|
|
|
stephen
Ervaren vlieger
| nagel kwijt en redelijk veel bloed verloren |
|
|
hallo allemaal, grote paniek hier vanavond.
Ik ging tejuist kijken naar de vogels buiten om alles nog eens goed te controleren omdat het weer een strenge nacht wordt en te kijken of alles goed dicht was. ik keek even naar binnen en deed de warmtelamp aan (zo'n rode) en door die rode schijn zag ik op de stokken overal rode plekken op de stokken. ikke in volle paniek binnen en ik scheen met de lamp om te kijken wie een wonde had en ik zag dat mavel zijn nagel bijna helemaal weg was, enkel zo'n klein stompje van een halve milimeter blijft er nog van over maar op dat moment hing er opgedroogd bloed aan zijn pootje. omdat hij in een hoekje zat kon ik hem gemakkelijk pakken en naar mijn reservekooi boven op mijn kamer brengen. toen ging ik Junai halen omdat ik een groot gevoel had dat dit een erge nacht voor haar kon worden zonder hem dus heb ik haar maar mee naar boven gebracht. toen ik boven kwam zag ik dat het weer lichtjes bloeide. het was niet erg maar omdat ik op iedere stok in de voliére plekken had gevonden vond ik dat hij (voor zo'n klein vogeltje te zijn) veel bloed verloren had. ik heb hem nu Joske zijn voer gegeven met zonnebloempitten om hem op krachten te laten komen. maar moet ik iets doen door de hoeveelheid die hij verloren heeft?? bedankt alvast |
Donderdag 7 Januari 2010 9:07 pm |
|
|
Sarah
Moderator

Ik zou zeggen, warm houden, wat eivoer geven, echt dingen om op kracht te komen en zeker nu met de kouden dagen ff binnen houden. En vooral, kijken dat het bloeden niet meer opnieuw gaat beginnen. Hou het goed in de gaten Stephen en verder goed eten geven, krachten opdoen en dan moet dat normaal wel in orde komen.
Maar, ik zou ze nu zeker ff binnenhouden, zodat hij zijn krachten niet in de kou moet steken. |
Vrijdag 8 Januari 2010 9:20 am |
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
teentjes bloeden heel hevig maar er is gelukkig verder niks aan de hand.
hou hem zolang lekker warm dan komt het wel weer goed. kan me indenken dat je erg geschrokken bent. |
Vrijdag 8 Januari 2010 10:32 am |
|
|
|
|
stephen
Ervaren vlieger
ja dat heb ik ook gedaan, gelukkig kan het niet echt veel kwaad. ze staan nu (trouwens allemaal) op mijn kamer met het vuurtje aan. ze hebben allemaal wat extra eivoer en fruit gekregen om op krachten te komen. |
Vrijdag 8 Januari 2010 9:35 pm |
|
|
esjo
Moderator

Das zeker schrikken geweest
Hoe gaat het nu? |
Zondag 10 Januari 2010 3:02 pm |
|
|
stephen
Ervaren vlieger
het gaat nu al een stukje beter, hij doet het nog rustig en is niet zijn gewone zelf (normaal gezien heb ik hem nog nooit gezien zonder dat hij aan het spelen was of iets anders en nu slaapt hij voornamelijk maar het gaat toch al een stuk beter dan de laatste paar dagen, hij was ook al op een houte speeltje aan het knagen dus ik zie het wel weer goedkomen alhoewel ik niet weet of hij zijn nageltje terug kan krijgen  |
Maandag 11 Januari 2010 4:22 pm |
|
|
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
het ligt er aan in hoeverre de nagel er af is. soms groeien ze weer aan, soms niet, is niet zo erg hoor |
Maandag 11 Januari 2010 4:26 pm |
|
|
esjo
Moderator

Gelukkig gaat het weer wat beter. Het ligt er een beetje aan hoever het nageltje eraf is of ze weer aangroeien. Maar als ie verder weer goed gezond wordt is dat het minste probleem denk ik  |
Maandag 11 Januari 2010 4:27 pm |
|
|
stephen
Ervaren vlieger
ja tuurlijk, daar maak ik me geen zorgen over
ik zou het gewoon stom vinden moest hij wat last krijgen van zijn missend nageltje |
Dinsdag 12 Januari 2010 8:55 pm |
|
|
|
|
esjo
Moderator

Mocht het niet weer aangroeien zal hij van 1 missend nageltje geen last hebben.
Wanneer je bv. een koppel wil verkopen en er mist een nageltje kan dat nadelig zijn. Veel kwekers willen "complete" vogels  |
Woensdag 13 Januari 2010 11:50 am |
|
|
Spetter
Vlieger
Dat is schrikken zeg!
Gelukkig is het goed afgelopen en heb je het gezien. Veel sterkte voor beiden. |
Woensdag 13 Januari 2010 1:35 pm |
|
|
stephen
Ervaren vlieger
nou ik ben niet van plan ze te verkopen hoor esjo
die blijven bij mij tot ze hun hoofdje leggen.
ik zie wel dat hij dat teentje meer "poetst" dan anders, is dat normaal? |
Zaterdag 16 Januari 2010 11:36 pm |
|
|
|
|
esjo
Moderator

quote:
Originally posted by stephen
nou ik ben niet van plan ze te verkopen hoor esjo
die blijven bij mij tot ze hun hoofdje leggen.
Dat van dat poetsen weet ik niet. Ziet het er verder wel goed uit? Heeft het nog weer gebloed?
Is het misschien wat ruw of oneffen??? |
Zaterdag 16 Januari 2010 11:45 pm |
|
|
stephen
Ervaren vlieger
het ziet er gewoon uit, niet echt bloed meer alleen nog wat rood. dus ik denk niet dat hij er nog echt pijn aan heeft. ik weet wel dat ze zich dood vervelen ik heb al wat speeltjes in de kooien gehangen maar het kan nog niet op tegen de voliére maar ik ben nu bezig om met den ene wat aanpassingen te doen in de voliére en dat zou het dan moeten houden tot ik in de zomer een nieuwe voliére bouw met mijn vader  |
Maandag 18 Januari 2010 12:07 am |
|
|
esjo
Moderator

Ja, je zit nu natuurlijk dat je ze niet zomaar weer terug kunt plaatsen in de koude.
Op welke temperatuur heb je ze nu zitten?
Dat poetsen zal dan wel een stukje verzorging zijn omdat het toch nog wat rood is  |
Maandag 18 Januari 2010 2:35 pm |
|
|
|
|
Ga naar Pagina 1, 2 Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 4:36 am
|
|
|
|
|