|
|
|
Sann.
Net uit het ei
| Niezende Pyrrhura |
|
|
Hallo iedereen!
Ik heb sinds gister middag mijn Pyrrhura Molinae! het is nu al een schatje!
maar er viel mij iets op.. vanmorgen heb ik hem 2x horen niezen. toen ben ik even naar het paard geweest en ik kom thuis en net hoor ik hem weer een paar keer niezen.
Nou is dit misschien niet erg(?) maar wij hebben laatst een Pyrrhura van een vriend 1 week hier gehad, en die nieste ook al!
Zou het door het voer komen? of misschien omdat het een beetje stoffig is? zou het komen omdat ik 1 geur kaarsje in de kamer heb staan?
vind het zo apart dat beide vogeltjes in mijn huis moeten niezen verder was er niks raars met beide vogels.. |
Dinsdag 18 Oktober 2011 4:06 pm |
|
|
Sarah
Moderator

Op zich is af en toe een niezen niet erg hoor. Inderdaad wel opletten met kaarsjes, die rook en geur kan misschien wel hinderlijk zijn (hier thuis staan enkel van die nepkaarsjes). Hou het ff in de gaten maar als de neusgaten mooi droog blijven en niet snotterig dan moet je je niet teveel zorgen maken hoor. zoals ik zei, elke gaai niest wel eens en ook hier hoor ik het wel dagelijks een paar keer per gaai. |
Dinsdag 18 Oktober 2011 4:49 pm |
|
|
|
|
tom 47
Fladderaar
wat Sarah al zegt, ik hoor hier ook wel iedere dag een gaai even niezen, als de vogel verder levendig is en niet snotterig dan is er niets aan de hand...
Wat heb je op de bodem van de kooi liggen, want vogelzand kan soms nogal stoffig zijn, wat ook een reden kan zijn dat ze gaan niezen...? |
Dinsdag 18 Oktober 2011 9:05 pm |
|
|
Sann.
Net uit het ei
Beide bedankt voor de info! toch een opluchting dat er waarschijnlijk niks is, wil wel zo goed mogelijk voor me eerste vogeltje zorgen he!
we hebben gewoon berken snippers op de bodem. |
Dinsdag 18 Oktober 2011 9:33 pm |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

Je doet je best hoor, maak je geen zorgen. Die snippers heb ik ook liggen en ja, daar zit ook wel wat stof in maar heb onze grijze een tijd op alleen kranten gehad en dan niesde hij ook wel eens, hij is een stofbol op zichzelf, hihihihihi. Maar, niets ergs hoor, je zal dat niezen nog wel vaker horen, ook als er iets in hun neusje zit te kriebelen bijvoorbeeld gaan ze eens niezen. |
Woensdag 19 Oktober 2011 7:56 am |
|
|
tom 47
Fladderaar
ja, niezen doen ze allemaal wel een keertje, wij toch ook!
mijn spreeuw die niest ook heel wat af, vooral wanneer hij weer eens lekker in de appel heeft lopen pikken, dan niest japie de stukjes appel uit z`n neusgaten.... en wanneer ik buiten naar de spreeuwen luister, die hoor ik ook niezen...
en ja, Sarah, de grijze roodstaarten zijn echt wel van die stofbolletjes. schudden zich uit en de stof vliegt in de rondte. vooral wanneer de zon door de kamer schijnt dan is dit echt niet om aan te zien.... maar ook dit hoort er bij..  |
Vrijdag 21 Oktober 2011 10:24 pm |
|
|
Sann.
Net uit het ei
Oh haha ik had vandaag mijn vogeltje appel gegeten en hij zat helemaal onder! maar nieste ook meteen heel veel. zal dan wel die stukjes appel zijn haha  |
Vrijdag 21 Oktober 2011 11:09 pm |
|
|
|
|
Bowie & Limbo
Fladderaar
Die van mij niesen ook..
En dan meestal twee of drie keer achter elkaar.. |
Maandag 31 Oktober 2011 4:58 pm |
|
|
Sann.
Net uit het ei
Haha ja dat doet Pyrrhy dus ook wel is. heb erop gelet en het niezen is minder geworden dus ik denk dat het gewoon niks was  |
Maandag 31 Oktober 2011 4:59 pm |
|
|
|
|
tom 47
Fladderaar
gelukkig maar Sann en niezen doen ze allemaal op z`n tijd, Wij toch ook!
wij rennen ook niet gelijk naar de dokter... ik tenminste niet!  |
Dinsdag 1 November 2011 9:20 pm |
|
|
Sarah
Moderator

Ikzelf ook niet Tom maar met mijn gaaien, oeioei.  |
Zondag 6 November 2011 5:27 pm |
|
|
|
|