
| "luchtzak" |
|
|
Onze papegaai, amazone, heef een hele dikke bult achter zijn oogje zitten aan de buitenkant. Het schijnt bijna een beetje door. Een poosje geleden had hij dat ook, zelfs aan beide zijden en die zijn vanzelf weer weggegaan. Nu heeft hij er zo ineens weer een. Heeft iemand daar ook ervaring mee en weet misschien wat dat is of waar het door komt?
groet
Heidi |
Dinsdag 12 Oktober 2010 6:18 pm |
|
|
esjo
Moderator

Ik heb je topic even verplaatst naar dit gedeelte.(vogelartsen en ziekten)
Ik heb hier nog nooit van gehoord. Wel van een amazone die luchtzakken bij de longen had en daar aan geopereerd is. dit lijkt me iets anders.
Misschien zou je eens bij een vogelarst langs gaan of even bellen?
Hooijmeijer zit hier in Meppel en anders zou je ook kunnen bellen of heen gaan naar bv. Dierenziekenhuis Drachten.
Heeft hij er ook last van of merk je verdern iets aan hem? |
Dinsdag 12 Oktober 2010 7:16 pm |
|
|
|
|
Heidi
Eitje
| luchtzak |
|
|
We zijn er al een keer mee naar Hooijmeijer geweest en daarom weet ik ook dat het een luchtzakje is. Hij heeft er toen niets aan gedaan.
Er was toen van alles op ons aan te merken dat weet ik nog wel. Het voer was niet goed, hij was te dik....... Het was wel goed dat wij hem van alles en nog wat te eten geven. Hij lust ook werkelijk alles.
Ik merk eigenlijk niks aan hem. Alleen dat hij af en toe wat zwaar ademt, maar dat heeft ie eigenlijk altijd al gedaan zolang ik hem ken. |
Dinsdag 12 Oktober 2010 7:43 pm |
|
|
esjo
Moderator

Dat zwaar ademen had die amazone ook. Wacht ik zal die linkjes eens op zoeken. Misschien heb je er iets aan.
Anton Beijer in Drachten is een heel andere arts dan Hooimeijer. Misschien kan hij wat voor jullie betekenen?
Laatst aangepast door esjo op Dinsdag 12 Oktober 2010 8:40 pm, in totaal 1 keer bewerkt |
Dinsdag 12 Oktober 2010 8:34 pm |
|
|
|
|
Heidi
Eitje
Inderdaad, het lijkt er wel op. En als ik er goed over nadenk, piept hij ook.
Die Anton Beijer is dat een goeie? |
Dinsdag 12 Oktober 2010 9:33 pm |
|
|
esjo
Moderator

Ik vind het een fijne vent. Ik ga met mijn Edels om de 6 maanden ongeveer heen voor het slijpen van de snavel (man) en de nageltjes.
Erg vriendelijk en zeer zeker ook kundig.
http://www.dierenziekenhuisdrachten.nl/?ID=7 |
Dinsdag 12 Oktober 2010 9:51 pm |
|
|
|
|
Heidi
Eitje
De prijs van een consult, is dat voor een bepaalde tijd of maakt het niet uit hoe lang je dan bij hem bent? |
Dinsdag 12 Oktober 2010 9:59 pm |
|
|
esjo
Moderator

Bij mijn weten maakt het niet uit hoelang je er bent. Dus gewoon een vaste consult prijs. |
Woensdag 13 Oktober 2010 8:26 am |
|
|
|
|
Sonja
Vlieger
Ik las net dit berichtje. Wij zijn met ons bont boertje en grijze roodstaart ook bij Anton Beijer geweest weliswaar alleen om ze te laten kortwieken, maar wij kwamen er heel enthousiast vandaan. Wij vinden hem erg sympathiek en hij neemt ook alle tijd voor je. |
Donderdag 14 Oktober 2010 11:18 am |
|
|
Heidi
Eitje
Bedankt voor je advies. Ik ben eens gaan nadenken over het feit wanneer hij dit allemaal kreeg en toen schoot mij ineens iets te binnen. Wij zijn laatst een midweekje weg geweest en toen heeft een vriendin op onze kat en op Dorus gepast en toen hebben wij in de bak krantenpapier gedaan. Toen we terug kwamen zei mijn vriendin dat hij sindsdien weer zo'n bult kreeg. En achteraf....wij hebben heel vaak kranten in zijn kooi gelegd. Ik heb het vermoeden dat hij allergisch is voor de inkt o.i.d. Het is natuurlijk allemaal chemisch wat daar in zit. Dus we gaan even uitproberen hoe het gaat met beukensnippers. Misschien zakt het dan weer af.
groetjes
Heidi |
Donderdag 14 Oktober 2010 11:29 am |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 4:30 am
|
|
|
|